Aviseringar
Rensa alla

har passerat den (näst sista) utposten för musikbögande


Ämnesstartare

Bell:
Jag vill vara hon och föda dina barn Gråter (vill känslomässiga Bell säga)

det är okej, kan göra ett blandband åt dig också.

(kanske inte ikväll, men det märker vi)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Jag tycker att det är en rätt kul grej. Hade jag själv blivit uppvaktad på det sättet hade jag uppskattat gesten och arbetet bakom listan - kanske dessutom listan i sig. Jag hade förmodligen blivit lite förundrad och tänkt "oj, sedär!", men inte gått i negativa tankebanor. Gemensam musiksmak, speciellt gemensam musiksmak gällande genrer, artister och låtar som man är särskilt fäst vid, är ett bra sätta att knyta band med någon. Det agerar också som första kontakt och samtalsämne. I och med att gillandet av musiken är genuint från båda håll, tror jag det skulle finnas potential till en vidare kontakt och utvecklande av någon typ av relation (i dess breda innebörd). 

2. Det kan vara ett första steg. Genom ett gemensamma ämnen eller intressen kan man finna samhörighet med andra. Det går att bygga på. Jag tror jag stället mig försiktigt positiv till denna. Men det handlar nog inte bara om att ha något gemensamt i sig, men också att det delade intresset är något båda värderar ganska högt. Då tror jag det är lättare att man blir mer intressant för varandra. Hmm. 

3. Jag har än så länge bara lyssnat igenom de tre första låtarna och började nyss på fjärde. Hittills är jag positivt överraskad; har bara tyckt bra om det jag hört hittills. Återkommer när hört hela. 

4. För egen del hade jag åtminstone öppnat dörren för vidare kontakt. Om vederbörande personlighetsmässigt hade egenskaper jag tilltalades av hade det en etablerad relation av något slag, förmodligen kunnat infinna sig. Men där hade det varit viktigt. Musiksmaken hade kunnat fungera som öppning, men det som skulle utespela sig därefter torde bero på hur människan vore som person. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chib: 3. Jag har än så länge bara lyssnat igenom de tre första låtarna och började nyss på fjärde. Hittills är jag positivt överraskad; har bara tyckt bra om det jag hört hittills. Återkommer när hört hela.

Sådär. Har sparat ner samtliga låtar till min egna playlist. Så tack så mycket för att du delade den med oss!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror väl på personen om det är charmigt eller creepy mest


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hehe, jag gillade låtarna.

allt känns i stil med lite 500 days of summer.

jag hade blivit misstänksam och antagit att han dömde mig efter mitt utseende och endast velat ha sex.

jag hade troligen fallit för det om jag gillade playlisten mer och den var mindre kärleksorienterad. just att han ser, åh vi är lika, inte men, vilken söt tjej du är, här är en massa kärlekslåtar, ska vi träffas. det sistnämnda känns som "ska vi titta på film" = knulla

vissa tjejer är mer drömska och romantiskt lagda dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag lade till 7 av låtarna Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snälla starta en playlisttråd där um:are kan lägga upp sina spellistor! 

önskar mig gärna chibbibis och isteches också!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag mindes nu att det var du som fick mig att lyssna på tigermilk. tack för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:
hehe, jag gillade låtarna.

allt känns i stil med lite 500 days of summer.

jag hade blivit misstänksam och antagit att han dömde mig efter mitt utseende och endast velat ha sex.

jag hade troligen fallit för det om jag gillade playlisten mer och den var mindre kärleksorienterad. just att han ser, åh vi är lika, inte men, vilken söt tjej du är, här är en massa kärlekslåtar, ska vi träffas. det sistnämnda känns som "ska vi titta på film" = knulla

vissa tjejer är mer drömska och romantiskt lagda dock.

men vadå, det var typ... fem av låtarna som kan klassas som kärleksinriktade överhuvudtaget. jag har inte dubbelkollat (ska göra i sinom tid), men jag är rätt säker på att det är mindre än snittet på mina 100 mest lyssnade låtar. och för att vara mjäkig popmusik så är det definitivt mindre än snittet. playlisten hon la till innehöll för övrigt, grovt räknat kanske 80% kärleksdravel, jämfört med vadå, 40% i den jag skickade.

kan ju inte hjälpa att jag gillar kärleksdravel.

Chib:
1.

ja, det är ju en intressant grej. det är typ bara musiksmak man kan utgå från. och egentligen var det enda jag utgick från playlisten som hon la till från mig. måste föreställa mig att alla som lägger till den, utan att göra det ironiskt (varför skulle något göra det?) måste ha vettig musiksmak överlag, i alla fall delvis.

Chuz Martinez:
Beror väl på personen om det är charmigt eller creepy mest

tja, det vet man ju inte baserat på annat än musiksmak, det är ju det som är det festliga. skulle säga att det jag tror att man kan se av min musiksmak på min offentliga spotifyprofil är halvcreepy, på sin höjd. lite väl mycket eels och annat superbittert för att det ska vara helt okej.

ceka92:
snälla starta en playlisttråd där um:are kan lägga upp sina spellistor! 

önskar mig gärna chibbibis och isteches också!

ska göra det sen, låter intressant.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Leijonsparf:

det är okej, kan göra ett blandband åt dig också.

(kanske inte ikväll, men det märker vi)

Åh, tack! Vore nice Party Länka henne denna tråd vettja, som en del i ett modernt dejtingexperiment Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell:

Åh, tack! Vore nice Party Länka henne denna tråd vettja, som en del i ett modernt dejtingexperiment Blink

till bell
sen modernt vet jag inte, typ lika gammalt som kassettbandaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade dissat den som skickade en låt med hästpojken till mig. de låter verkligen som hästar


   
SvaraCitera

Jag hade mycket väl kunna falla för den playlisten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
hade dissat den som skickade en låt med hästpojken till mig. de låter verkligen som hästar

hästpojken är ju typ, asbra. de är vad håkan hellström försökte vara, fast bra.

Istechetvåpunktnoll:
Jag hade mycket väl kunna falla för den playlisten.

Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: ästpojken är ju typ, asbra. de är vad håkan hellström försökte vara, fast bra.

nej, bright eyes var däremot ett plus


   
SvaraCitera