Aviseringar
Rensa alla

Har ni sådana tankar?


Ämnesstartare

m3lis:

Jag har inte tvångstanakar, säg inte de till mig, mår dåligt då.

Vill inte kalla detta tvångstankar, vill kalla det något värre... [cry]
Oroa dig inte; jag har lidit av liknande tankar sedan barnsben. Har gjort hemska saker pga. dem men se på mig, jag lever!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

Oroa dig inte; jag har lidit av liknande tankar sedan barnsben. Har gjort hemska saker pga. dem men se på mig, jag lever!

vad för hemska saker?


   
SvaraCitera

Känner för att lägga en brakare när det är helt tyst i ett rum... men bara ibland [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

vad för hemska saker?

Har känt mig tvungen till att göra en del saker och gjort dem, inför folk. Skämt ut mig själv rejält osv. + andra andra småsaker som blivit stora


   
SvaraCitera

en kvinnlig kafka:

Nej, ingen alls. (Du röstade på detta alternativ)

Vad jag känner mig sansad och rationell och god samhällsmedborgare när jag röstar så här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

Har känt mig tvungen till att göra en del saker och gjort dem, inför folk. Skämt ut mig själv rejält osv. + andra andra småsaker som blivit stora

aha förstår.
hade mycket tvångstankar när jag var yngre, de är borta nu, men kommer iblnad..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

hade mycket tvångstankar när jag var yngre, de är borta nu, men kommer iblnad..

tror persomligen att om man har mycket som ung under lång period, kommer det följa en mer eller mindre hela livet.
[n] fast tvångstankar är lite underhållande ibland... Ger vardagen en liten kick


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

Ja; "tanke 1" (Du röstade på detta alternativ)

får alla möjliga roliga impulser[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

Ja, båda. (Du röstade på detta alternativ)

eller liknande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

fast tvångstankar är lite underhållande ibland... Ger vardagen en liten kick

nej tycker inte det, mår dåligt av det endast.
''måste göra såhär annars dör någon''

När jag var liten en gång och var ute med en kompis så gick vi förbi en sak och då störde jag mig på att jag inte gick på andra sidan men tänkte att det borde gå över och jag borde försöka glömma mina tvångstankar. Men sen på kvällen så åkte jag tillbaka och gick på andra sidan för kunde inte sluta tänka på det.. 🙁


   
SvaraCitera
time
 time

en kvinnlig kafka:

Ja, "tanke 2" (Du röstade på detta alternativ)

Har alltid haft svårt att slita mig ur äckliga eller skrämmande fantasier. Grimaserar alltid också [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

g

Har du sökt hjälp för din ocd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har du sökt hjälp för din ocd?

Nej, känner inte att det behövs. Har tagit upp det förr med kurator (bara som en liten grej att reflektera över) men han sa att huvudsaken är att "ha kontroll" och det har jag. Så länge det inte går överstyr har jag kontroll över om jag verkligen vill bli av med de eventuella tvångstankarna.
Sedan tror jag själv att om man "lidit"/haft tvångstankar under längre perioder under sin barndom, kommer man alltid ha problem med sådant. Detta pga. jag läst att om man är över 30-35 och aldrig haft ocd-symptom, är det ytterst liten risk att drabbas av ocd. Även pga. jag tror på Freuds teori om att människan påverkas av barndomen (motsäger dock inte den andra teorin som skiljer sig från den psykodynamiska lr vad den heter).

Vill bena upp detta för alla som kan undra, därav den långa texten![crazy]

timeisrunningout:

Har alltid haft svårt att slita mig ur äckliga eller skrämmande fantasier. Grimaserar alltid också

Haha, ja! Försöker ofta föreställa mig smärta när jag är sysslolös. Försöker uppleva känslor jag inte har i den stunden... Är väl emellanåt lite "sadomasochistisk"

m3lis:

Men sen på kvällen så åkte jag tillbaka och gick på andra sidan för kunde inte sluta tänka på det.. 🙁

Gjorde också sådant knas... Trodde jag bar runt på en gröngul tråd så en dag bestämde jag mig för att bli av med den. Gick till någon på skolgården och sa, högt och tydligt; "Ta den här nu!". Visste att den inte var synlig utanför min fantasi och att ingen förstod men det sket jag i: jag var ju av med den nu. Haha.

Som sagt, tappa inte kontrollen så ska det nog gå bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

Ja; "tanke 1

lite åt det hållet [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

"Ta den här nu!

Aha, har aldrig haft så, eller ja. På det viset.


   
SvaraCitera