Aviseringar
Rensa alla

har känslor för en annan


Det är ingen idé att tänka för långsiktigt. Chansen att in blir gamla tillsammans om du fortsätter med honom är minimal, och chansen att du inte hittar någon ny om ni gör slut är minimal.

Tänk bara för den närmaste tiden istället. Skulle du må bättre eller sämre av att göra slut med honom?
Och vad skulle han må sämst av, att du är ihop med honom utan att vara kär eller att han är ensam? Det är ingen lätt fråga. Oavsett ska du nog inte säga till honom att det inte finns någon chans, eller att du gillar någon annan.

Att göra slut för sakens skull är inte mer rätt än att vara ihop för sakens skull. Om ni trivs tillsammans och ert förhållande inte förhindrar dig att göra saker du vill (den andre killen verkade ju mest intresserad av dig som vän ändå) så kanske det är lika bra att stanna med honom ett tag.

Jag har varit ihop med en tjej jag inte var kär i, i fem månader efter att känslorna försvunnit, bara för att vi funkade rätt bra tillsammans och jag inte ville vara ensam och hon inte ville vara ensam. Jag ångrar det inte, men inte heller att jag gjorde slut sedan av just det skälet.

Det finns inget enkelt rätt eller fel svar här, du får gå lite på magkänslan. Ditt beslut om du ska stanna med honom eller göra slut ska du basera på vad du mår bäst av helt och hållet; du kan inte göra slut eller vara tillsammans med honom för hans skull. Däremot bör du ju anpassa sättet du framställer beslutet på för hans skull.


   
SvaraCitera

Det är lätt hänt att man får känslor för någon annan om man har ett längre förhållande, men det brukar gå över.


   
SvaraCitera

joof:

om jag lämnar min pojkvän kommer jag inte hitta någon ny .. :/

Varför skulle du inte hitta någon ny?

Du skrev att du varit tillsammans med din pojkvän i nio månader, kan det då inte vara så att den första galna förälskelsen gått över? Kanske är ni inte rätt för varandra, eller så misstar du förälskelsens bortfall som att även kärleken falnat.
Vi kan ju inte gå in i din hjärna och säga vad du känner, men tänk efter innan du sårar någon. Du älskar din pojkvän, okej. Men är du kär i honom?
Jag antar att ni känner er trygga med varandra, försök att tänka bort det när du funderar över förhållandet. Vad ger han dig mer än trygghet? Vad ger du honom?
Det är inget ovanligt att attraheras av andra, kanske vaknar du imorgon och känner dig dum över att du ens tänkte på den andra killen.
Jag är verkligen ingen relationsexpert, men du kanske kan vänta lite innan du gör något drastiskt (eller ännu hellre, prata med din pojkvän).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Du älskar din pojkvän, okej. Men är du kär i honom

Jag tycker han är en underbar person och jag älskar han för den han är osv men jag känner inget "pirr" längre. Till exempel när jag kysser honom känner jag inget speciellt längre, ibland är det bara jobbigt. Jag saknar honom aldrig, men jag blir ändå glad av att träffa han.

antrax:

Jag antar att ni känner er trygga med varandra, försök att tänka bort det när du funderar över förhållandet. Vad ger han dig mer än trygghet? Vad ger du honom?

Det känns lite som att trygghet är det enda som finns kvar :/


   
SvaraCitera

joof:

Det känns lite som att trygghet är det enda som finns kvar :/

Då kanske ni är klara med varandra. [sad] Fråga om han känner liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Fråga om han känner liknande.

Han känner absolut tvärtom..


   
SvaraCitera

joof:

Han känner absolut tvärtom..

[shake] Ajdå.
Men ja, följ ditt hjärta och sådant.


   
SvaraCitera

Är nog snällast att lämna honom.


   
SvaraCitera

är han värd ett förhållande där hans flickvän har känslor för någon annan?


   
SvaraCitera

joof:

men nu har jag gått med på att ge vårat förhållande en chans till.

man ska ändå aldrig...ALDRIG bli tillsammans med sitt ex om man så bara gjort slut i fem minuter, har man gjort det så ska man bara gå vidare and that's final

så antingen satsar du på den andra men gör det nu isåfall istället för att sitta här och tveka, eller så lever du solo (kan vara svårt för många tro mig jag vet) så du får tid att tänka över det

trots allt har du som nån annan sa innan hela livet framför dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Saviour:

man ska ändå aldrig...ALDRIG bli tillsammans med sitt ex om man så bara gjort slut i fem minuter, har man gjort det så ska man bara gå vidare and that's final

varför?

Postorderhoran:

är han värd ett förhållande där hans flickvän har känslor för någon annan?

nej han är värd någon bättre ..


   
SvaraCitera

joof:

varför?

för att det tar slut av en anledning, sen tar det slut av ännu en anledning och rätt som det är gåre bara åt helvete

gå bara vidare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Saviour:

gå bara vidare

ja det kanske är bäst.


   
SvaraCitera

joof:

ja det kanske är bäst.

tro mig, i framtiden är du nog bara glad för det även om det kan kännas jobbigt emellanåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Saviour:

tro mig, i framtiden är du nog bara glad för det även om det kan kännas jobbigt emellanåt

det tror jag med, det är bara svårt att släppa taget .. dessutom vill jag inte såra honom, igen :/


   
SvaraCitera