Aviseringar
Rensa alla

Har nån sett 12 Years a Slave?


oats
 oats

nej men hörde nyss den var bra men mycket tragisk 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: Vad tyckte ni om den?

Fruktansvärt bra film! Och ja, det är helt sjukt hur vissa såg på andra människor då (och vissa även gör idag). 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyckte att den var helt okej!

Kände mig lite besviken på mig själv som inte gillade den mer 🙁 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: känns svårt att jämföra med hur Quentin Tarantino regisserar. Han är ju väldigt unik. Men jag kan inte finna hur 12 years a slave skulle kunna vara mer djup. den handlade om hur hans liv såg ut genom att vara en slav under 12 år, det var allt de handlade om. de fanns inte något större budskap i filmen.

Va? 12 years a slave är en bättre skildring och en mer djupare film. Den är däremot händelsefattig och långtråkig. Mycket bra skådespelare dock.


   
SvaraCitera
Draug

bra skådespelare faktiskt,förutom brad pitt han kändes bara inklämd som nån slags "saviour" på slutet, men var ganska rå film ändå dom var inte nådiga med piskrappen ,piskan ven fan hela tiden tyckte jag :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

d är d säkert nån som har 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gött att Lupita vann!! 😀


   
SvaraCitera

Ja! Hemsk film.. Fattar inte att det verkligen har skett (baserat på en sann historia) och att det var helt normalt förut. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner ej att en sådan film är bra för din nazirädsla 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Känner ej att en sådan film är bra för din nazirädsla 🙁

whut? :s :p jag känner till historian om det. så de ingen direkt nyhet för mig och inget jag blev förvånad över


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Väldigt bra film. Såg den på bio och kom ut alldeles rödgråten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, men har tänkt "den vill jag nog se" 


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Har inte sett den än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte sett än


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Överskattad film. Alldeles för lång med och allt för händelsefattig. Riktigt långtråkig i mitten. Ser hellre mer spännande och roligare filmer som exempelvis Django Unchained, på samma ämne. 

för att det är ju verkligen samma sak?


   
SvaraCitera