Aviseringar
Rensa alla

Har planer på att flytta hemifrån.


Teal Crab:

bygg en källare

Bor på mittenvåningen så blir svårt. Du får bo i tvättstugan.


   
SvaraCitera

riskfall:

Bor på mittenvåningen så blir svårt. Du får bo i tvättstugan.

hoppas att lägenheten under står tom då[wink] jag har faktiskt sovit i en tvättstuga, en gång...


   
SvaraCitera

Teal Crab:

hoppas att lägenheten under står tom då jag har faktiskt sovit i en tvättstuga, en gång...

Haha, där ser man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

Öh, va? får hon inte vara på ditt rum när dörren är stängd? jag fattar ingenting.

Nej det fattar inte jag heller!!
[shake][shake]


   
SvaraCitera

TI_42:

Nej det fattar inte jag heller!!

VEM FÅR HON INTE VARA DÄR FÖR!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Jag flyttade när jag var 15...

"Kul" att se att så många har flyttat hem ifrån vid förhållande vis låg ålder.
Jag har kikat runt lite på lägenheter med El-ingående i hyran. Med en hyra på cirka 2250. Om det är en bra hyra för en lägenhet på 32 kvm på hisingen vet jag inte riktigt. Tyck till!

Jag vill liksom bara ifrån allt dehär, med deras ganska dumma tycke om allting, självklart kan man tro att det är ännu en ungdom som hatar sina föräldrars regler i vanlig ordning, men så är det absolut inte! [sad]

Kom med förslag och liknande om hur ni gick till väga när ni flyttade, ekonomi, inköp av olika nödvändiga produkter mm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

VEM FÅR HON INTE VARA DÄR FÖR!?

Min styvmamma, hon har hyffsat sjuk syn på en del saker.....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

riskfall:

Jag flyttade 17 mil bort precis innan jag fyllde 16

Hur? Man kan inte få en lägenhet om man inte har haft en fast inkomst i 6 månader innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker alltid bo med mamma[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TI_42:

Vad tycker du om att flytta hemifrån och liknande?

Man kan inte flytta till en lägenhet om man inte har haft en fast inkomst i 6 månder innan, som "bevis" mot att du kan betala hyran.. jag trodde heller inte att man kunde flytta hemifrån förren man va myndig , asså till en egen lägenhet [tard] men nåra i den hära tråden har visst gjort det? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

Hur? Man kan inte få en lägenhet om man inte har haft en fast inkomst i 6 månader innan.

Jo, självklart kan man det om det är föräldern som söker och skriver sig på den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TI_42:

Jo, självklart kan man det om det är föräldern som söker och skriver sig på den.

Man kan inte ha 2 lägenheter på sitt namn, man har bara rätt till en lägenhet. eller.. ?
Men även om dina föreldrar skriver på sig den, ska dem eller du betala för hyran, mat osv?


   
SvaraCitera
Gifted

TI_42:

vid förhållande

oh, nej nej.. jag flyttade för att ägna mig åt matematik!

TI_42:

en ungdom som hatar sina föräldrars regler

definitivt inte. mina päron stöttade mitt beslut till fullo.. (snarare, du skall vara ute innan du är 18).

TI_42:

Kom med förslag och liknande om hur ni gick till väga när ni flyttade, ekonomi, inköp av olika nödvändiga produkter mm.

tja, jag bodde inneboende de första två åren, och päronen betalade hyran... maten och allt annat fick jag själv bekosta dock.


   
SvaraCitera

TI_42:

Min styvmamma, hon har hyffsat sjuk syn på en del saker.....

får inte din flickvän vara i DITT rum ensam?
skjut din styvmamma eller ge henne på käften.
eller hälsa henne från mig att hon är sjuk i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

(snarare, du skall vara ute innan du är 18).

haha [bigcheers]

Gifted:

maten och allt annat fick jag själv bekosta dock.

hur kunde du få jobb vid 15 års ålder? Spec hur kunde du ha tid för det när du gick i skolan?


   
SvaraCitera