Aviseringar
Rensa alla

Har ont i armen/ångrar mig


Ämnesstartare

Det är fyra knivstyck på min arm utförda av mig själv och jag har så himla ont just nu. Vad ska jag göra?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Verkar som om ingen har svarat på denna tråd


   
SvaraCitera
evene

Time brukar vara bra på sånna här trådar


   
SvaraCitera
spket

Smärtstillande


   
SvaraCitera

knivstyck :'D


   
SvaraCitera

QwertySalm:
Det är fyra knivstyck på min arm utförda av mig själv och jag har så himla ont just nu. Vad ska jag göra?

Uppsök läkare. Eller ring 1177 först är nog bra. Varför knivar du dig i armen för?


   
SvaraCitera

Plåster


   
SvaraCitera
OyottA

Trevlig-Snubbe:

Varför knivar du dig i armen för?

Det kallas självskadebeteende?


   
SvaraCitera

OyottA:

Det kallas självskadebeteende?

Jaha, ja det har du ju rätt i. TS ångrade sig iaf att hen gjorde så vilket är bra att hen anser att det inte är så bra att kniva sig själv.


   
SvaraCitera
OyottA

Trevlig-Snubbe:

Jaha, ja det har du ju rätt i. TS ångrade sig iaf att hen gjorde så vilket är bra att hen anser att det inte är så bra att kniva sig själv.

Man ångrar sig ofta ganska mycket efter att ha skadat sig själv...


   
SvaraCitera

OyottA:

Man ångrar sig ofta ganska mycket efter att ha skadat sig själv...

Det borde man. Självskadebeteende är aldrig positivt. Mår man dåligt ska man ju söka hjälp, prata med någon, självisolering hjälper inte heller. Vissa verkar gräva sig djupare ner i sin depression vilket inte alls är bra, man får försöka att ta varje chans till bättre mående och klättra sig upp eller åtminstone inte må sämre.
Förlåt nu får du värsta lektionen här men det kan vara bra lärdomar. Glad


   
SvaraCitera
time
 time

Tvätta såren med ljummet vatten och linda om. Ta kontakt med en vuxen du litar på och berätta att du mår dåligt och behöver hjälp. Det finns supermycket hjälp att få för att sluta med självskadebeteende Glad

Du kan också ta kontakt med BRIS för att få stöd. De har både telefon (samtalet syns inte på telefonräkningen) du kan ringa, du är helt anonym, och chatt som är öppen 14-21 alla dagar i veckan.  https://www.bris.se/


   
SvaraCitera
OyottA

Trevlig-Snubbe:

Det borde man. Självskadebeteende är aldrig positivt. Mår man dåligt ska man ju söka hjälp, prata med någon, självisolering hjälper inte heller. Vissa verkar gräva sig djupare ner i sin depression vilket inte alls är bra, man får försöka att ta varje chans till bättre mående och klättra sig upp eller åtminstone inte må sämre.
Förlåt nu får du värsta lektionen här men det kan vara bra lärdomar. Glad

Asså jag vet mer om detta än du verkar tro...


   
SvaraCitera

OyottA:

Asså jag vet mer om detta än du verkar tro...

Jag har inte trott någonting om vad vet eller inte. Vill du berätta om dina erfarenheter så varsågod, vill du inte så respekterar jag det fullt ut. Glad
Varför tror du att jag tror att du är mindre vetande/erfaren osv? Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Uppsök läkare. Eller ring 1177 först är nog bra. Varför knivar du dig i armen för?

Jag hade drömt om att få göra en sak som jag tyckte verkade jättekul och jag hade planerat hur dagen skulle bli fullt ut. Jag hade faktiskt sett framemot den dagen i 9 månader.

När jag insåg att inget av det jag ville slog in så kändes det jobbigt. 🙁
Knivstyckerna var inte så allvarliga att det kom blod, de gjorde lite ont. Men jag blev för det mesta ledsen och besviken


   
SvaraCitera