Aviseringar
Rensa alla

Har jag visat nog?


Ämnesstartare

Jag har också tänkt i dem banorna, det känns lite bekvämare att göra något med flera för då känns det inte så uppenbart och rakt på sak. Skulle jag fråga om bara hon och jag ska hitta på något så känns det som att jag likaväl kan säga rätt ut vad jag tycker om henne utan att gå och dra på det.

Desto mer jag tänker på det desto mer falska saker kokar min hjärna ihop. Tankar kommer hela tiden som säger att hon inte alls är intresserad av mig och mitt självförtroende sjunker i botten. Varför nedvärderar man sig för? Om hon bara hör av sig en enda gång på datorn eller sms och bara vill prata så skulle det stiga oerhört mycket och kanske faktiskt få mig att ändra mitt synsätt.

Jag ångrar att jag drack så mycket den kvällen och kunde nog gjort ett bättre intryck ifall jag inte vart så berusad som jag blev. Alkohol i rätt mängd kan vara ett plus för min dåliga självkänsla, men för mycket så blir det bara kaos och oftast ger en skev bild av vem jag är. Jag har också svårt att visa vem jag är i vanligt tillstånd då jag blir oerhört blyg och obekväm med personer jag känner något för.

Finns det några tips på hur man ska bli bättre på detta? Jag vill kunna slippa dricka alkohol för att ens kunna känna mig bekväm, samt att kunna ge ett bättre intryck på folk. Normalt tar det en lång stund från att man börjat känna någon tills att jag kan prata med den personen på ett normalt sätt, jag vill bli bättre på just detta..


   
SvaraCitera

om du inte frågar ut. så kommer du aldrig veta. många gamla visa människor säger att de inte ångrar saker de gjorde, utan saker de inte vågade göra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet.. Men det är alltid lättare att säga så i efterhand än innan man tagit beslutet. Jag har som en mental spärr, det känns totalförbjudet att göra det. Innerst inne vet jag att resultatet inte skulle påverka mig så oerhört mycket om det blev en turn-down. Det är just ATT fråga som det tar emot.

Antingen behöver jag ett mycket bättre självförtroende eller så måste den andra sidan ta initiativ på mig. Det är den enda lösningen som jag ser det i dagsläget.

Men jag vill mer veta ifall jag har visat att jag tycker om henne, borde jag förvänta mig mer från hennes sida för att se om hon också är intresserad, eller har jag redan fått den bekräftelsen? Vet att alkoholen här är ett litet problem, men vissa saker som man gör på fyllan ångrar man inte och det är saker som man normalt inte hade "vågat" göra. Kan det vara ett problem för vissa? Själv skulle jag ha förståelse för en blyg person som blev mer öppen efter lite alkohol, även om det bara är en skadlig och temporär lösning på ett problem man har.

Jag vill försöka laga det problemet och bli en mera självsäker person. Jag vill värdera mig själv men jag behöver hjälp med det. Det spelar ingen roll ifall andra säger att jag ser bra ut t ex, jag måste erkänna det själv.

Jag har läst att kvinnor faller oftare för självsäkra män än för de som är osäkra i sig själva. Jag vill inte Låtsas vara självsäker, jag vill vara det naturligt. Lika naturligt som att man andas in luft! Hur blir man det? Tror det hade hjälpt enormt med mitt bekymmer jag har med tjejer.

Jag har absolut inget problem att få killkompisar, nästan alla jag pratar med kommer jag överrens med och jag visar lite mer självförtroende där, för jag bekymrar mig inte vad andra killar tycker eller tror om mig. Där har vi problemet, så vill jag att det ska bli när det kommer till tjejer också. Jag har nästan aldrig haft en riktig tjejkompis ens i hela mitt liv, bara småpratat med dem men aldrig blivit lika bra kompis med en tjej som med en kille.

Känner någon igen sig som kan ge lite råd? Jag vill inte sopa detta under mattan längre. Jag är 21 år snart och jag vill inte leva mitt liv ensam för att jag inte försökte reparera mina svaga sidor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Efter en plågsam dag har jag nog till slut bestämt mig. Det blir att avvakta och försöka låta känslorna svalna lite [n] Har två bokade helger i rad där jag ska åka iväg och har då ingen lust att känna mig bunden till någon som jag inte ens vet har känslor för mig.

Självklart hade jag varit modigare och säkrare i mig själv hade jag nog tagit ett steg redan, men det blir nog tyvärr den lätta utvägen denna gången också. Jag måste nog istället försöka reparera mig själv innan jag drar mig in i liknande situationer igen, det har hänt allt för ofta och det slutar likadant pga mina flaws..

Vill tacka alla som gav mig bra tips också, det har också varit bra att få ventilera lite. Skulle nog explodera om jag höll allt inom mig. Det har varit tufft nog att inte ha någon person jag kunnat prata med om detta.


   
SvaraCitera

Xendu:

Känner någon igen sig som kan ge lite råd?

Du tänker för mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RakatKadaver:

Du tänker för mycket.

Det må så vara. Dock är det en process som knappt går att stoppa när den väl satt igång. Den sätter alltid igång när jag blir förtjust i en tjej. Aldrig något jag tänker på annars [crazy]

Har lugnat ner sig lite nu och det är skönt att slippa den obehagliga känslan jag hade för två dagar sedan.. Det får komma naturligt och jag hoppas att jag kan förbättra min syn på mig själv i framtiden.


   
SvaraCitera

Xendu:

Det får komma naturligt och jag hoppas att jag kan förbättra min syn på mig själv i framtiden.

Ja, och sluta tänka. Det har jag gjort.
Se på mig liksom!
Lobotomerad .


   
SvaraCitera