Aviseringar
Rensa alla

Har mina ppiller börjat verka?


Waveya
Ämnesstartare

Hej! Tisdagen den 13/9 var jag hos ungdomsmottagningen och skaffade ppiller. Redan dagen efter, alltså den 14:onde började jag på min karta, och jag äter prionelle28. Barnmorskan sa till mig att jag bör vänta en hel karta, alltså en månad, innan jag har oskyddat sex. Men efter att ha sökt runt på nätet, ser jag att sidor som exempelvis UMO säger att man är skyddad efter en vecka. Jag började inte ta ppillrerna då jag fick mens, utan när jag tog mitt första piller för nu 8 dagar sen så var det ca 3 veckor till min mens skulle komma. Så vad tror ni, är jag skyddad eller inte? 


   
Citera

Ring din um och be att få prata med dem igen. De har ju knappt förklarat ngt för dig. 


   
SvaraCitera
time
 time

Om du börjar på kartan första dagen du har mens så är du skyddad efter en vecka med de flesta märken som finns på marknaden. Eftersom du började mitt i din cykel så bör du äta hela kartan innan din kropp hajat läget. I övrigt håller jag med vonKissekatt, om du har frågor så vänd dig till ungdomsmottagningen, det är jätteviktigt att de ger dig all information! 


   
SvaraCitera