Aviseringar
Rensa alla

Har ni mönstrat/tänker mönstra


Ämnesstartare

som rubriken lyder


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag monsta


   
SvaraCitera

Ew         


   
SvaraCitera

Skulle vilja om jag fick


   
SvaraCitera

För det första så är mönstring obligatoriskt om de kallar dig till en och för det andra så vet man inte om man ska mönstra förens i slutet av Mars.


   
SvaraCitera

Asstriid:
Skulle vilja om jag fick

Nibba bara att ansöka ju


   
SvaraCitera

Maymay:

Nibba bara att ansöka ju

Nah nu har jag inte tid med sånt Cool


   
SvaraCitera

Mitt belastningsregister stoppade mig.


   
SvaraCitera

Mönstring-Militärväsen
Beskrivning:
Mönstring var i äldre tid en förrättning, varigenom en särskilt förordnad mönsterherre kontrollerade befintligheten vid truppförbanden av personal, hästar, materiel med mera, såsom generalmönstring eller brödmönstring, eller godkände och kasserade manskap och hästar, approbations- och kassationsmönstring.

Va? Visst har jag kontrollerat befintligheten av bröd i skafferiet någon gång men... tror inte att jag är inne på rätt spår.
Men jag har hört det förut, vet att det brukar förknippas med militärträning eller något? Är det som lumpen? Repmånad?

Njae, det skulle jag nog inte vilja i sådant fall, vore roligt att tälta och bo i skogen ett tag och göra olika övningar med sina kamrater och få lära sig en del men är osäker på om det vore någonting för mig =)))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDniklas:
Mitt belastningsregister stoppade mig.

Hur har du busat dig


   
SvaraCitera

Tillhör generationen som slapp mönstring och är inte intresserad. Varför skall jag stödja krig i andra länder som bidrar till elände och flyktingar? Däröver vill jag inte offra mitt liv för makthavande människor som inte ens vet mitt namn.


   
SvaraCitera

Anton_pj:

Hur har du busat dig

Fotboll + pyroteknikRullar ögonen


   
SvaraCitera

jag e för gammal


   
SvaraCitera

det ska ju inte vara frivilligt eller


   
SvaraCitera
Lokes

Vill nästan mönstra nu i efterhand men det känns väldigt försent


   
SvaraCitera