Aviseringar
Rensa alla

Har ni upplevt något övernaturlig? (Spöken, andar eller andra ockulta varelser) Berätta gärna om ni kan.


Smilen
Ämnesstartare

Jag är väldigt intresserad av det ockulta och vill gärna höra era historier. Låt mig överaskas av det övernaturliga ni har sett.


   
Citera

Har inget med mig att göra, men min faster påstår att en demon brukar strypa henne när hon sover.


   
SvaraCitera

Tyvärr.

Men har varit på "spökjakt" i syfte att uppleva utan resultat Rodnar 

Lr kske inte förresten. det var nog annat som lockade mer, typ. 

besökte ett övergivet mentalsjukhus en gång som hade all gammal utrustning o sånt kvar i källaren, patientsängar med handfängsel på etc uhuhu det var riktigt creepy där nere, hörde inget barnskrik dock, det sägs att man skall kunna höra det där nere på natten. Fanns ett litet kapell med gravar 100 meter därifrån där det i princip bara låg ungar mellan 2 & 18 i marken. Gråter


   
SvaraCitera
mens
 mens

Det tror jag inte. Tror inte riktigt på sådant. Vill dock minnas att jag under en mörkerkurragömmalek (det var ej helt kolmörkt) såg en hand på en bokhylla, som om någon stod och gömde sig bakom den. Jag skrek till eftersom alla andra ungar stod en bit bort. När jag skrek rycktes handen tillbaka på en gång. Men jag vetifan, det kan ju ha varit något jag bara inbillade mig. Vi blev jätterädda iaf.


   
SvaraCitera

spöken fiiiinnnnns intteee pååå rikkktiigtgtgt 


   
SvaraCitera

Faktiskt inte. Aldrig, knepigt nog. Är dock ganska lättpåverkad utav mina egna tankar kring...


   
SvaraCitera

Nej. 


   
SvaraCitera

Nej, tror inte på sånt så...


   
SvaraCitera

Jag var alltid det övernaturliga. 


   
SvaraCitera
Draug

Det övernaturliga kan på olika vis uppfattas av alla våra sinnen, men så måste man också vara öppen för att sådana fenomen faktiskt kan existera. Har haft en del underliga upplevelser i mitt liv jag inte kan förklara på naturlig väg, förvisso har jag ett öppet sinne för sådana saker men jag letar alltid efter en naturlig förklaring innan jag drar förhastade slutsatser. Allt kan inte förklaras, men bara för att något är obegripligt och trotsar logikens tänkande betyder det inte att det helt kan uteslutas från den värld vi känner till.

Har t.ex hört fotsteg i tomma hus där inga människor har befunnit sig, har sett skugglika gestalter och oförklarliga svarta dimmor som flutit genom väggar. Har även blivit påverkad rent fysiskt på vissa platser, minns ett gravröse jag besökte i Västergötland för ett par år sedan. Så fort jag klev upp på själva röset blev jag illamående, fick svårt att andas och kände ett tryck över bröstet, kände ett stort obehag som om något verkligen inte ville ha mig där. Besökte denna plats 2 gånger och upplevde exakt samma fenomen bägge gångerna. har aldrig känt så innan och aldrig efteråt heller, endast på just denna plats. Även de personer jag befann mig med kände liknande obehag. Klev man ner från röset och gick en bit ifrån försvann denna känsla. Har sett hört och känt för mycket i mitt liv som gör att jag inte kan kasta det åt sidan som inbillning, är övertygad om att det finns något mer.


   
SvaraCitera

Var vid en gammal övergiven kvarn igår där det sägs spöka. Där folk försökt övernatta men inte klarat pga enormt obehag. Var dock inte där på natten, men runt 23-00, upplevde ingenting ovanligt, men så går det kanske när man kommer med inställningen att det är just övernaturligt och icke existerande fenomen.


   
SvaraCitera

rotorblad:
Var vid en gammal övergiven kvarn igår där det sägs spöka. Där folk försökt övernatta men inte klarat pga enormt obehag. Var dock inte där på natten, men runt 23-00, upplevde ingenting ovanligt, men så går det kanske när man kommer med inställningen att det är just övernaturligt och icke existerande fenomen.

2spooky4you


   
SvaraCitera

Har alltid varit väldigt intresserad i det övernaturliga och tror även på det, mest för att jag blivit påverkad av det och sett saker själv.
För några år sen när jag var mycket yngre så hade jag en våningsäng där jag sov och jag minns hur jag vaknade mitt i natten/tidigt på morgonen och tittar ner från sängen, ser en kort flicka med långt svart hår, klänning och lysande blåa ögon som stod nedanför min säng, precis vid stegen på våningssängen. Blev livrädd haha. Sen har mamma också berättat att jag såg saker när jag var mindre, små barn har tydligen mycket lättare för att se/höra/uppleva övernaturliga saker. 🙂 


   
SvaraCitera

Små barn ser saker när de är små för att de inte är färdig utvecklade ännu, de tänker tex att när de drömmer om något läskigt att det är på riktigt. Kolla på skräckfilmerna the conjuring eller insidious så förstår ni hur jag menar. Hjärnan kan göra massa saker, man kan inbilla sig saker osv. Så jag tror att sllt handlar om att det man ser sker i huvudet. Sedan finns de saker som är svårt att förklara enligt en själv men den där grejen om hörda fotsteg i trappan var säkert bara att du hörde i huvudet stegen likaså som man ibland kan glassig röster, det kan vara någon slags psykos. Det kan också vara att när någon gott bort så kanske man kommer ihåg vissa ljud av personen eller djuret och då hör dessa ljud pga att man är van vid ljudet. Man hör saker för hjärnan spelar en ett spratt, lurar en. Sedan säger folk att de sett saker röra sig. Jag undrar då hur tavlan flög på personen eller glaset rörde på sig utan att någon höll i tavlan eller glaset? Det kan ju ha varit korsdrag som gjorde att tavlan ramlade ner precis när man gick förbi eller att glaset flyttade på sig för att man rörde på det eller tex att viftade jag med min arm i luften så gjorde luften så att papperet rörde sig lite. Mycket naturligt och logisk. Jag tror faktiskt man bara dör helt enkelt. Folk tror på spöken osv likaså som i religion att det känner en mening med livet. Religion är ju att tro på något dvs Gud osv men det finns både fördelar och nackdelar med det. Meningen med livet är positivt men är de positivt att tro när de är krig runt om i världen? Nej alltså enligt mig har religion inte gjort nytta om de är krig för jag tror knappast att denna Gud uppfann människorna som i insurgent att de bara är ett test. Jag vet att jag finns och att vi blev till sen tror jag människor pga att de inte vet något egetligen bara hittar på saker framflrallt flr att känna en mening med livet, jag skulle vilja se en ande spöke men jag har inte gjort det. Hjärnan kan så mycket så det är bara att lära sig hur den funkar/kroppen fungerar. 


   
SvaraCitera

Nej. Det närmaste jag kommit till att uppleva något "övernaturligt" var väl min första sömnparalys, innan jag visste vad som hade hänt. Blev rätt skärrad.


   
SvaraCitera