Aviseringar
Rensa alla

Har ni era mobiltelefoner påslagna på natten?


Ämnesstartare

Skulle vilja veta mer om ungdomars mobilvanor och ifall de stör er sömn eller ej...


   
Citera

Ja den är på jämt. Har dock ljudlöst på hela tiden så den stör inte mig när jag sover


   
SvaraCitera

menar du att ha skärmen på 24-7 eller?  :p


   
SvaraCitera
sies
 sies

Jag sätter på Stör Ej så att inga notifikationer förutom mitt Alarm låter 🙂 


   
SvaraCitera

Ibland har jag den på, och ibland inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ifall ni brukar sätta mobilen på ljudlöst/ stör ej, men ändå har den igång under natten så kan ni rösta Ja och gärna om ni vill också berätta i tråden att ni håller ljudet avstängt som några här redan har gjort. Tumme upp


   
SvaraCitera

Ralbihn:
Ifall ni brukar sätta mobilen på ljudlöst/ stör ej, men ändå har den igång under natten så kan ni rösta Ja och gärna om ni vill också berätta i tråden att ni har ljudet avstängt på natten som några här redan har gjort. Tumme upp

Av de gånger jag har den på har jag den på ljudlöst ibland (så bara alarmet hörs) och med ljudet på ibland.


   
SvaraCitera

Den är på men typ sover efterso att jag självklart inte använder den. Sen är det inte så att jag självklart tycker att den ska vara påslagen på natten men som sagt, på morgonen behöver den vara på när min väckarklocka ringer dem dagar jag måste gå upp tidigt.


   
SvaraCitera

Ralbihn: Ja, fast på flygplansläge.

Har på stör ej, men i praktiken blir det ju i princip samma effekt som flygplansläge


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Ralbihn: Ja, självklart!

Ringsignal är alltid på. Men meddelande/notifikations signaler är alltid ljudlöst.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Trevlig-Snubbe: på morgonen behöver den vara på när min väckarklocka ringer dem dagar jag måste gå upp tidigt.

Väckarklockan funkar också när den är avstängd, om du inte har en udda mobil.


   
SvaraCitera

Ja, bra att vara kontaktbar om någon katastrof sker eller så


   
SvaraCitera

Jag har alltid på den. Inget som stör mig. Twittrar och snapar lite innan jag sover sedan ligger den hela natten


   
SvaraCitera

Ice:

Väckarklockan funkar också när den är avstängd, om du inte har en udda mobil.

Whut? När man stänger av klockan så ska den ju vara avstängd? Menar du inte att man har på ''stör ej'' men har undantag?


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Trevlig-Snubbe:

Whut? När man stänger av klockan så ska den ju vara avstängd? Menar du inte att man har på ''stör ej'' men har undantag?

Alarmet funkar också när mobilen är avstängd, om du inte har en ovanlig mobil.
Stör ej är till för inkommande trafik.


   
SvaraCitera