Aviseringar
Rensa alla

Har någon manipulerat dig till att ha sex med henom?


Ämnesstartare

Näe. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Mitt resonemang kan du få höra så får du avgöra själv
Hade jag blivit utsatt för tjat om sex eller försök till manipulation skulle det innebära att någon ville ha sex med mig och jag kan spinna det till något positivt, även om det bara är av ytliga skäl så skulle jag se det positivt. Jag förstår att tjejer oftast ser det som negativt och att tjat till sex är (tydligen) ett problem i många förhållanden, om jag inte missförstått saker så att det kan ses som negativt är det inga tvivel om.
Omständigheter formar, inte sant?

Mja men det är ju också någon som struntar i dig (annars skulle hen respekterat dig och din kropp och bara vill ha sex för sin egen skull.


   
SvaraCitera

isola: Mja men det är ju också någon som struntar i dig (annars skulle hen respekterat dig och din kropp och bara vill ha sex för sin egen skull.

De kan strunta i mig utan att finna mig attraktiv nog för sex också, så jag ser inte hur det skulle göra mig gladare
Pratat med många killar om det faktiskt och det verkar som att manligt självförtroende kan hämtas från att ge sexuell njutning och att vara attraktiv nog för sex, är väl inte så konstigt egentligen då om man ser det som en bra sak om någon stöter på en och vill ha sex med en?
Sex med någon som respekterar en och faktiskt älskar en är bättre såklart, men jag vill ändå tro att man kan finna njutning tillsammans med någon även om personen inte älskar en.
jag har varit olyckligt kär hela mitt liv, hade jag haft sex med ens en av de tjejerna och gjort henne nöjd så hade jag sett det som en vinst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

De kan strunta i mig utan att finna mig attraktiv nog för sex också, så jag ser inte hur det skulle göra mig gladare
Pratat med många killar om det faktiskt och det verkar som att manligt självförtroende kan hämtas från att ge sexuell njutning och att vara attraktiv nog för sex, är väl inte så konstigt egentligen då om man ser det som en bra sak om någon stöter på en och vill ha sex med en?
Sex med någon som respekterar en och faktiskt älskar en är bättre såklart, men jag vill ändå tro att man kan finna njutning tillsammans med någon även om personen inte älskar en.
jag har varit olyckligt kär hela mitt liv, hade jag haft sex med ens en av de tjejerna och gjort henne nöjd så hade jag sett det som en vinst

att bli manipulerad till sex betyder inte att någon tycker om dig övht utan att hen vill utöva makt över dig och inte bryr sig om dig ett skvatt, så detta handlar inte om att någon som inte älskar dig vill ligga med dig.


   
SvaraCitera

isola: att bli manipulerad till sex betyder inte att någon tycker om dig övht utan att hen vill utöva makt över dig och inte bryr sig om dig ett skvatt, så detta handlar inte om att någon som inte älskar dig vill ligga med dig.

Måste finnas en anledning som sagt, du vill inte ligga med någon som är ful eller motbjudande inte sant?
Om någon manipulerar dig till att ha sex med denne så är det personen som försöker få makt över dig, därav manipulationen men vi ska inte diskutera definitionen på makt för den är tråkig.
Iaf, jag hade sett det som att någon vill ha sex och ville ha det med mig och eftersom personen i fråga troligtvis är en sådan som bara vill ha sex med sådanna som denne finner attraktiva så drar jag slutsatsen att jag måste vara det då.
som sagt, jag skulle inte bry mig så mycket om personen inte brydde sig om mig. Det finns väldigt många som gör det alleredan och det gör mig inget gott alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Tjej: Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har du isola? Rodnar


   
SvaraCitera
mynona

Pappbox:

Mitt resonemang kan du få höra så får du avgöra själv
Hade jag blivit utsatt för tjat om sex eller försök till manipulation skulle det innebära att någon ville ha sex med mig och jag kan spinna det till något positivt, även om det bara är av ytliga skäl så skulle jag se det positivt. Jag förstår att tjejer oftast ser det som negativt och att tjat till sex är (tydligen) ett problem i många förhållanden, om jag inte missförstått saker så att det kan ses som negativt är det inga tvivel om.
Omständigheter formar, inte sant?

Du borde verkligen försöka frigöra dig från din omöjlighet att se någonting annat än din egen nuvarande situation. Det är inte svårt, det är en grundläggande och nödvändig mänsklig förmåga. Det är på det sättet människan har utvecklat empatin, och gjort det möjligt att utveckla samhället. Det här handlar alltså om att någon tjatar på dig tills du låter den ha sex med deg trots att du inte vill. Är det en fullständig omöjlighet att sätta sig in i tanken på att du kanske ine skulle vilja ha sex med en tjej? Du låter här som om du är så fruktansvärt desperat att ha sex att du är villig till precis vad som helst för att få ha det, och att du saknar det så mycket att du är övertygad om att du skulle uppleva vad som helst av det som positivt, tom en våldtäkt av en kvinna. Det är ett nederlag, för en själv, när man förbjuder sig själv att utveckla sin egen förmåga till att sätta sig in i någon annan situation än sin egen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enligt statistiken i undersökningen här har tjejer oftare utsatts för manipulation som lyckats jämfört med killar. Är det för att killar är bättre på att manipulera och/eller för att tjejer lättare viker sig för manipulation?


   
SvaraCitera

mynona: Du borde verkligen försöka frigöra dig från din omöjlighet att se någonting annat än din egen nuvarande situation.

