Aviseringar
Rensa alla

Har ni syskon?


Ämnesstartare

En äldre syster. Vi har rätt bra relation.


   
SvaraCitera
Draug

Har tre yngre systrar och en yngre bror. Orkar inte räkna upp åren emellan. Vi har en bra relation sinsemellan ändå måste jag säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En yngre syster

Bra relation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej:)


   
SvaraCitera

En ett år äldre syster. Vi stod varandra nära som små, gled isär under tonåren (bråkade mycket) och nu för tiden träffas eller pratar vi inte särskilt ofta men kommer rätt bra överens när vi väl gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta: 7 stycken

Wow, det var en del. Bröder/systrar, äldre/yngre?

trevlig-snubbe: Tre äldre bröder. 1år, 4år och 8år.

Hur känns det att vara minstingen i familjen? Hur är relationen med bröderna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Två bröder en syster. Jo, är för gammal för att bråka med syskon.

Okej, jo men man är egentligen aldrig för gammal för bråk inom familjen. Verkar inte finnas en åldersgräns för dåliga relationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

5 yngre syskon
De är 1 år, 3år, 10år och 11år gamla. Har bra relation med ena 3åringen. 11åringen går inte att prata med utan bråk oxh resten träffar jag ungefär var 4e månad kanske så de små blir glad att se mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har en tvilling och en två år yngre bror som jag bor med, vi har en jättebra realation

jag har också en halvsyster som inte bor hemma. vi är dock väldigt nära och jag tänker aldrig på att vi inte har samma föräldrar. träffar henne var eller varannan vecka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Okej, jo men man är egentligen aldrig för gammal för bråk inom familjen. Verkar inte finnas en åldersgräns för dåliga relationer.

Jo men hade vi en dålig relation skulle jag ju inte prata med dem helt enkelt.


   
SvaraCitera

Razor: Wow, det var en del. Bröder/systrar, äldre/yngre?

Blandat, 1 äldre


   
SvaraCitera

Har två äldre halvsyskon på pappas sida. Vi bodde inte tillsammans när vi växte upp. Var mest en efterhängsen och jobbig lillasyster som ville vara med dem hela tiden när de bodde hos oss under helger/lov.

Min äldre halvbror är 5 år äldre - en väldigt snäll kille som jag känner igen mig mycket i. Dock bor vi väldigt långt ifrån varandra och har tyvärr ingen kontakt idag.
Sen min äldre halvsyster som är 4 år äldre, henne ser jag då och då när vi hälsar på hos vår far, i övrigt skickar vi något sms till varandra per år. Hon gör mig nervös på något vis. Varför? Vet ej.

Sen har jag ett helsyskon. En lillasyster. Vi bor fortfarande hemma hos vår mamma. Min lillasyster kan vara riktigt dryg och irriterad på allt och alla vissa dagar (har ej något med pms att göra - hon har alltid varit sådan). Och ibland kan hon vara riktigt snäll och social med en (hon är en riktig mobilnörd). Tror dock inte att vi hade varit vänner eller så om vi inte varit syskon. Vi är så annorlunda och är olika i det mesta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Noll stycken Ledsen
Jag har en hel drös med halvsyskon jag aldrig träffat dock


   
SvaraCitera

Razor:
Hur känns det att vara minstingen i familjen? Hur är relationen med bröderna?

Min ett år äldre bror är men än bara knepig. Min näst älsta broder är lat och stökar ner efter sig men är väldigt snäll. Min äldsta bror träffas jag inte lite med tanke på att han bor i Sundbyberg och jag i innerstaden, sen så pratar inte han och jag men jag hade velat ha en bättre relation med honom dock!
Hur är det för dig med dina syskon? Dvs om då har några.
Kul att du frågar Glad


   
SvaraCitera
Lod
 Lod

Har inga 🙁


   
SvaraCitera