Aviseringar
Rensa alla

Har ni marsvin? behöver lite tips!


Ämnesstartare

Hey, jag har precis köpt ett litet marsvin på 3 veckor, annars så skulle den vara själv hos en knarkar familj.. Jag har funderat jätte länge på att köpa marsvin och jag har hört att dom trivs bäst med en kompis, men jag orkar inte ta hand om 2.

Men iaf, kan man ha värmepellets i buren? istället för spån?
och hon skakar lite och verkar vara närvös, går sånt över ? för att det kanske är bara för att hon har kommit till en ny familj.
Och hon kliar sig vääldigt mycket, finns det inte något shampoo eller något som hjälper?

Snälla svara är rädd om det ska vara något med min lilla bääbis [censur]


   
Citera
Ämnesetiketter

Marsvin är låtsasdjur, saffa en hund eller en häst istälet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aaah, det är ju såå mycket lättare att ta hand om!


   
SvaraCitera

Shadow_:

värmepellets i buren? istället för spån?

tycker det låter lite konstigt [confused] spån eller halm borde vara bäst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FjäriL:

tycker det låter lite konstigt [confused] spån eller halm borde vara bäst

Jo, jag vet mycket folk som har pellets men jag vet inte riktigt om det är skillnad på Pellets eller VÄRMEpellets ?


   
SvaraCitera

DU MÅSTE SKAFFA EN KOMPIS TILL DEN![mad]
det är förbjudet enligt lag att bara ha ett. plus att marsvinet mår mkt dåligt och måste ha en kompis![no-no]


   
SvaraCitera

Det bästa är faktiskt att skaffa en kompis till den som någon sa. Har själv haft marsvin. Först ett och sedan när hon dog köpte jag två till. Marsvin trivs bäst tillsammans.
När mitt ena marvin dog, dog sedan det andra av deppression. SANt. han slutade äta osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag har haft ETT annat marsvin när jag va liten och honb levde i 5 år... och mitt som jag har nu verkar må väldigt bra och hon äter dygnet runt, och att hon är aldrig ensam för hon är mest med mig. Men det va ju det där med att hon kliar sig väldigt mycket som bekymrar mig


   
SvaraCitera

Man kan har dem ensamma OM man är med den typ 3/4 av dygnet, men är det inte bättre att skaffa 2 st Jag har haft marsvin och det är inte mycket jobb. vad är problemet?


   
SvaraCitera

Shadow_:

hört att dom trivs bäst med en kompis, men jag orkar inte ta hand om 2.

:S du är ju cp


   
SvaraCitera

Om du inte orkar ha 2 ska du fan inte ha nåt öht :S Det blir ingen skillnad med 2 st, förrutom att den blir mkt mer happier.
Så skaffa ett till djurplågare [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahah 😀 djurplågare.. nejdu, inte ens i närheten!

Men jag funderar på att köpa ett till för hennes skull, för att jag köpte henne ifrån början för att förra fam som hon bodde i var knarkare [censur] så jag tror att det är bättre för henne att hon kom till mig som ger henne mat och kärlek dygnet runt!
Men jag har kollat efter ett till marsvin, men det är typ ingen som säljer ETT marsvin bara...


   
SvaraCitera

Håller med alla som sagt att du bör skaffa ett marsvin till. Det var det första jag reagerade på när jag läste din tråd.

Som sagt, de mår inte bra ensamma [n]


   
SvaraCitera

Shadow_:

men det är typ ingen som säljer ETT marsvin bara...

Hitta en SERIÖS uppfödare, och förklara din situation så säljer de säkert ett marsvin till dig.

och jo du är djurplågare om du låter marsvinet sitta ensam hela livet.
Bara för att ditt förra blev 5 år gammalt betyder de inte att de mådde bra psykiskt. Man kan inte veta vad ens djur tänker och känner sig [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, jag förstår det nu.. men det är ju så svårt att bara skaffa ett för det är ju ingen som säljer. [confused]


   
SvaraCitera