Aviseringar
Rensa alla

Har tjejer dålig koll egentligen på vad de söker i en man?


Ämnesstartare

Man hör ständigt tjejer gnälla om vilka svin män är. Samtidigt ser man de av sina killkompisar som är schyssta och trogna i förhållanden behandlas som skit av alla tjejer de träffar, fastän de har de egenskaper tjejer SÄGER att de vill ha, de är snälla, trevliga, gentelmanna-aktiga etc.

Har tjejer verkligen så dålig insikt i vad de egentligen attraheras av? Eller säger tjejer bara alla de "falska" egenskaperna de egentligen inte gillar bara för att vara mer politiskt-korrekta?

Jag tycker iaf själv det är jävligt intressant hur jag kan reta en tjej som sportade för att hon skulle vara biffig(när hon eg är smal och fin), att hon säger att jag är otrevlig, till slut slår mig på låret, men att vi ändå till slut strular och har sex.

Medans en kille som beter sig precis som tjejer säger att han ska göra och sen istället utnyttjas som sällskap men aldrig får ligga eller blir älskad.

Har ni tjejer verkligen SÅ dålig koll, eller är det en "fasad"?


   
Citera
Ämnesstartare

Han kan vara snäll men kanske jävligt mesig eller själv inte vågar ta intiativ.

Jag har att han måste lukta gott (parfym är förbjudet, jag snackar om personkemin eftersom jag är känslig med dofter), kunna sköta sin hygien, städa, ha tålamod och våga hålla fast/slå tillbaka eller bara konfrontera mig när jag är elak.
Det kan låta som stora krav, men det är sånt som måste fungera om jag ska ha ett förhållande.
Sen kan man ju inte säga att alla killar som är så är perfekta då. Om jag träffar en som är sådär men som visar sig ha ticks där han skriker fitta en gång i minuten eller om han sitter och stirrar på en så att man vrider sig av obehag, är det en annan anledning till varför jag inte skulle vara med honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet ogillar båda:F


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

allt beror på personkemin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Medans en kille som beter sig precis som tjejer säger att han ska göra och sen istället utnyttjas som sällskap men aldrig får ligga eller blir älskad.

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

(parfym är förbjudet, jag snackar om personkemin eftersom jag är känslig med dofter)

Definiera "personkemi" 😉

Harpyja:

ha tålamod och våga hålla fast/slå tillbaka eller bara konfrontera mig när jag är elak.

Haha male-dominance ftw. Har alltid försökt förklara detta för vänner och familj, och dom har aldrig förstått varför jag alltid insisterar på att vara "den dominanta" i förhållanden med kvinnor.

Palett:

allt beror på personkemin

Fast vad är då personkemi? Så vitt jag märkt har det alltid handlat om att jag behandlat tjejen OERHÖRT respektlös och oftast dräggigt. Helt plötsligt blir hon den mest fantastiska och oskuldsfullaste varelse som finns, och man öppnar upp och snackar om ALLT.

Sen har man sex dagen efter. Etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Har tjejer dålig koll egentligen på vad de söker i en man?

Jag tycker inte det är så. Jag skulle mer säga att tjejer inte har någon som helst jävla aning vad de söker i en man.
Kanske beror på att kvinnor helt enkelt är konstiga och svåra eller så kanske det är evolutionärt; de vill ha en stor våldsam typ som kan skydda hus och hem, samtidigt vill de ha en liten försiktig och söt poesikille.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

evolutionärt;

Nah, det har varierat.

Håller på att forska om sexualitet genom tiderna, och genom alla tider har det ju handlat om mannen som ska erövra kvinnan, tidigare gick det ju så långt att mannen fick kvinnan helt utan att hon hade något att säga till om. Sen kan man också se att det varierar från land till land, i japan verkar det vara mer vanligt att falla för nördar och de som klarat sig bra i skolan, där idolen verkar vara den tuffa, sansade och intelligenta pojken, vilket verkar vara idealet för många i japan. I sverige är det inget ideal för en man att klara sig bra i skolan, en man som är duktig i skolan framstår snarare som nördig. Då är det ju också så att det är mer troligt att kvinnan faller för den perfekta mannen(enligt idealet) än för den defekta, som inte helt följer idealet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Man hör ständigt tjejer gnälla om vilka svin män är.

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja antagligen


   
SvaraCitera

ennie:

[confused]

Man hör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Har tjejer verkligen så dålig insikt i vad de egentligen attraheras av?

Problemet är att tjejers attraktion fungerar på olika sätt - något de flesta tjejer inte är medvetna om själva. Forskning har visat att tjejer är mer attraherade att "den farliga grottmänniskan" när det gäller snabba sexuella relationer (bra gener, etc) och mer attraherade av snälla killar när det gäller att ha ett förhållande och uppfostra barn. (eftersom de är pålitliga) Så när du frågar en tjej vad hon attraheras av så ger hon dig troligtvis pojkväns-förklarningen.

Om du kör på bad-boy-taktiken för att få tjejer, så är det inte så konstigt att de sedan tappar intresset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tramsnisse:

Problemet är att tjejers attraktion fungerar på olika sätt

Yay äntligen ännu en person som också vet hur tjejer faktiskt fungerar.

Allt för ofta får killar "raggningstips" från tjejer och i 99% av fallen styr de en i helt fel riktning.


   
SvaraCitera

Varför bry sig så mycket?
Män kan väl klaga lika mycket på kvinnor. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Man hör.

Vill också höra! [sad]


   
SvaraCitera