Aviseringar
Rensa alla

har jag utvecklat någon slags ätstörning ?


Ämnesstartare

Det är så att mina föräldrar har alltid vart på och kommenterat min kropp och vikt och vad jag äter och detta har verkligen satt sig..

-jag tänker på mat och vad jag äter 24/7
-jag räknar kalorier och gör ofta mätningar hur många kalorier jag ätit under dagen
-får ångest när jag äter för mycket och när jag äter onyttiga saker, kan inte äta onyttiga saker utan att spy upp det
-har spytt upp mat alldeles för många gånger..
-tänker på min vikt hela tiden..

har kollat upp det och tror jag kan ha UNS ?

är bara så arg på mina föräldrar för att dom sabbat mig såhär, dom förstår verkligen inte vad det har gjort med mig..


   
Citera

Har du pratat med dina föräldrar om det här?

För övrigt tycker jag att du ska söka hjälp, nu!


   
SvaraCitera
pimpim

Ja. Du är sjuk, åtminstone på väg att bli. Du behöver hjälp nu innan du sjunker ÄNNU längre ner i skiten, och tro mig det är verkligen inte värt det...


   
SvaraCitera

känner igen mig min mamma brukade alltid fälla kommentarer som "behöver du verkligen äta det, ska du verkligen äta det osv" det gör ont och det sätter sig :/ sök hjälp nu innan det går ännu längre


   
SvaraCitera

Om mat och vikt och annat relaterat tar upp för mycket tid i dina tankar så har du ett problem. Sök hellre hjälp för tidigt än för sent. En ätstörning är inget man vill ha vare sig anorexi, bulimi eller uns


   
SvaraCitera
Exner

ja


   
SvaraCitera

Ja, du har UNS. Kontakta BUP!

Kom ihåg att prognosen för tillfrisknande är bättre ju tidigare man söker hjälp. Ju mer man går och drar på det, desto sämre blir prognosen. Det du beskriver kommer inte gå över av sig självt.

Lycka till!


   
SvaraCitera