Fast jag medgav just att det kan vara problematiskt för tjejer i samma sits så jag kan sätta mig in i det eller är det inte vad du menar?
jag baserar mitt resonemang kring hur jag skulle göra på hur jag ser på saker och reagerar på saker, hade jag varit någon annan hade jag troligtvis reagerat annorlunda och jag förstår folk som gör det.
Du gillar att använda det argumentet att jag borde se in i andras perspektiv men saken är den att jag försöker inte styra andras perspektiv, jag försöker inte bestämma hur andra ska göra saker, tycka kring saker eller bete sig alls men jag kan förstå reaktioner och om det finns logik i det kan jag förstå den.

mynona: Du låter här som om du är så fruktansvärt desperat att ha sex att du är villig till precis vad som helst för att få ha det, och att du saknar det så mycket att du är övertygad om att du skulle uppleva vad som helst av det som positivt, tom en våldtäkt av en kvinna

Om jag blir manipulerad till det är det väl inte min desperation som styr direkt eller hur?
Jag är långt ifrån desperat men säger bara att det skulle vara kul att få uppskattning någon gång och för något, vad är det som är så fel i det?
Snälla försök ta ditt egna råd och sätt din in i andras sits, vad skulle du välja själv om det står mellan att bli uppskattad för din kropp eller ignorerad och behandlad som om du inte existerar?


   
SvaraCitera
mynona

Pappbox: Du gillar att använda det argumentet att jag borde se in i andras perspektiv men saken är den att jag försöker inte styra andras perspektiv, jag försöker inte bestämma hur andra ska göra saker, tycka kring saker eller bete sig alls men jag kan förstå reaktioner och om det finns logik i det kan jag förstå den.

Jag försöker inte styra andras perspektiv, jag tycker bara att man borde försöka se saker ur fler perspektiv än sitt eget, annars blir empati och förståelse för andra omöjligt, och för övrigt skadar man också sig själv. Det blir trångsynthet av det hela. 

Pappbox: Om jag blir manipulerad till det är det väl inte min desperation som styr direkt eller hur?

nej, men: 

Pappbox: Jag är långt ifrån desperat men säger bara att det skulle vara kul att få uppskattning någon gång och för något, vad är det som är så fel i det?

... om du vill ha uppskattning av precis vem som helst, då är du desperat, inte sant? hade man inte varit desperat hade man velat ha ömsesidig sådan. 

Pappbox: Snälla försök ta ditt egna råd och sätt din in i andras sits

jag förstår utmärkt väl hur din synvinkel ser ut, så du behöver inte säga snälla. det är just för att jag förstår hur du resonerar och utifrån vilken synvinkel du resonerar spom jag dragit slutsatsen att det enbart är just din synvinkel du kan se. 

Pappbox: vad skulle du välja själv om det står mellan att bli uppskattad för din kropp eller ignorerad och behandlad som om du inte existerar?

du formulerar dig krångligt: det du frågar efter är väl inte "bli uppskattad för min kropp" utan: "bli uppskattad för min kropp av vem som helst"? om man inte är desperat vill man få ömsesidig uppskattning. är man desperat blir man gråtande tacksam över minsta snälla ord från vem som helst. det är vad desperation innebär. jag vet det, eftersom jag brister i gråt av tacksamhet över minsta snälla ord själv för närvarande, även om det inte gäller utseendet, och jag blir redan ignorerad eftersom inte en enda av de jag känner någonsin tar initiativ till kontakt, det är alltid min roll att ta initiativ. jag vet vad desperation är, och jag vet att man inte bör ge efter för den bara för att man har anledning. så nej: jag skulle förstås vilja få sexuell uppskattning, men jag vill inte förnedra mig själv och den som ger det med att ta emot någon annan än en ömsesidig sådan. det tycker jag inte att någon borde förnedra sig själv till att göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mynnan <3


   
SvaraCitera

mynona: , annars blir empati och förståelse för andra omöjligt, och för övrigt skadar man också sig själv. Det blir trångsynthet av det hela.

Jag förstår och respekterar att det finns andra sätt att se på saken än mitt sätt, därför jag inte predikar mitt sätt att se på saker men det anpassar sig inte efter min situation

mynona: ... om du vill ha uppskattning av precis vem som helst, då är du desperat, inte sant? hade man inte varit desperat hade man velat ha ömsesidig sådan.

Jag vill ha uppskattning, personen i fråga vill ha något från mig så varför kan vi inte hjälpa varandra till en lösning som tillfredställer bådas behov?
Jag hade älskat att få uppskattning för hela mig från någon som jag känner likadant för, men fantasier är just exakt det och inte mycket mer

mynona: jag blir redan ignorerad eftersom inte en enda av de jag känner någonsin tar initiativ till kontakt, det är alltid min roll att ta initiativ.

Nu blir jag nyfiken, hur kommer det sig?

mynona: jag skulle förstås vilja få sexuell uppskattning, men jag vill inte förnedra mig själv och den som ger det med att ta emot någon annan än en ömsesidig sådan. det tycker jag inte att någon borde förnedra sig själv till att göra

Här är grejen att jag inte ser det som förnedrande för mig, jag och någon har ett utbyte och för mig känns det inte som personen jag byter med får någon av värde. Jag å andra sidan får uppskattning som jag kan använda till att må bättre, det är guld värt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox: Här är grejen att jag inte ser det som förnedrande för mig, jag och någon har ett utbyte och för mig känns det inte som personen jag byter med får någon av värde. Jag å andra sidan får uppskattning som jag kan använda till att må bättre, det är guld värt

Och det är helt okej att tycka så, jag finner hela diskussionen konstig eftersom allt detta handlar om smaksaker. Känns som att diskutera vad som är godast, äpplen eller päron. Det blir absurt.


   
SvaraCitera