Aviseringar
Rensa alla

Har slutat äta..


Ämnesstartare

Hej allihopa. Jag vet inte hur det här har hänt men sen i lördags så har jag typ slutat äta. Till exempel igår så drack jag 2 glas vatten och åt en korv, ändå var jag inte hungrig på hela dagen. Dock drack jag i fredags och var ganska bakis på lördagen och det var då jag typ slutade äta. Men det kan väl inte bero på att jag drack i fredags? Mina kompisar säger att det här inte är bra men jag vet inte vad jag ska göra. När jag bara ser någon form av mat blir jag bara äcklad, och det enda jag känner för att dricka är vatten och kaffe. Förut har jag alltid druckit cola typ varenda dag och alltid ätit mycket, kanske lite för mycket. Jag ser det här som ganska bra men ändå inte för att alla påstår att jag äter för lite. Vad händer ifall jag fortsätter på det här sättet?

Tack på förhand! Mvh. Inavel.levani


   
Citera
Ämnesstartare

ptja man brukar väl säga att man dör om man inte äter, det stämmer ju osv.

Dessutom borde du ge dig med det här med en gång, du kan utveckla en ätstörning och det är inte att lika med, om du inte mår bra kan du söka dig till BUP/vuxenpsyk, inte hålla på att mixtra med sådant här.


   
SvaraCitera

Det låter som ett typiskt korkat beteende sluta upp med det genast!

Om du inte kan äta för att du saknar matlust bör du uppsöka läkare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Det låter som ett typiskt korkat beteende sluta upp med det genast!

MEN SCHA!!! VAD GÖR DU VAK1?


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

MEN SCHA!!! VAD GÖR DU VAK1?

Ska besöka 1 läkare snaarrt
sen ska ja till skolan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Ska besöka 1 läkare snaarrtsen ska ja till skolan

KUL


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

KUL

ne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Det låter som ett typiskt korkat beteende sluta upp med det genast!Om du inte kan äta för att du saknar matlust bör du uppsöka läkare.

Har tänkt uppsöka läkare. Ifall det fortsätter såhär.. Har börjat må lite dåligt nu så har försökt äta men det har inte gått sådär jättebra..[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matlusten brukar anpassa sig efter hur mycket man äter. Om jag äter dåligt under några dagar så tappar min aptit livskraft, och vice versa.

Ät.


   
SvaraCitera

Schism:

Matlusten brukar anpassa sig efter hur mycket man äter. Om jag äter dåligt under några dagar så tappar min aptit livskraft, och vice versa.

Detta. Ibland äter jag så lite att jag mår illa och tappar aptiten, en fin liten ond cirkel. Men den återvänder så småningom, efter ett par dagar. Det är inte bra att sluta upp med att äta, samtidigt så är det kanske inte livshotande. Fortsätter det bör du nog uppsöka läkare eller dylikt.


   
SvaraCitera