Aviseringar
Rensa alla

Har SD förstört för integrationspolitiken?


GamerAdam: Det har ja aldrig gjort, utveckla? När

Läs
igenom tråden en gång till så ser du själv. Du gjorde det mot mynona,
du gjorde det mot mig, m.fl. Konstant missförstå, misstolka, ändra ord,
tillskriva åsikter vi inte har, osv. Exempel:

"men dom här åsikterna finns ju i moderaterna, vänsterpartiet, alla
partier, dom finns här på UM, det är bara kolla lite längre upp och
föregående sida, ser du en hel drös med samma åsikter som SD som
iallfall uppger sig för att vara kommunister, vänsterpartister etc, det
är det vi måste arbeta emot,  det är det som förstör
intergrationspolitiken, åsikter om att islam kommer ta över världen som
ovan, det är det som förstör intergrationspolitken,"

GamerAdam: Jag har redan sagt förlåt, ja visste inte att du inte förstod dig på förstärkelseord osv,

Jag
förstår mig utmärkt på förstärkelseord. Det var inget förstärkelseord.
Det var en nidbild av vad folk skrivit som du tagit rakt ur luften då
ingen skrivit något som ens liknade det.

GamerAdam: På vilket sett har ja sagt nånting som kan få någonting emot judar,
Du har ju endå sagt att du ogillar islam, konstant i den här tråden försökt smuts kasta islam

Hur vill du att jag ska ta det annars?

Nej exakt, du har
inte sagt något sånt. Jag har inte smutskastat islam, det är en direkt
lögn. Jag har kritiserat din fanatiska syn på islam.

GamerAdam: Ja vill inte nämna några namn, men snälla börja inte kalla folk för troll så fort dom inte håller med dig i dina meningar
Allt jag har sagt du sagt har ja citerat förutom dom sakerna du inte kan vifta bort,

Jag
började inte kalla dig troll för att du inte håller med mig. Jag kallar
dig troll för att du beter dig som ett troll. Du argumenterar fult och
oärligt. Misstolkar folk med flit. Hittar på att folk skrivit saker de
inte skrivit. Hela du är ett vandrande argumentationsfel. Det enda du är
ute efter är att provocera och du vill inte ta till dig eller förstå
vad andra skriver. Du verkar inte ens läsa det eftersom du ibland kommer
med helt lösryckta argument som inte har med saken att göra och du
konstant tillskriver folk åsikter de inte har.


   
SvaraCitera

Rödingajäveln: Du argumenterar fult och oärligt. Misstolkar folk med flit. Hittar på att folk skrivit saker de inte skrivit

Gör ja ju inte, det du säger har du öppet sagt

Rödingajäveln: Citera.

Gladligen 

Rödingajäveln: en hel del kvinnoförtryck även inom muslimska samfund, bland muslimer och i islam som religion.

Rödingajäveln: hedervåld, muslimskt kvinnoförtryck, islamism och liknande

Rödingajäveln:  Jag tycker att religion ska stanna på det privata planet.

Rödingajäveln: Att förespråka kvinnoförtryck och hänvisa det till islam, som t.ex. i Saudiarabien. Oavsett om du tycker de tolkar islam fel eller inte så görs det bl.a. i islams namn.

Hänvisar man alltså forskning på evolutionen och hänvisar det till islam så är det i islams namn, allt egentligen som man gör och hänvisar sig till islam så är det i islams namn 

Rödingajäveln: islam utöver att det är en religion och jag ogillar alla religioner. Jag tycker inte kvinnoförtryck är något speciellt för islam eller att islam skulle vara värre än andra religioner på den fronten.

Du ogillar alltså islam, att du ogillar andra religioner förändrar inte faktumet 
Låt mig printa islamofobi på nationalencyklopedin

Namnlös.jpg

islamofobi = överdrivna föreställningar om att islam är en religion som leder till negativa beteenden
Nekar du att det är det du gör, då kan man bara konstatera vad du faktiskt är 
ojustia ja glömde

Rödingajäveln:
Vissa muslimer använder religionen som förevändning till kvinnoförtryck och annat hemskt.

det är ju det här du gör, att islam är en religion som leder till negativa beteenden, det är ju det du står och säger?


   
SvaraCitera

GamerAdam: Gör ja ju inte, det du säger har du öppet sagt

Inget av det du citerade stämmer in på "åsikter om att islam kommer ta över världen som
ovan", vilket du påstod att jag hade.

