Aviseringar
Rensa alla

Har tjejer dålig koll egentligen på vad de söker i en man?


ennie:

Vill också höra! [sad]

Det får man!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tramsnisse:

Om du kör på bad-boy-taktiken för att få tjejer, så är det inte så konstigt att de sedan tappar intresset.

Hmm, Im not feeling it. Känns som att dom kommer tillbaka oftare när jag e lite dryg o inte bryr mig om dom, sen när jag e mysig blir d uttråkade igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Känns som att dom kommer tillbaka oftare när jag e lite dryg o inte bryr mig om dom, sen när jag e mysig blir d uttråkade igen.

Det beror ju på hur du framear det från början. Om du framear "casual sex" och sen helt plötsligt gör en 180 och vill vara deras pojkvän blir de väl lite shockade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Haha male-dominance ftw.

Det var iofs inte alls det hon sade...

Harpyja:

våga hålla fast/slå tillbaka eller bara konfrontera mig när jag är elak.

Tror hon menar att han ska våga stå upp för sig själv om hon är taskig först.

Har för övrigt samma kriterie egentligen.. Det funkar inte med en för tofflig kille i längden, jag är helt enkelt för taskig till och från.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Hmm, Im not feeling it. Känns som att dom kommer tillbaka oftare när jag e lite dryg o inte bryr mig om dom, sen när jag e mysig blir d uttråkade igen.

Vissa tjejer befinner sig i det stadium då de letar efter farliga killar och snabba relationer, medan andra letar efter stabila snälla killar. Att locka till sig en tjej genom att vara farlig, och sedan bli snäll kommer nog inte fungera. Det krävs att tjejen ändrar sig under tiden, vilket inte är helt sannolikt.

Så vill man ha ett förhållande så ska man hitta tjejer som faktiskt vill ha det också, dvs. hitta tjejer som accepterar snällhet från första början. Dessa kräver dock en helt annan "raggningsteknik", eftersom dessa tjejer troligtvis inte är de som man bara hånglar upp på en fest.

Nu är knappast jag en expert, men det är mina funderingar om man ska utgå från forskningen jag hänvisade till ovan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

, jag är helt enkelt för taskig till och från.

Varför och hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Varför och hur?

Det är OT, tycker jag, du frågade vad man söker i en man, jag svarade. Däremot kan jag lista andra saker jag skulle vilja ha i en partner som kanske är lite okonventionella (läs: Icke PK)...

* duglig kuk (eller motsvarande)
* god hygien
* Hobbies som jag finner imponerande
* något som impar på mina vänner och bekanta, dvs att de också finner honom åtråvärd.
* Stark nog att inte låta mig få som jag vill hela tiden
* Har fri vilja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Definiera "personkemi" 😉

Min förra påg passade bra med mig eftersom jag trivdes i hans sällskap redan från första början. Det blev inga plågsamma tystnader trots att vi inte sa så mycket. Det var bara skönt att sitta bredvid varandra helt enkelt. Sen luktade han gott hur svettig han än var.

Greger_EFG:

Haha male-dominance ftw. Har alltid försökt förklara detta för vänner och familj, och dom har aldrig förstått varför jag alltid insisterar på att vara "den dominanta" i förhållanden med kvinnor.

Jo jag råkar älska de dominanta men det är för att jag själv är så jävla störig. När jag får utbrott och slår en kille så ska han inte böla eller gå där ifrån utan han ska visa vart skåpet ska stå ungefär. Om han går så provocerar han mig bara ännu mer.
Om jag biter honom i nacken exempel så ska han kunna hålla fast mig och bita tillbaka eller någonting i den stilen.


   
SvaraCitera

de vill ha en alpha-male !! dude


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

När jag får utbrott och slår en kille

Jag slår alltid tillbaka direkt. Fungerar skitbra, dom blir t o m attraherade ibland.

Harpyja:

Om jag biter honom i nacken exempel så ska han kunna hålla fast mig och bita tillbaka eller någonting i den stilen.

Haha gör jag hela tiden^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Haha gör jag hela tiden^^

Ja men du låter ju rolig då. Sen har jag fått höra att jag inte är som alla andra men det kanske inte stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Jag tycker iaf själv det är jävligt intressant hur jag kan reta en tjej som sportade för att hon skulle vara biffig(när hon eg är smal och fin), att hon säger att jag är otrevlig, till slut slår mig på låret, men att vi ändå till slut strular och har sex.

vi vill ha snälla killar egentligen. men ofta vill man ha en kille som är starkare än en själv, och en mesig kille.. det funkar liksom inte och han blir nog lätt överkörd. sen är det så olika, jag har många kompisar vars pojkvänner är den snälla typen och det går jättebra. men själv dras jag mer till de retsamma player-killarna 🙁 tror det beror på hur man är som person, jag är rätt stark som person och kanske behöver nån som kan hantera mig HAHAH. men samtidigt har jag blivit attraherad av snälla-typer också. äh jag vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjejer är falska slynor. Det är förklaringen till allting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är rätt starkt att du lyckas vara medveten om allt det här och ändå spela spelet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet inte riktigt vad jag söker i en man faktiskt men jag vill väl som "alla andra" att han ska vara snäll, omtänksam, låta mej ha ett eget liv, vara självständig och inte vara kriminell.


   
SvaraCitera