Aviseringar
Rensa alla

Har jag slutat växa?


Ämnesstartare

Hallå eller! Fyllde 16 år nu under våren och min längd är har hamnat på 165 cm. Har typ alltid varit kortast bland alla mina vänner och hade gärna önskat kunna växa lite mera! Jag är kille och undrar om min kropp har slutat växa på längden? Eftersom många säger att växperioden slutar inte förrän typ  20-25 . Kan detta verkligen vara sant? Eller finns det andra anledningar?


   
Citera
Ämnesetiketter
Haien

För vissa så slutar den när man är 15 och för andra när man är 25, det varierar enormt. Har du kommit in i växtspurten man brukar ha när man är i puberteten? I såna fall så kanske du mot all förmodan slutat växa, i annat fall så kanske du hinner växa någon decimeter tills du fyller 20. Som sagt så varierar det från person till person, jag själv är mer än ett år yngre än dig och precis 30 cm längre. Jag växer fortfarande...

Det finns oturligt nog inget växtmedel för människor så du får helt enkelt vänta och se hur och om du växer.


   
SvaraCitera

Jag slutade växa vid 16-17 där nånstans så det kanske du också har gjort.
Annars får du flytta ut i rymden då blir du lite längre iaf :>


   
SvaraCitera

Slutade växa när jag var 14, däremot växer jag generellt på bredden nu (blir inte tjock utan bara större). Är tjej på 160 cm, däremot eftersom du är kille kommer du nog senare in i puberteten, vänta och se!


   
SvaraCitera
cccx
 cccx

Hur långa är dina föräldrar?


   
SvaraCitera