Aviseringar
Rensa alla

Har ni inget bättre för er? #1


time
 time

thl*kt N.:

nej, bara hela tänket att responsen till saker är att de måste eller borde regleras centralt på nåt sätt och att man kan nå nåt slags kliniskt steril social miljö NU

Men det är ju inte alls vad jag menade. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Men det är ju inte alls vad jag menade. 🙁

okej då, blev lite ivägburen


   
SvaraCitera
mynona

thl*kt N.:

okej då, blev lite ivägburen

:D:D! Blev glad


   
SvaraCitera
time
 time

thl*kt N.:

okej då, blev lite ivägburen

Tror detta är något både du och jag gör, eller jag gör det oftare än du, men ändå. *inrutad i eget tankemönster så man glömmer läsa vad den andre skriver ordentligt* etc 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför menar hon att hon skulle få mer medial uppmärksamhet på festivalen? Låter ganska fjantigt att kräva mer uppmärksamhet, när Bråvalla väljer själva vilka de ska highlight:a och vilka som ska vara stora namn som de vill ska prägla deras festival. Det får Larsson ta och respektera. Världen kretsar inte kring henne och det vore bra om hon kunde lära sig det. Är lite irriterande att behöva höra om hennes provokationer stup i kvarten. 


   
SvaraCitera
time
 time

Chibibbi:
Varför menar hon att hon skulle få mer medial uppmärksamhet på festivalen? Låter ganska fjantigt att kräva mer uppmärksamhet, när Bråvalla väljer själva vilka de ska highlight:a och vilka som ska vara stora namn som de vill ska prägla deras festival. Det får Larsson ta och respektera. Världen kretsar inte kring henne och det vore bra om hon kunde lära sig det. Är lite irriterande att behöva höra om hennes provokationer stup i kvarten. 

Återigen: det här har inte hänt. Expressen tog sig friheten att skriva om vad hon sagt i en intervju med DN, och blev sedermera konfronterade av Zara på Twitter, där de blånekade till att ha gjort något fel. 


   
SvaraCitera
mynona

Jungman: Hon är 17 år, själva poängen med att vara i den åldern är att hålla sina ideal högt och överreagera på allting, det är vad som förväntas, oberoende av kön form eller färg. Jag skulle absolut inte rekommendera att lyssna på eller följa några åsikter jag gav uttryck för som 17åring, och du tycker förmodligen samma sak, om du tonåren har passerat.
Just nu är den populärare aktivismen slentrianmässig pop-feminism och "allas lika värde förutom dem som förtrycker oss, givetvis" och det är helt väntat vad en tidsenlig sjuttonåring dras med och i regel inte någonting att lyssna alltför noga på, fokusera på de grundläggande värdena och ta allt som dras iväg alltför långt från vad som faktiskt är relevant med en nypa salt eller tre.

Det är feminister av det här slaget som de flesta anti-feminister tycks grunda sin åsikt om hela feminismen som begrepp på, och det är den uppfattning om feminismen anti-feministeran sedan håller fast vid, oavsett hur mycket man försöker tala om för dem hur feminismen är. Tydligen hade Larsson aldrig sagt detta: jag har inte läst någon av artiklarna, bara rubrikerna, men det är personer som just lärt sig ifrågasätta sin omvärld och upptäckt feminismen som överreagerar, och de gör stor skada, därför att det är just på dem anti-feministerna grundar hela sin åsikt om feminismen på: och de håller fast vid den för alltid. 

Jungman: Givetvis börjar folk debattera emot det och visa upp en annan sida av politisk extremism med direkt misogyni, personangrepp, påpeka att det var trams, och lite marknadstestat "näthat", vilket är nästa sak att ta upp. Ni vet när ni gick i typ mellan/hög-stadiet och du eller någon annan hade något ni var känsliga kring som mindre sympatiska klasskamrater exploaterade för att reta er/andra? Jag menar inte direkt mobbning eller våld utan bara provokationer.
 Precis samma fenomen existerar på internet och går fortfarande ut på att när någon är väldigt exalterad över något så är det väldigt kul att driva det vidare och spä på reaktionerna. Det behöver inte (och är nog i regel inte) vidare taktfullt eller med någon form av finess. Det är burdust och extremt för den extrema sakens skull och ingenting att någonsin ta det minsta på allvar, även om det är direkta hot om diverse plågor, eftersom det är någonting en antingen sub-mediokert provocerande eller stött överreaktionär person skriver på internet.
Det är, för att ta mitt vanliga exempel, att jämföra med att hitta en lapp med hotfulla ord på gatan, och inte sällan är de skrivna av någon 15åring med problem att hantera sina hormoner, det är inget nytt, inget farligt och ingenting att skapa ett helt begrepp för att använda som murbräcka i samtliga argument för att motarbeta rätten till personlig integritet, vilket det ofta används till. Så skärp er och lägg genast av med det, ni gör mycket mer skada än nytta.

Ja, det är dessa tvärilskna anti-feminister som skapat sin uppfattning om feminismen på just ditt exempel ovan, varav jag stött på en del här. 

Både de som skapar en felaktig uppfattning om feminismen genom att överreagera, och de som skapar sig en felaktig uppfattning om feminismen och sedan håller fast vid den för evigt, är alltså av samma typ. 

Puh, vilken ansträngning det tog för mig att skriva detta. Men du skrev bra


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Är inte förvånad över hur feminister beter sig. Inget att klandra kvinnliga feminister, just för att kvinnans hjärna slutar växa omkring 15-16 års åldern medan mannens fortsätter växa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sudd:
Är inte förvånad över hur feminister beter sig. Inget att klandra kvinnliga feminister, just för att kvinnans hjärna slutar växa omkring 15-16 års åldern medan mannens fortsätter växa.

Källa på det tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min upplevelse efter att ha läst ursprungsartikeln

uttalande 1:
– Helt ärligt är jag rätt besviken. Är jag ens med på Bråvalla, det känns inte så? Jag har sett flera festivalaffischer och jag står inte med på någon. De gick ut med mitt namn rätt sent, även om jag har varit bokad länge. Dessutom ska jag spela tidigt på eftermiddagen, som såklart inte är lika coolt som att spela senare. Det är konstigt, det matchar inte riktigt?

*inser att hon låter dum i huvudet*

uttalande 2:
– Jag fattar inte riktigt det här med huvudakter. Hur bestäms det? Jag hoppas verkligen att festivalen har något genustänk. Personligen tycker jag att det är mycket roligare att kolla på någon brud, än killar som alltid är överrepresenterade.

*ropar FEMINIIISM FEMINIIISM*

och alla köper det för att ingen vill säga emot när det ropas feminism
(dvs du beskrev allt bra, håller med osv.)


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

ply: genustänk

"genustänk"=feminism


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sudd:

"genustänk"=feminism

det är definitivt en viktig del i det ja


   
SvaraCitera