Aviseringar
Rensa alla

Hår- och nagelproblem


Ämnesstartare

Jag fäller som fan, och mina naglar bryts hela tiden. Jag har kommit fram till att det ofta betyder B-vitaminbrist bland annat. Nu undrar jag vad det mest ekonomiska, och fungerande, alternativet för att lösa mitt problem är?


   
Citera
Ämnesstartare

äta mer och äta hemma + vitamintabletter för kvinnor [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WaterTiger:

vitamintabletter för kvinnor [y]

jo vet, men de är dyra om ingen har tips på bra ställe [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skepparkrans:

jo vet, men de är dyra om ingen har tips på bra ställe [sad]

Du skämtar väl? En burk vitamintabletter räcker ju länge och finns på apoteket, och om du äter hemma så kostar det verkligen inte mycket. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kanske har kancer =O


   
SvaraCitera

Om du inte kollat upp huruvida du har brist på något eller inte så tycker jag att du ska göra det först. Är bara att boka tid på närmsta vårdcentral. Så att du inte går och köper vitaminpiller du inte behöver.

Annars kan det ju även bero på stress, depression och sådana saker.


   
SvaraCitera

gå till en frisör och säg att du vill ha ett fuktgivande proteinschampoo.
Hjälper dock inte mot naglar.
Själv blir jag jätte torr i hårbotten på vintern och köper mitt schampoo från min skola som använder sig av märket grazette, ett billigt men bra frisörschampoo =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tovek:

fuktgivande proteinschampoo.
Hjälper dock inte mot naglar.

no shit?


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

no shit?

myes


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skepparkrans:

Nu undrar jag vad det mest ekonomiska, och fungerande, alternativet för att lösa mitt problem är?

jag äter blutsaft, en flaska kostar ca 95 kr på netto (strax över hundralapp på andra ställen/apotek)

en flaska räcker ca 1 månad, det innehåller järn, vitamin B1 B2 B6 B12.
Och lite mer smaskigheter.


   
SvaraCitera

du kan äta t.ex. mittval-vitaminer, öl-jästtabletter eller gå till vårdcentralen och kolla dina blodvärden och sedan få ett recept på vitaminer du behöver ha, då får man dem billigare (tror jag, detta funkar i alla fall hos t.ex. tandläkaren där man kan få munskölj till rabatterat pris).

jag hade gått till vårdcentralen, så du vet säkert vad felet är.


   
SvaraCitera