Aviseringar
Rensa alla

Har varit underviktig hela mitt liv


Ämnesstartare

Hejsan, jag är en tjej på 15 år och vad jag minns så har jag alltid varit väldigt smal och inte vägt så mycket. Just nu är jag ca 166 cm lång och väger 47-48 kg. Får ta magnesiumtabletter var enda dag för att känna mig gladare och må bättre. Mina föräldrar är inte så värst smala heller, så det är inte så att jag är naturlit smal. Jag har ingen aptit.

Jag har varit och besökt en läkare och en dietist ett par gånger, jag fick mest råd om vad jag skulle äta och så, det funkade väl bra ett tag, men jag har liksom fallit tillbaks på nåt sätt. Jag har ingen ätstörning, jag vill verkligen inte se ut så här. Jag har försökt så jävla länge nu och gå upp i vikt, men det känns helt omöjligt, jag har ingen fantasi heller, jag vet inte vad jag ska äta. Och jag hoppas hoppas verkligen som faan att nån .. kan hjälpa mig, komma med så många förslag som det bara går.. snälla jag vore så himla tacksam för er hjälp.

/With


   
Citera
Ämnesetiketter

Hmmm. Det finns så mycket som kan vara anledningen till att du inte har aptit. Det kan både vara psykiskt och fysiskt utan att du vet om det. I alla fall så kan jag inte direkt ge dig någon diagnos, men jag kan ge tips.
Har själv svårt med aptiten för tillfället och känner mest äckel inför mat(inte på äs-viset utan pga annat).
Var hos en psykolog förra veckan och hon sa att det viktigaste för att jag ska må bättre nu var såklart att äta. Försöka väcka intresset för mat.
Hon tyckte inte att jag skulle tvinga i mig mat hela tiden, utan istället lukta på mat, känna på den (tex hålla i en paprika eller lukta på kryddor) och gå i mataffären och se alla vackra färger. Haha det kanske låter stört men jag tror faktiskt det hjälper.
Upplev maten från alla håll.
Vill du gå upp i vikt finns det ju kosttillskott mm.


   
SvaraCitera

withoutname:

magnesiumtabletter var enda dag för att känna mig gladare

[shake]


   
SvaraCitera
nrg89

withoutname:

Och jag hoppas hoppas verkligen som faan att nån .. kan hjälpa mig, komma med så många förslag som det bara går.. snälla jag vore så himla tacksam för er hjälp.

Jag är själv underviktig och har varit det under merparten av mitt liv. Jag är 182 och väger 55 kilo, vilket är ungefär 7 kilo undervikt. Men jag börjar faktiskt gå upp i vikt, för ett år sedan hade jag samma längd men vägde ungefär 47 kilo.

Jag har börjat träna och försöka tvinga i mig maten så gott det går. Jag ser verkligen inget annat sätt än disciplin, även om det är svårt.

Men du bör testa dig för diabetes. Det kan leda till ordentlig undervikt.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera