Aviseringar
Rensa alla

Har ni nån gång blivit mobbade


mich04
Ämnesstartare

Har ni nån gång blivit mobbade


   
Citera

Ja tyvärr 🙁


   
SvaraCitera

Nej


   
SvaraCitera

Nej, inte så värst.


   
SvaraCitera
M04
 M04

Ja,,


   
SvaraCitera

Eeehhh.. inte mobbad men utfryst under en väldigt lång tid 


   
SvaraCitera

Beror. Jag anser inte att det är mobbning, eftersom jag inte tagit åt mig riktigt. Men någon annan i min situation hade nog kännt sig mobbad


   
SvaraCitera

Dåligt behandlad ja men inte mobbad. 


   
SvaraCitera
Emer
 Emer

Har både mobbat och blivit mobbad 🙁


   
SvaraCitera

Ja       


   
SvaraCitera
Algot

Nope


   
SvaraCitera

meh 


   
SvaraCitera

Jag har varit utfryst vilket är en form av mobbning. Det var under grundskoletiden. Vart inte utfryst i gymnasiet men gick i en väldigt liten klass där de andra fyra klasserna också inräknat knappt nådde upp till 35 personer (Aspergeravdelning). Det var inte kul ett tag, sen 3:e och 4:e året hittade jag en del kompisar. Synd var väl bara att jag inte umgicks med några av grabbarna som jag umgås med idag lite tidigare men ajja.


   
SvaraCitera

Ja det har hänt en gång


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe: Jag har varit utfryst vilket är en form av mobbning.

Jaha. I så fall kan jag berätta för er.

I trean fanns det några femmor som retade mig och mina vänner. En gång fångade de oss på en våning mellan trappor, gav min vän en örfil, och rotade igenom hans ryggsäck.

En av dem bar en luvtröja med "GB" på ryggen, så jag kallade honom "GB-glassaren". Min vän sade till mig att han hade sett honom gråta för att jag kallade honom GB-glassaren. Jag trodde inte min vän.

I sexan började jag i en ny skola. Mobbarna från 3 år tidigare gick i den här skolan. De retade mig; till exempel stod de i vägen i korridoren.

2 februari 2016 var de utanför skolan. Det fanns två vägar hem från skolan. Det var som om de blockerade en av vägarna. När jag började gå den andra vägen, följde de efter mig. En av dem gjorde märkliga ljud för att skrämma mig. Jag slog honom i ansiktet och försökte knuffa han på cykeln. De kallade mig psykopat och gick över gatan.

Plötsligt följde en större grupp efter mig. Han på cykeln cyklade fram till mig. Jag frågade honom om han bodde där. Han åtvervände till gruppen som följde efter mig från ett avstånd. När jag var framme vid gatan som mitt hus ligger på och de inte kunde se mig, sprang jag till mitt hus. När jag nådde trädgården, ropade en av dem. Jag skyndade in i huset och såg dem sticka iväg genom fönstret i köket.


   
SvaraCitera