Aviseringar
Rensa alla

Har ni upplevt något övernaturlig? (Spöken, andar eller andra ockulta varelser) Berätta gärna om ni kan.


Josbec:
Små barn ser saker när de är små för att de inte är färdig utvecklade ännu, de tänker tex att när de drömmer om något läskigt att det är på riktigt. Kolla på skräckfilmerna the conjuring eller insidious så förstår ni hur jag menar. Hjärnan kan göra massa saker, man kan inbilla sig saker osv. Så jag tror att sllt handlar om att det man ser sker i huvudet. Sedan finns de saker som är svårt att förklara enligt en själv men den där grejen om hörda fotsteg i trappan var säkert bara att du hörde i huvudet stegen likaså som man ibland kan glassig röster, det kan vara någon slags psykos. Det kan också vara att när någon gott bort så kanske man kommer ihåg vissa ljud av personen eller djuret och då hör dessa ljud pga att man är van vid ljudet. Man hör saker för hjärnan spelar en ett spratt, lurar en. Sedan säger folk att de sett saker röra sig. Jag undrar då hur tavlan flög på personen eller glaset rörde på sig utan att någon höll i tavlan eller glaset? Det kan ju ha varit korsdrag som gjorde att tavlan ramlade ner precis när man gick förbi eller att glaset flyttade på sig för att man rörde på det eller tex att viftade jag med min arm i luften så gjorde luften så att papperet rörde sig lite. Mycket naturligt och logisk. Jag tror faktiskt man bara dör helt enkelt. Folk tror på spöken osv likaså som i religion att det känner en mening med livet. Religion är ju att tro på något dvs Gud osv men det finns både fördelar och nackdelar med det. Meningen med livet är positivt men är de positivt att tro när de är krig runt om i världen? Nej alltså enligt mig har religion inte gjort nytta om de är krig för jag tror knappast att denna Gud uppfann människorna som i insurgent att de bara är ett test. Jag vet att jag finns och att vi blev till sen tror jag människor pga att de inte vet något egetligen bara hittar på saker framflrallt flr att känna en mening med livet, jag skulle vilja se en ande spöke men jag har inte gjort det. Hjärnan kan så mycket så det är bara att lära sig hur den funkar/kroppen fungerar. 

fett bra skrivet


   
SvaraCitera

jag har känt av det många gånger 


   
SvaraCitera

tack så mycket 🙂 


   
SvaraCitera

Jo det har väl hänt att dörrar öppnar sig, ljus som åker i golvet, knivar som kastas på en,säng som skakar, Det var bara här om veckan något läskigt hände. Vi har nyligen skaffat råttor, så jag hade en Råttbok som låg i hyllan i mitt rum. När jag skulle gå ut hitta jag den på golvet i köket.. Tänkte inte så mycket på det.. Bröderna kanske har lagt den där innan dom åkte på äventyr! 
Så jag la tillbaka den i hyllan. Så jag tog mitt hink för att hämta sand till råttorna, och när jag kommer tillbaka ligger boken inte i hyllan längre utan på andra sidan av rummet på råttburen! .. Den har alltså förflyttat sig 5 meter bort och upp på en rätt så stor bur. (Ingen var hemma) .. Så ja.. Jag är rätt övertygad om att dom finns :-/


   
SvaraCitera