Aviseringar
Rensa alla

har ni blivit bättre eller sämre av um?


Ämnesstartare

bättre du då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

älskar mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det har gått långsammare eller snabbare att bli den jag ska vara men jag tror inte att jag hade haft något särskilt stort utrymme för att bli jättekass(t) utan um heller. har på direkt och indirekt väg blivit rätt mycket mer tillmötesgånde, vilket ibland blir lite destruktivt.

enligt långsiktigt mönster i den generella riktningen


   
SvaraCitera
höna

Har nog blivit lite mer oblyg samt träffat bra människor som får mig att bli bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varken eller.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror man kan lära sig mycket här ändå, man kanske inte alltid tänker på det men man läser nya saker och nya ord ganska ofta.


   
SvaraCitera

har kanske avreagerat mig mer här än på människor i min närhet

det är väl bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 Ingen direkt aning. 


   
SvaraCitera
Draug

det är relativt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte, beror på vem man frågar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har börjat tänkt och utvecklat min syn lite om saker så som politik som sträckt sig bortanför 9/11-konspirationer och "öhh jag vill kunna tanka family guy", som var mina viktigaste frågor när jag reggade mig här. Genom att läsa inlägg från kloka och efterblivna människor har jag fått en del insikter. Det är synd att det sällan debatteras något här längre utöver NicklasW's jävla skittrådar som berör exakt samma sak varje gång oavsett vilken fernissa han klär dom i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror det. Jag får ut alla onda tankar som tar över mig och blir en bättre person irl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 En sak är ju säker; På en del punkter vet ni på forumet mer om mig än mina närmsta irl-vänner. Bra eller dåligt? Både och. Men jag har blivit mer pratsam, tack vare UM.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur fan ska jag veta det? det är inte som jag har två parallella livsföringar med och utan um som jag kan jämföra mellan. get your shit together.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har blivit en bättre människa av UM. Ungdomar.se och då framförallt interaktionen och utbytet som skett här mellan mig och sajten har på olika sätt bidragit till utvecklandet av mina förmågor. Min empatiska och sympatiska sida har satts på prov när man kommit i kontakt med psykisk ohälsa på ett så pass intimt sätt som genom erfarenheterna av från andra människor. Man kom snabbt till insikt om Den Andra Sidan av verkligheten. Sedan har UM så länge jag varit aktiv här, bestått utav en skara människor som många gånger skulle klassats som extremister och sådana med, vad som skulle anses vara, kontroversiella ståndpunkter och sätt att vara. Detta har prövat min intellektuella öppenhet, vilket har lett till en positiv utveckling. Fördomarna försvann och ersattes av ett sökande - ett sökande efter kunskap och en djupare förståelse för människan. Gnistan i mig blev en eld - idag har jag ett brinnande intresse för filosofi, som en delkonsekvens av min närvaro här och de människor jag kommit i kontakt med. 

Sajten har för mig inneburit en gemenskap jag inte tidigare haft; ett konkret sammanhang att deltaga i, när andan föll på. Det har givit mig möjligheten att lära ytterligare från min omgivning. Debatterna har förfinat min diskussionsförmåga och också presenterat mig för ämnen jag dessförinnan knappt visste vad dem var. Toleransen har liksom öppenheten fått tränas när man stött på användare med en mycket skild uppfattning och värdering än en själv. Mitt aktiva strävande efter att bli en bättre människa har också förstärkts när man sett hur mycket endast ett par genuina, välmenande och omtänksamma ord kan göra för någon annan. UM har på många sätt presenterat mig för en verklighet jag inte annars skulle kommit i kontakt med. De inblickar jag fått gör mig rikare, och på så vis innebär det också verktyg jag kan använda även utanför skärmen. 

Ungdomar.se har i relativt hög grad fostrat mig och vem jag är i dagsläget, i mina ögon. 


   
SvaraCitera