GamerAdam: islamofobi = överdrivna föreställningar om att islam är en religion som leder till negativa beteenden
Nekar du att det är det du gör, då kan man bara konstatera vad du faktiskt är
ojustia ja glömde

GamerAdam: det är ju det här du gör, att islam är en religion som leder till negativa beteenden, det är ju det du står och säger?

Nej det är inte alls det jag säger. Jag har inte sagt att islam skiljer sig från andra religioner och har inga överdrivna föreställningar om islam. Citerar du hela inläggen och inte bara delar av dem ser du att jag riktar samma kritik mot andra religioner. Jag har sagt att religion i sig leder till negativa beteenden.

Det finns fascistiska rörelser, kvinnoförtryck m.m. inom kristendom, judendom, m.fl. religioner. Jag har inte heller sagt att ALLA muslimer (eller utövare av nån annan religion där kvinnoförtryck existerar) är kvinnoförtryckare eller islamister, hela grunden till att jag gick in i diskussionen var ju för att man måste skilja mellan muslimer och islamister. Det finns muslimer som vill påtvinga andra sin religion och införa den som lag, precis som det finns inom andra religioner. Det är inget du kan förneka bara för att det inte passar din världsbild. Det finns muslimer som förtrycker kvinnor och hänvisar det till islam, precis som det finns inom andra religioner. Det är inte heller något du kan förneka.

Att muslimers närvaro i samhället utgör en fara, som står som en av NE:s kriterier för islamofobi, har jag inte heller gett uttryck för. Jag tycker inte att varken islam eller muslimer utgör ett hot. Religion i sig är något dåligt och något jag vill bekämpa, men jag skiter i vilken gud man tror på eller bok man hänvisar till.


   
SvaraCitera

Rödingajäveln: Citerar du hela inläggen och inte bara delar av dem ser du att jag riktar samma kritik mot andra religioner

GamerAdam: Du ogillar alltså islam, att du ogillar andra religioner förändrar inte faktumet

Lyssna på vad ja skriver

Rödingajäveln: Det finns fascistiska rörelser, kvinnoförtryck m.m. inom kristendom, judendom, m.fl. religioner. Jag har inte heller sagt att ALLA muslimer (eller utövare av nån annan religion där kvinnoförtryck existerar) är kvinnoförtryckare eller islamister, hela grunden till att jag gick in i diskussionen var ju för att man måste skilja mellan muslimer och islamister. Det finns muslimer som vill påtvinga andra sin religion och införa den som lag, precis som det finns inom andra religioner.

Det är ju de vi måste bekämpa, presentera den riktiga islam och göra någonting åt det, the best man to walk the earth (pbuh) tror du han ville förbjuda religion bara för han såg hur det var,  nej han presentera vad han trodde på och hade gjort detsamma idag

Rödingajäveln: Det finns muslimer som förtrycker kvinnor och hänvisar det till islam,

Det är ju det här vi vill bryta, Saudiarabien det du måste förstå är att ja tar det här på engelska A traditional Muslim  His parents tell him that pray 5 times in a day in a particular method, do Hajj, keep fasting during the month of Ramadan, keep your beard long, wear turban and wear long white cloths etc. etc., you will surely gain paradise. After getting those instructions from parents (as they got same instructions from their parents or mullahs), he's following his parents orders blindly hoping to get paradise! På så sett, efter att få höra det varje dag 7 dagar i veckan, blir det ett mönster i hela landet i kombo med allt jag tidigare nämnt om dessa länder

Det är ju exakt det här som händer i Saudiarabien, iran etc, vi måste därför presentera den riktiga islam, om din föräldrar sen du var 5 hade talat om någonting för dig, då tvivlar ja på att du hade varit emot det, vad jag vill kalla den riktiga islam måste presentera sig själv och göra skillnad, 

Rödingajäveln: Religion i sig är något dåligt och något jag vill bekämpa,

Islam är en religion, men sådär kan du inte säga, du måste förstå att religion hjälper många människor, tex som en god vän till mig, han var en ungdom som hade hamnat i klistret, drogberoende, hemlös och allt, men han började acceptera kristendomen och slutade faktiskt med allt,


   
SvaraCitera

GamerAdam: Lyssna

Förresten, är du samma person som den där förra muslimen på sajten som hävdade att det var rimligt att slå kvinnor när de betedde sig illa mot sin man?


   
SvaraCitera

NiklasW:

Förresten, är du samma person som den där förra muslimen på sajten som hävdade att det var rimligt att slå kvinnor när de betedde sig illa mot sin man?

