Aviseringar
Rensa alla

Har nån sett 12 Years a Slave?


Ämnesstartare

Vad tyckte ni om den? Visst var den sorglig. Otroligt sjukt hur man tänkte förr i tiden när de kom till mänskliga rättigheter, och även hur man gör det idag. Känns som om de borde vara en väckarklocka. Så hemskt


   
Citera
Ämnesstartare

nej, men den verkar hypad.

kan inte riktigt tänka mig att den skulle vara bättre än purpurfärgen, på samma ämne. nya hollywoodproduktioner brukar göra mig besviken då de spelar på tillgjorda sanningar, klyschor, stereotyper och specialeffekter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Överskattad film. Alldeles för lång med och allt för händelsefattig. Riktigt långtråkig i mitten. Ser hellre mer spännande och roligare filmer som exempelvis Django Unchained, på samma ämne. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Överskattad film. Alldeles för lång med och allt för händelsefattig. Riktigt långtråkig i mitten. Ser hellre mer spännande och roligare filmer som exempelvis Django Unchained, på samma ämne.

visste att du skulle vara negativt inställd mot filmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: händelsefattig.

hur var den händelsefattig? :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Ser hellre mer spännande och roligare filmer som exempelvis Django Unchained, på samma ämne.

förstår dock inte varför slaveri skulle behöva vara gjord genom en rolig film.


   
SvaraCitera
reben

m den va bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

hur var den händelsefattig? :s

Kändes som den stod stilla ganska mycket i mitten. Är också lite trött på de vanliga sättet man filmar där man inte gör det mer intressant och mer effektfullt.

Anura:

förstår dock inte varför slaveri skulle behöva vara gjord genom en rolig film.

Roligt kanske är fel ord, intressant kanske är bättre uttryckt det. Kanske har att göra med att jag jämför med Django Unchained som är bland de absolut bästa filmerna jag sett, som i princip handlar om samma sak. 


   
SvaraCitera

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

såg den med pappa på bio och fy fan vad mycket jag grät, tårarna bara rann och rann Gråter grymt bra film och skådespelare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Roligt kanske är fel ord, intressant kanske är bättre uttryckt det.

den var mer intressant. då den gav en mer djup och förståelse i hur slavarna hade det, mer än att django skall gå runt och mörda dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

den var mer intressant. då den gav en mer djup och förståelse i hur slavarna hade det, mer än att django skall gå runt och mörda dom.

Mer djup och sanningsenlig var den definitivt, men det betyder inte att den är bättre. Jämför bara med den här scenen från Django Unchained. Lyssna in musiken och se sättet man filmar. Känslan är obeskrivlig, världsklass:


   
SvaraCitera
mynona

ja, den var bra, realistisk och med närvarokänsla. 


   
SvaraCitera

tyckte den var jättebra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Lyssna in musiken och se sättet man filmar. Känslan är obeskrivlig, världsklass:

känns svårt att jämföra med hur Quentin Tarantino regisserar. Han är ju väldigt unik. Men jag kan inte finna hur 12 years a slave skulle kunna vara mer djup. den handlade om hur hans liv såg ut genom att vara en slav under 12 år, det var allt de handlade om. de fanns inte något större budskap i filmen.


   
SvaraCitera
Draug

är det mycket blod kan jag överväga att se den.


   
SvaraCitera