Aviseringar
Rensa alla

Har UM några pokerspelare/-entusiaster?


Ämnesstartare

Hej vänner

Tänkte bara se om det finns någa pokerentusiaster här på UM. Själv har jag sugits in i hypen på senare dagar och tycker det är jävligt coolt.

Jag lirar själv bara Texas Hold'em, Limit och No-Limit. Har provat på Limit Omaha Hi vid nåt tillfälle, men det var så extremt svårt för mig att lära mig att jag inte fick använda mer än två av mina hole cards, så jag gav upp efter en stund.

Hade gärna lärt mig fler pokervarianter, men jag är så slö i inlärningsprocessen och jag vill först och främst se till att jag inte spelar Hold'em som en apa. [crazy]

Vad är din favoritvariant? Finns det annat än Hold'emlirare här (om det ens finns några såna)?
Ni som lirar, lirar ni live eller online? Om online, var lirar ni?
Har ni gjort några pengar på ert pokerlirande?
Kan ni rekommendera nån/några pokerböcker?


   
Citera
Åtta

Jag tycker att du och jag borde ha en poker night nån gång. Eller ja, inte bara du och jag. Men vi får väl... Hyra några vänner eller nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag tycker att du och jag borde ha en poker night nån gång. Eller ja, inte bara du och jag. Men vi får väl... Hyra några vänner eller nåt.

Jag och hittills tre andra dudes har redan planerat lite smått för en poker night framöver. Du är välkommen.

Start brushin' up! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spammade all-in på Partypoker ett tag. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Spammade all-in på Partypoker ett tag. [rolleyes]

Play money, I assume? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Play money, I assume?

Ja, såklart. Helt värdelöst att spela med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Ja, såklart. Helt värdelöst att spela med.

Play money är skittråkigt, ja. Finns ju stakes de flesta har råd med och man spelar inte som en idiot om det är riktiga pengar. Blir ett helt annat spel då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Ni som lirar, lirar ni live eller online? Om online, var lirar ni?

http://secure.paf.com/?locale=sv_SE

Libertad:

Har ni gjort några pengar på ert pokerlirande?

Pengar o pengar, ett par hundra dollar har jag väl vunnit som mest på en o samma gång...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Pengar o pengar, ett par hundra dollar har jag väl vunnit som mest på en o samma gång...

Det är väl ändå pengar? Vad lirar du på för stakes?


   
SvaraCitera
Åtta

Libertad:

Start brushin' up! [smile]

Det kan nog behövas om jag inte ska förlora mina små slantar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det kan nog behövas om jag inte ska förlora mina små slantar.

http://www.pokerlistings.com
http://www.learn-texas-holdem.com

Läs lite grundläggande strategi, titta på lite videor på YouTube och prova lite med låtsaspengar.

Sen skramlar du ihop en par hundra du har råd att förlora och registrerar dig på nåt rum. [smile]

Dold text: Suuugs in i hypen. Suuuuuuuuugs in i hypen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Sen skramlar du ihop en par hundra du har råd att förlora och registrerar dig på nåt rum.

Ofta du har råd att förlora ett par hundra [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Ofta du har råd att förlora ett par hundra [chocked]

Det kan det vara värt för att försöka lära sig ett roligt spel och prova sin lycka, tycker jag. Men det är väl ens ekonomi som avgör, antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Det kan det vara värt för att försöka lära sig ett roligt spel och prova sin lycka, tycker jag. Men det är väl ens ekonomi som avgör, antar jag.

Sant, men personligen så anser jag att 100 euro är lite för mycket för o satsa på ett parti poker på nätet....
Om du sen tycker att jag är fattig så är det din ensak..


   
SvaraCitera

Libertad:

Tänkte bara se om det finns någa pokerentusiaster här på UM.

Njae entusiast och entusiast, det händer väl att jag spelar lite hold'em med mina vänner, dock max om en eller två hundralappar i månaden. Oftast inte ens så ofta, men för något år sedan spelade jag någon gång i veckan iaf. Internet är jag för feg för att spela på[crazy]

Libertad:

Har ni gjort några pengar på ert pokerlirande?

Har vunnit 1000:- som mest, men jag är tyvärr ganska så kass så jag förlorar oftast[crazy]


   
SvaraCitera