Aviseringar
Rensa alla

har tappat känslorna för min pojkvän


fundersam16: Så frågan är alltså, hur ska jag göra slut med honom på ett bra sätt?

Har du berättat hur du känner för honom? Har du berättat det du berättar till oss nu? Om inte gör det, och lyssna sedan på vad han har att säga. 


   
SvaraCitera

fundersam16: Jag har funderat jätte många gånger på att vi skulle ta en paus från varandra, och jag har sagt det till han, men han tar så illa upp, och tror att jag bara drar ut på att göra slut med han.

Han kanske måste börja acceptera hur relationen faktiskt ser ut nu, annars så finns det ingen framtid för den. 

fundersam16: Han förstår inte att jag är uttråkad, och det är så många saker som har förstört vårat förhållande så mycket, att han tex. är så kontrollerande, och ska man hitta på nånting kul får jag bara inte fara utan han säger han, han kväver mig nästan.

Du måste sätta ner foten och kräva att han slutar göra så emot dig, om han inte accepterar det så får du göra slut. 

fundersam16: Det är som att vi låtsas att vi är så lyckliga tillsammans, när det i själva verket är helt tvärtom, känns som att jag lurar mig själv, försöker intala mig själv att jag kommer bli lycklig och allt kommer förändras om man försöker, men även fast jag har försökt ett bra tag nu så händer inte så mycket, jag är så himla uttråkad i detta förhållande.

Jag ska vara ärligt med dig, jag tror inte din pojkvän kommer haja tillräckligt snabbt för att saker kommer förändras till det bättre. Men det är din pojkvän, som du haft i två år, för mig är han en random kille. Så jag tror att det bästa du kan göra är att göra ditt bästa för att få honom förstå hur relationen fungerar för er, det är tufft, men det är värt det oavsätt om han hajar eller inte, du har bara att vinna på att agera så.


   
SvaraCitera

fundersam16: Orsaken till att jag inte pratat med han om detta ännu är för att jag har verkligen velat tänka igenom de, jag vill inte bara göra slut på allt bara för att jag en dag inte känner så för han längre, jag ville se om det förändras om det bara var nått svammel eller om jag faktiskt inte känner nånting för honom längre.

Ditt misstag är att du är passiv och inte aktivt försöker få honom inse hur du känner, att du sluter honom ute och vägrar kommunicera med honom. Att du inte är tydlig med vad för saker som han gör som du inte gillar. Du bara väntar på att han ska förändra sig utan någon egentlig feedback från dig? Det vet vi alla inte kommer ske. 


   
SvaraCitera

fundersam16:

Det jag skrev var nu ett tag sedan, jag valde att inte göra slut, när man väl kom till den punkten då man satt där och han visste hur jag kände, vi båda grät och jag ville samtidigt som jag inte ville, det var en av dom svåraste besluten i mitt liv att stanna med han. Jag har funderat jätte många gånger på att vi skulle ta en paus från varandra, och jag har sagt det till han, men han tar så illa upp, och tror att jag bara drar ut på att göra slut med han. Han förstår inte att jag är uttråkad, och det är så många saker som har förstört vårat förhållande så mycket, att han tex. är så kontrollerande, och ska man hitta på nånting kul får jag bara inte fara utan han säger han, han kväver mig nästan. Det är som att vi låtsas att vi är så lyckliga tillsammans, när det i själva verket är helt tvärtom, känns som att jag lurar mig själv, försöker intala mig själv att jag kommer bli lycklig och allt kommer förändras om man försöker, men även fast jag har försökt ett bra tag nu så händer inte så mycket, jag är så himla uttråkad i detta förhållande. Vet inte hur jag ska liksom få mig själv att inse att jag och han kanske inte är till för att vara med varandra längre. skönt att höra att någon varit i mina skor.

Dude, gör slut! Du gillar det inte ju.
Det har gått typ fyra månader tills jag gjorde slut med den killen jag skrev om. Och det var jävligt jobbigt först. Men nu så är det de bästa jag gjort! Har provat många andra killar och nu har jag hittat en ny. Alltså dont be unhappy bara för att inte vara ensam. Man kan må bra utan den där killen!


   
SvaraCitera

fundersam16: Så frågan är alltså, hur ska jag göra slut med honom på ett bra sätt?

Skicka ett sms med en rolig smiley så han glömmer meddelandet t.ex Glatt skålande


   
SvaraCitera

Säg att du funderar på att friend zona honom. 

Alternativt vara en riktigt usel partner.


   
SvaraCitera