Forumet - Har planer på att flytta hemifrån.

Har planer på att flytta hemifrån.

2750 0 56
Hej!

Vad tycker du om att flytta hemifrån och liknande?
När är det lagom?

Jag är själv 16 år.
(vet alla tankar, värst vad ung för att flytta hemifrån osv.)
Det är ett stort steg vilket jag är fullt medveten om.
Jag ska självklart ta hand om allt själv förutom finansieringen.
Min situation hemma är inte den bästa och trivs inte så bra, ett av tusen exempel på det är att min flickvän som jag varit tillsammans med ett år snart knappt får vara på mitt rum när dörren är stängd. (Klart att det låter som en förhållande liten "orsaks punkt" men det blir otroligt jobbigt med tiden)

Det har mest börjat med en liten sak efter den andra vilket självklart blir stort och jobbigt med tiden.
Det går liksom inte att diskutera något med dem eftersom det ska vara precis som det "alltid har varit".

Vad tänker du kring en flytt och vad är bra att tänka på?

Tacksam för seriösa svar. [smile]

Spana också in:

Jag flyttade 17 mil bort precis innan jag fyllde 16. Bor nu alltså helt ensam (har dock en kisse) och det går bra. jag tyckte ensamheten blev för jobbig efter ett tag och det var därför jag skaffade en katt som sällskap. Fast man saknar lagad mat. Det är nog inte direkt många som orkar laga mat till sig själv, så det blir på sin höjd makaroner typ. Det är tråkigt att handla också, och en cykel med korg är ett hett tips, för då slipper man bära allting.
Gifted:

Jag flyttade när jag var 15...

"Kul" att se att så många har flyttat hem ifrån vid förhållande vis låg ålder.
Jag har kikat runt lite på lägenheter med El-ingående i hyran. Med en hyra på cirka 2250. Om det är en bra hyra för en lägenhet på 32 kvm på hisingen vet jag inte riktigt. Tyck till!

Jag vill liksom bara ifrån allt dehär, med deras ganska dumma tycke om allting, självklart kan man tro att det är ännu en ungdom som hatar sina föräldrars regler i vanlig ordning, men så är det absolut inte! [sad]

Kom med förslag och liknande om hur ni gick till väga när ni flyttade, ekonomi, inköp av olika nödvändiga produkter mm.