Aviseringar
Rensa alla

Har man flera "the one"s?


Ämnesstartare

Eller bara en halva här i livet?


   
Citera
Ämnesetiketter
Exner

ja                                 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
ja                                 

Motivera! mvh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man har inga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nee.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja. tror man har olika i olika stadier av livet. när jag var 15 var en person the one men det skulle han inte vara nu. osv


   
SvaraCitera
penja

Ja om man kan ha sådana över huvud taget så kan man ha flera. Man klickar mycket bra med vissa människor. Skulle alla bara ha en så skulle man vara tvungen att leta i hela världen för att hitta rätt. Klart det finns fler än en du passar ihop med. 

Eller tja, då är det ju just inte the ONE. Men tror ingen är det. Som Ehd säger kan nog nån vara the one för stunden. 


   
SvaraCitera

med hänsyn till universums oändlighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du menar en enda som man ska spendera livet med så tror jag att det är flera.

Jag t.ex faller lätt för lugna, snälla och omtänksamma tjejer
Samtidigt faller jag för (över)sociala, busiga och schyssta tjejer också.
Vilken av dem, eller kanske annars "sort" än dessa, det blir som jag i slutändan spenderar livet med får tiden visa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi skulle kunna förvandla det här till en diskussion om kärlekens olika former och hur det kommer sig att människan förhåller sig till den i förhållande till olika faktorer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vore väl cool?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tron på "The One" är en deprimerande dylik. Tänk om denna enda någon menad för aktuell person dör, faller i koma eller föds på andra sidan Jorden? Den förutsätter också monogami och en väldigt typifierad bild av "romantisk kärlek." Vidare antyder det också en religiös inställning där en högre makt, gud, öde, ost, bestämmer vem som som passar åt vem (väldigt generaliserande och frihetsinskränkande om du frågar mig.) Det väcker också frågan om varför vissa inte finner sin "The One" och varför andra får sin version sig ifrånsliten. Detta skulle kunna utmynna i en diskussion om Teodicé-problemet, men låt oss behålla fokus.

Ett mer resonabelt, tillåtande och glädjande resonemang grundar sig i sociologi, där vi, romantiskt och annorledes, dras till människor som är oss relativt lika, vilket bestäms exempelvis av samhällsklass, etnicitet, geografisk position och så vidare, vilket också markant ökar chansen för att vi träffar någon som passar oss, samtidigt som det ger  utrymme för alternativa relationsformer och att hitta "någon ny" efter att det senaste "förhållandet" gick åt fanders.


   
SvaraCitera

vore ju svinigt osannolikt om det bara fanns EN person som var rätt för en. hur skulle man hitta den?


   
SvaraCitera
mynona

Man har nog flera. Livet innehåller många människor som spelar en roll och fyller ett syfte för olika delar av ens emotionella och övriga utveckling som människa. Vissa känner man hela livet, andra under en del av livet. 

Nachac: Man har inga.

Varför inte kombinera detta med detta: 

turtle: ja. tror man har olika i olika stadier av livet. när jag var 15 var en person the one men det skulle han inte vara nu. osv

... vilket innebär att man har flera the ones? 


   
SvaraCitera
mynona

Chibibbi: vore väl cool?

mycket intressantTumme upp


   
SvaraCitera