Aviseringar
Rensa alla

Har ni tips...


Ämnesstartare

...på hur fan man kommer upp på morgonen?

Jag har försovit mig varje dag sedan jag började skolan igen, efter ca åtta månaders ledighet.

Jag har testat: tända lampan, ha olika väckarklockor, ställa väckarklockan på andra sidan rummet, lägga mig hyffsat tidigt.

Nu kommer jag i alla fall till sista lektionen som börjar klockan två..................................................................

Tror inte att jag ligger bra till hos min engelsklärare nu.


   
Citera
Ämnesstartare

Behöver kanske också tips. Men mest så går jag inte upp för att det är så djävla kallt hos mamma. Fryser fan ihjäl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lägg dig tidigt [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hög musik, uppdragna persienner, kaffe, häll vattenglaset bredvid sängen i ansiktet etc.


   
SvaraCitera

Har du lust att gå i skolan då? Kanske det som saknas.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag förstår inte hur du lyckas. Om du har väckarklockan på andra sidan rummet så måste du ju kliva upp för att stänga av den. Då är det ju bara att ge fan i att gå och lägga sig igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Då är det ju bara att ge fan i att gå och lägga sig igen.

Det är svårt[sad]


   
SvaraCitera

Gäller att skapa rutiner, antar jag.

T.ex. så kan du göra upp ett nedvarvningsschema för kvällen som börjar vid 20-21, där du läser en bok eller gör något som roar dig lagom för att du fortfarande ska kunna slita dig i tid.

Jag brukar lyssna på ljudböcker och vid 22 lägger jag mig med ljudboken i bakgrunden och lyssnar tills jag somnar. På morgonen går jag upp efter första larmet och sätter på kaffet, lägger mig och snoozar ca 10-20min för att sedan hälla upp en kopp kaffe och sitta med uppiggande musik från datorn, chillar ca 15-20 min vid matbordet, borstar tänderna och sen fixar jag mig(ja, jag behöver ca 1.5-2h för att komma iväg på morgonen).

Jag brukar alltid ha någon typ av maträtt i kylen om jag får cravings på kvällen, kan inte somna på tom mage och känner att det tar för lång tid/är för uppiggande att ställa mig och laga något vid 22.00(kanske inte det bästa för formen, dock inget jag har märkt av).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan inte du tvinga någon att sova med dig och sedan väcka dig och tvinga ut dig ur sängen på morgonen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå å lägg dig tidigare [no-no] typ 20:00


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Lady:

kan inte du tvinga någon att sova med dig

Tvinga? Fördold förolämpning? :O

Jag kör på att lägga min väckarklocka högt uppe på en hylla. Innan hade jag min mobil i en strumpa men den blev snodd. (Mobilen, inte strumpan)

Tips på bra signal om du kör med mobilen:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

går inte

har också provat allt men inget hjälper


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Tvinga? Fördold förolämpning? :O

oj förlåt, tänkte inte på ordvalet var inte alls meningen!!

är såklart en stor ära att få sova i samma säng som harpyja och vem som helst hade blivit glad över att få väcka henne på morgonen [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Lady:

är såklart en stor ära att få sova i samma säng som harpyja och vem som helst hade blivit glad över att få väcka henne på morgonen

Jag skulle kunna dö lycklig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Jag skulle kunna dö lycklig

du får erbjuda dina tjänster som mänsklig väckarklocka då [y]


   
SvaraCitera