Aviseringar
Rensa alla

Hår under armarna


Ämnesstartare

isola:

Jamen, är det att delta att klicka på en facebookknapp? Hon kanske menar människor som postat bild osv? [sad]

men jaja, kan ej anse att jag deltar i vilket fall. Tycker egentligen att det hela grejen är ganska tramsig och det är synd att det ska "behövas" göra något åt det. Uppenbarligen så är hår under armarna stigmatiserat (jaja, en eventuell överdrift) eftersom det spammas hatkommentarer (fast tvivlar på att dessa sker irl, alla är ju så mycket coolare och modigare på internet...). Så länge människor hatar/bryr/blir så upprörda att de mordhotar främlingar så är det ju bra att någon försöker ändra på det.

Själv så skulle jag aldrig vika ut min kropp för att göra ett "statement" [crazy][crazy]

Och jag hoppas att de flesta trollar. [wink]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

debepe:

Deltar=Att du slutar raka dig för att stödja den här... Nya grejen/kampanjen

Aha, nä, då delar jag inte. Slutade raka mig långt innan det blev hippt [wink]


   
SvaraCitera
Åtta

Jag håller i sedvanlig ordning med Passaro. Folk får se ut precis hur fan de vill. Det finns ingen som stoppar dem. Nu har det av någon anledning blivit någon slags slacktivism där man kan farma gilla-markeringar genom att hora ut bilder på sin orakade armhåla på Facebook.

Väck mig när människor rutinartat blir misshandlade eller fängslade på grund av deras kroppsbehåring, så kan jag vara med och protestera. Innan dess har jag viktigare saker för mig, som att peta mig i naveln.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fast du har ju inget emot håriga män?

Tycker hår på män kan vara väldigt attraktivt om det är "på rätt ställe" och inte jättemycket men det hör egentligen inte hit - jag menade (ursäkta att jag var otydlig först) att hår under armarna på kvinnor ser extra äckligt ut.
Fast det är väl för att jag är så van vid att Inte se det, därför jag tycker att idén är fin och inte är emot den.

isola:

Jag tycker också att rakat är finast, men det handlar om att man ska få välja själv och inte känna sig tvingad till någonting, eller som ett ufo om man väljer att inte raka sig. Skitbra för unga tjejer tycker jag.

[y][y][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Väck mig när människor rutinartat blir misshandlade på grund av deras kroppsbehåring, så kan jag vara med och protestera.

Fast hela grejen är väl en reaktion på att den där tjejen som blev filmad under melodifestivalen med hår under armarna blev sjukt trakasserad efteråt? Är rätt okej med att en liten del av min newsfeed provocerar tards.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

att hår under armarna på kvinnor ser extra äckligt ut.

Mm men det är ju pga samhället och modet. Tycker också så, tyvärr. Tycker att lång könshår för det mesta är galet fult på kvinnor också, och på män. Men speciellt på kvinnor kanske.


   
SvaraCitera
Åtta

Rymdpirat:

Fast hela grejen är väl en reaktion på att den där tjejen som blev filmad under melodifestivalen med hår under armarna blev sjukt trakasserad efteråt?

Jaha. Jag har inte direkt följt melodifestivalen och vad som hänt där, även om det du säger låter lite bekant nu när jag tänker efter.

Jag känner väl ändå att det är rätt /care, men det gör väl det hela en aning mer legitimt i alla fall (även om jag fortfarande är övertygad om att det i 99 av 100 fall handlar om karmahorande slacktivism).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är väl ingen som tvingar någon till att raka sig?

jag gör det för att känna mig fräsch. Punkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att det vore bra om människor får göra som dem behagar utan att anklagas från höger och vänster om att deras åsikt inte är deras egen utan endast en populistisk produkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

det är väl ingen som tvingar någon till att raka sig?

Det äre ju ingen som påstår heller. Det handlar ju om att de som väljer att inte raka sig ska få göra det valet utan att bli uthängda/mobbade/kränkta. Precis som att de som rakar sig ska få göra det utan att någon klagar. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag känner väl ändå att det är rätt /care, men det gör väl det hela en aning mer legitimt i alla fall (även om jag fortfarande är övertygad om att det i 99 av 100 fall handlar om karmahorande slacktivism).

Haha ja. Topp tre saker jag har blivit trött över den här veckan:

1. Facebook-aktivism

2. Tardiga antifeminister som projicerar sin osäkerhet på tjejer som inte rakar sig och hävdar att hatet är av hygienskäl.

3. Tråkigt på jobbet.

Hoppas nästa vecka blir fylld med mer vett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Det äre ju ingen som påstår heller

debepe:

alla ska få se ut precis som de vill och inte behöva raka bort hår på kroppen ni ve


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

who cares? vill folk raka för de gör det vill de inte behöver de inte göra det. orka bry sig liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

1. Facebook-aktivism

Usch. Mitt nya hatobjekt. Att allt skall bli en sådan jävla grej också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

debepe

Men menade ju i facebookgruppen, trodde det var den vi diskuterade och ej detberorpå [wink]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

patrick bateman:

who cares?

uppenbarligen väldigt många [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Men menade ju i facebookgruppen, trodde det var den vi diskuterade och ej detberorpå

Vet inte riktigt vad gruppen handlar om mer än att det var någon uppståndelse kring någon på melodifestivalen. Är det något intressant?

haha. Men det var mer ts sätt att prata om det som störde mig [smile]


   
SvaraCitera