Aviseringar
Rensa alla

Har vi för låga straff i Sverige?


Ämnesstartare

jkdlsgft:
är emot straff
alla kan bli bättre

va? har man gjort nåt så måste man straffas för att lära sig nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:

va? har man gjort nåt så måste man straffas för att lära sig nåt.

nej gäller att man förstår vad man gjort fel o sånt, det är inte det som straff är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det största problemet är att längre straff inte automatiskt ger lägre brottslighet. Dvs även om vi skulle införa dödsstraff för mord så skulle inte antalet mord minska. Eller antalet våldtäkter skulle inte minska bara för att vi skulle sätta 20 år som minimistraff för alla former av våldtäkter. Tyvärr.  Ledsen

Däremot för att stävja att det kommer invandrare, flyktingar, araber o afrikaner hit till Sverige för att just begå (vålds)brott så skulle jag mycket väl kunna tänka mig en betydligt längre påföljd o livstids utvisning för detta klientel för att just markera att här i Sverige följer vi lagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha 125 biker:
Det största problemet är att längre straff inte automatiskt ger lägre brottslighet. Dvs även om vi skulle införa dödsstraff för mord så skulle inte antalet mord minska. Eller antalet våldtäkter skulle inte minska bara för att vi skulle sätta 20 år som minimistraff för alla former av våldtäkter. Tyvärr.  Ledsen

Däremot för att stävja att det kommer invandrare, flyktingar, araber o afrikaner hit till Sverige för att just begå (vålds)brott så skulle jag mycket väl kunna tänka mig en betydligt längre påföljd o livstids utvisning för detta klientel för att just markera att här i Sverige följer vi lagen.

Är din idioti medfödd eller utvecklades den successivt genom åren?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jkdlsgft:

nej gäller att man förstår vad man gjort fel o sånt, det är inte det som straff är

dödar du din mamma imorgon så ska du in i fängelset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

murare: så onödig kommentar som du postade endast för att han är uttalad sverigedemokrat. Dina små stjärnor räddar dig inte 😉

nä, se det leijonsparf skrev, typ.
räddar mig från vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha 125 biker:
Det största problemet är att längre straff inte automatiskt ger lägre brottslighet. Dvs även om vi skulle införa dödsstraff för mord så skulle inte antalet mord minska. Eller antalet våldtäkter skulle inte minska bara för att vi skulle sätta 20 år som minimistraff för alla former av våldtäkter. Tyvärr.  Ledsen

Däremot för att stävja att det kommer invandrare, flyktingar, araber o afrikaner hit till Sverige för att just begå (vålds)brott så skulle jag mycket väl kunna tänka mig en betydligt längre påföljd o livstids utvisning för detta klientel för att just markera att här i Sverige följer vi lagen.

men hur ofta kommer afrikaner hit för att begå brott? som jag förstått det är den enda importbrottsligheten vi har i större omfattning typ ficktjuvar som väl främst är från östeuropa, och det är liksom en helt annan typ av brottslighet än den du beskriver. den är inte heller unik för sverige, så vår lagstiftning har nog inte så mycket med den att göra. andra exempel är väl tiggarligor, människohandel, eventuellt narkotikabrott i någon utsträckning, men återigen, helt andra typer av brott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:

dödar du din mamma imorgon så ska du in i fängelset.

tack för att jag inte får skriva vad jag tycker bara för jag är tjejTrött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: Nej

Straff är endast ett annat ord för hämnd och bottnar därför i "öga för öga. tand för tand"-mentaliteten och är sålunda en förlegad rättspraxis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jkdlsgft:

tack för att jag inte får skriva vad jag tycker bara för jag är tjejTrött

va i helvete snackar du om. jag älskar min syster mest på jorden, hon är TJEJ. sluta få för dig en massa saker. du e lika värd som påven. Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:

va i helvete snackar du om. jag älskar min syster mest på jorden, hon är TJEJ. sluta få för dig en massa saker. du e lika värd som påven. Hjärta

det handlade inte om det. när jag skriver vad jag tycker om straff. att det är fel. kan inte du hoppa på mig med nåt om min mamma. är vuxen och får skriva vad jag vill utan att vara man.
en till fel sak med straff är att dom som ger straffen bestämmer vad som är rätt och fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adhoc:

Är din idioti medfödd eller utvecklades den successivt genom åren?

Den följer lagens utveckling under åren samt brottslighetens terrorisering av det svenska samhället.

Leijonsparf:

men hur ofta kommer afrikaner hit för att begå brott? som jag förstått det är den enda importbrottsligheten vi har i större omfattning typ ficktjuvar som väl främst är från östeuropa, och det är liksom en helt annan typ av brottslighet än den du beskriver. den är inte heller unik för sverige, så vår lagstiftning har nog inte så mycket med den att göra. andra exempel är väl tiggarligor, människohandel, eventuellt narkotikabrott i någon utsträckning, men återigen, helt andra typer av brott.

Läste någon siffra som visar att merparten av svenska fångar som sitter på straff på 5 år eller längre inte är svenskar eller nordeuropéer utan just flyktingar, araber o afrikaner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha 125 biker:

Den följer lagens utveckling under åren samt brottslighetens terrorisering av det svenska samhället.

Läste någon siffra som visar att merparten av svenska fångar som sitter på straff på 5 år eller längre inte är svenskar eller nordeuropéer utan just flyktingar, araber o afrikaner.

men det är ju något helt annat än vad du hävdade förut. det är ju inte en indikation på att de kommer hit för att begå brott, eller att vi hade tagit emot färre invandrare om vi haft lägre straff. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

men det är ju något helt annat än vad du hävdade förut. det är ju inte en indikation på att de kommer hit för att begå brott, eller att vi hade tagit emot färre invandrare om vi haft lägre straff. 

Till att börja med. Min uppfattning IDAG vad beträffar lag o straff grundar sig på...

Yamaha 125 biker:

Den följer lagens utveckling under åren samt brottslighetens terrorisering av det svenska samhället.

Jag har aldrig påstått att kortare straff eller längre straff skulle påverka invandringen av araber, negrer eller zigenare till Sverige. Dom har nog helt andra intentioner av varför de väljer just Sverige att komma till.
Å andra sidan tror jag knappast att varken kortare eller längre straff skulle påverka brottsligheten bland svenskarna heller för den delen även om vissa tendenser pekar på att de höjda fortkörningsböterna har minskat antalet fortkörningar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glitterbomb:

Slaveri är inte speciellt kul.

Nej men följer man inte lagarna och begår grova vålds brott så förtjänar inte människor bättre behandling menar inte slavarbete på livstid utan 15-20 det eller livstid i isolering 😀 


   
SvaraCitera