Aviseringar
Rensa alla

har ni kommit ut och berättat om er sexuella läggning?


Ämnesstartare

Gurksallad:

Standard, och man orkar inte förklara hur och varför. Det bara är som det är.

mm precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
jag förstår inte VARFÖR man ska behöva förklara för någon. det påverkar ingen. man är samma människa.

ja. tycker det är lite samma sak som att aktivt definiera sin sexualitet också. jag är sexuell liksom, ej något mer med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
jag förstår inte VARFÖR man ska behöva förklara för någon. det påverkar ingen. man är samma människa.

så att dom vet ifall man råkar göra sex på dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

ja. tycker det är lite samma sak som att aktivt definiera sin sexualitet också. jag är sexuell liksom, ej något mer med det.

precis. det känns lite som att berätta om sexuella preferenser som om det vore någonting skamligt. 

df rqp:

så att dom vet ifall man råkar göra sex på dom

råkar aldrig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

varför är det en tyngd att bära på om det ger dig någon slags njutning? 

För att andra inte förstår. Och vid förklaring blir det bara ännu mer fel. Som i tråden när jag skulle förklara det närmare, blev det mest som att jag verkade skum. Det går inte att förklara för andra som inte förstår det.


   
SvaraCitera
time
 time

Jag berättade för min mamma att jag är bi för typ... Två år sen. Hon kläckte ur sig följande guldcitat:

"Gud vad skönt att åtminstone ett av mina barn är öppensinnade" och

"Är det sant att ni har en... Gaydar? Vet du vilka som gillar tjejer automatiskt?"

Min rara smygkonservativa mamma. Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad:

För att andra inte förstår. Och vid förklaring blir det bara ännu mer fel. Som i tråden när jag skulle förklara det närmare, blev det mest som att jag verkade skum. Det går inte att förklara för andra som inte förstår det.

det är ju ingen som förstår någon fullständigt. jag förstår inte hur man kan tända på vissa saker, men jag struntar i om folk tänder på läskflaskor eller fötter, det påverkar inte mig öht. jag tror att du har fått någon slags uppfattning om att det är skamligt och att du måste skämmas över att du gillar fötter. helt fel. njut av det istället. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:
Jag berättade för min mamma att jag är bi för typ... Två år sen. Hon kläckte ur sig följande guldcitat:

"Gud vad skönt att åtminstone ett av mina barn är öppensinnade" och

"Är det sant att ni har en... Gaydar? Vet du vilka som gillar tjejer automatiskt?"

Min rara smygkonservativa mamma. Hjärta

vilken fin Hjärta


   
SvaraCitera
time
 time

amsi:

vilken fin Hjärta

Jo, hon är så himla gullig, kunde inte ha bett om en bättre mamma faktiskt. Pappa är dock väldigt konservativ så jag har inte diskuterat det med honom men känner på mig att han skulle vara mer okej om jag eller syrran hade homosexuella drag, så länge inte brorsan har det, och jag orkar inte ta den debatten med honom. Han kommer från en helt annan tid och kultur. Fast är rätt säker på att han skulle ta tillbaka vissa åsikter om brorsan faktiskt skulle vara gay och kom ut och bad om stöd.


   
SvaraCitera
time
 time

Mvh Times pappa föddes i Sovjetunionen under Stalins regim


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner att komma ut är lite som att berätta vilken som är ens favoritfärg. det har sitt syfte och är inte meningslöst eller obetydligt, men det är visserligen tråkigt när det antas att alla verkligen diggar grönt. vissa kanske föredrar lila eller orange. men informationen kan vara användbar, och jag ser ingen poäng med att låtsas som att skillnaderna inte finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Jo, hon är så himla gullig, kunde inte ha bett om en bättre mamma faktiskt. Pappa är dock väldigt konservativ så jag har inte diskuterat det med honom men känner på mig att han skulle vara mer okej om jag eller syrran hade homosexuella drag, så länge inte brorsan har det, och jag orkar inte ta den debatten med honom. Han kommer från en helt annan tid och kultur. Fast är rätt säker på att han skulle ta tillbaka vissa åsikter om brorsan faktiskt skulle vara gay och kom ut och bad om stöd.

man behöver ju inte berätta! tror också att mina föräldrar skulle tycka att det var mer okej om jag var homosexuell. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mer okej än om min bror var det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
känner att komma ut är lite som att berätta vilken som är ens favoritfärg. det har sitt syfte och är inte meningslöst eller obetydligt, men det är visserligen tråkigt när det antas att alla verkligen diggar grönt. vissa kanske föredrar lila eller orange. men informationen kan vara användbar, och jag ser ingen poäng med att låtsas som att skillnaderna inte finns.

vad är meningen med det?

hur låtsas man att skillnaderna inte finns?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

det är ju ingen som förstår någon fullständigt. jag förstår inte hur man kan tända på vissa saker, men jag struntar i om folk tänder på läskflaskor eller fötter, det påverkar inte mig öht. jag tror att du har fått någon slags uppfattning om att det är skamligt och att du måste skämmas över att du gillar fötter. helt fel. njut av det istället. 

Jag skulle gärna. Men jag har inte ens vågat nämna för de flickvänner jag haft, hur mycket jag än ville. Fått knipa ihop och stå emot. Jag vill inte ha konstiga blickar och evenuellt höra hur wierd jag är. Att säga att fötter är ögonfallande. Att jag går igång på lukten av tjejers fötter och hennes strumpor. Gillar smaken. Osv... Hur lyfter man fram det, liksom? 


   
SvaraCitera