Helt rätt, sprid henne med vinden sen

Vad tror du själv? Jag anser ju att man ska leva med sin fru i vänskap och samförstånd 4:19

Självklart är ja inte för att man ska slå sin fru när hon beter sig illa mot sin man, dessutom tror ja den suran på arabiska betyder alltså typ ondska, alltså om sin hustru är besatt,  

Det står i ett annat ställe, kan leta på det om du vill, men att om möjligt ska man alltså undvika henne, det är alltså bara i självförsvar, om möjligt ska man ta sig därifrån

Jag var alltså inte seriös med det ja skrev längst upp


   
SvaraCitera

GamerAdam: Helt rätt, sprid henne med vinden sen
Vad tror du själv?

Ja.


   
SvaraCitera
mynona

Nachac: Att göra något i någons eller någots namn

GamerAdam: Lyssna på Nachac nu

Nachac, GamerAdam hävdade nyss att han sedan din ovanstående förklaring har förstått vad utrycker "i islams namn" innebär. Skulle du påstå att detta är med sanningen överenstämmande? Har GamerAdam förstått din förklaring? 


   
SvaraCitera

mynona:

Nachac får svara försig själv men ja vet hur jag skulle tolka 

Namnlösaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


   
SvaraCitera

mynona:

Men okej, mynona, ja erkänner islam är ondskans religion, det är en kvinnohatande organisation som tvingar alla deras följare direkt eller indirekt att bära slöja 


   
SvaraCitera

GamerAdam: Islam är en religion, men sådär kan du inte säga, du måste förstå att religion hjälper många människor, tex som en god vän till mig, han var en ungdom som hade hamnat i klistret, drogberoende, hemlös och allt, men han började acceptera kristendomen och slutade faktiskt med allt,

Ja jag säger inte emot att religiösa organisationer kan göra bra grejer eller att folk kan ha fått hjälp av religion, men jag tycker ändå religion i sig är dåligt precis som att nazism i sig är dåligt även om nazister skulle samla kläder till hemlösa och hålla gratis soppkök på stan. Istället borde sekulära och bra rörelser ta över de praktiska funktioner religionen idag fyller så religionen blir meningslös. Drogmissbruk och liknande problem är ju produkter av vårt samhälle och något som måste åtgärdas genom att bekämpa droger och det samhälle som driver folk in i missbruk.


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:

 men jag tycker ändå religion i sig är dåligt precis som att nazism i sig är dåligt även om nazister skulle samla kläder till hemlösa och hålla gratis soppkök på stan. 

Lägg av att tramsa, att dom hjälper hemlösa och håller gratis soppkök på stan är ju isig inte relaterat till nazismen 


   
SvaraCitera

Sägmig Mentality:

Lägg av att tramsa, att dom hjälper hemlösa och håller gratis soppkök på stan är ju isig inte relaterat till nazismen 

Jo, finns många nazistiska grupper som gör det och motiverar det med nationell solidaritet, folkgemenskap och liknande. Ideologiska skäl. Men det är fortfarande dåligt eftersom det är nazister som gör det som en del av ett nazistiskt rörelsebyggande. På samma sätt är det dåligt om religiösa grupper står för välgörenheten som en del av sitt religiösa rörelsebyggande.


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:

Jo, finns många nazistiska grupper som gör det och motiverar det med nationell solidaritet, folkgemenskap och liknande. Ideologiska skäl. Men det är fortfarande dåligt eftersom det är nazister som gör det som en del av ett nazistiskt rörelsebyggande. På samma sätt är det dåligt om religiösa grupper står för välgörenheten som en del av sitt religiösa rörelsebyggande.

Sen när vart islam en rörelse?

Och se? Jag är inte envis, ja kan erkänna när ja har fel, men det bevisar fortfarande inte nånting om islam, då islam isig förespråkar feminism och fred i en bok dom tror är skriven av Gud, 

Därför är det som händer i saudiarabien och iran orelevant eftersom dom inte gör som islam förespråkar, 


   
SvaraCitera

Sägmig Mentality: Sen när vart islam en rörelse?

Islam är inte en rörelse, men det finns många olika muslimska rörelser.

Sägmig Mentality: Och se? Jag är inte envis, ja kan erkänna när ja har fel, men det bevisar fortfarande inte nånting om islam, då islam isig förespråkar feminism och fred i en bok dom tror är skriven av Gud,

Därför är det som händer i saudiarabien och iran orelevant eftersom dom inte gör som islam förespråkar,

Inte lönt vi drar igång den diskussionen igen tror jag.


   
SvaraCitera