Aviseringar
Rensa alla

Har mycket - mår dåligt ändå


Ämnesstartare

Jag har tänkt på detta lite. Visst är det så att även om man har mycket, kanske en bra data, husdjur, mycket kläder, fint hår osv, så kan man må väldigt dåligt ändå? Alltså det materiella man har resulterar inte i hur man mår?

Eller jag hoppas ni förstår hur jag menar. Jag kommer ihåg hur irriterad jag blev när min kurator sa "Men du har ju så mycket, du har inget att klaga på, du har ju det bra! [smile] Förstår inte hur du kan må dåligt" Men allt jag hade betydde ingenting, jag mådde sämst ändå.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

"Money can't love you back."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szara:

även om man har mycket, kanske en bra dator, husdjur, mycket kläder, fint hår osv, så kan man må väldigt dåligt ändå?

ja, såklart :s


   
SvaraCitera

Naturligtvis kan man man dåligt ändå. Vad är det för kurator? Känns lite onödigt att ge folk dåligt samvete för att de mår dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szara:

"Men du har ju så mycket, du har inget att klaga på, du har ju det bra!

..Jag har det också bra, enligt många. tror jag. iaf de som känner mig alt vet vem jag är. Jag har husdjur, en familj + många materiella saker. Men dt handlar inte om det. Det handlar om hur man känner sig inombords.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"tänk på barnen i Afrika"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

var detta dubbelironi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szara:

Alltså det materiella man har resulterar inte i hur man mår?

Men nej. Klart man kan må bättre av fina grejer, men ofta har det ju inte med det att göra ändå.

szara:

"Men du har ju så mycket, du har inget att klaga på, du har ju det bra! Förstår inte hur du kan må dåligt"

Men va [chocked] Kaoskurator.


   
SvaraCitera

Byt kurator!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mysrock:

Byt kurator!

Haha jo dissa henne för längesen, fick nog när hon skrattade åt mina känslor!


   
SvaraCitera