Aviseringar
Rensa alla

Har vi några galna nationer här?


Ämnesstartare

Gjorde för en tid sedan comeback på sidan NationStates efter ungefär 10(!) år från sidan.

Det rör sig alltså om ett "spel" där man skapar ett eget land och sedan tar ställning till problem som uppstår, och utifrån dessa tar landet form. Standardinställningen är 1 problem om dagen, men det går att ändra till två (och ju fler problem desto bättre, då det är det enda som gör att något händer med landet)

Efter att man fattat ett beslut så tar det ~12 timmar innan det slagit igenom och man fått någon form av resultat, i stil med:

Following new legislation in Islands of Bob, aeroplanes have been converted into housing units after all air travel was outlawed.

Finns det några fler (okej, några vet jag) som roar sig med detta? Kan vara roligt att dela med sig av vad som försigår i länderna! Det har en tendens att vara rätt festligt ibland. [party]

Share the love... or hate... or something!


   
Citera
Ämnesstartare

Låter kul.

Hade det funnits som app hade jag kunnat tänka mig spela det.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag hade ett land med en skitsnygg flagga. Den hade en AK och en osthyvel - lite som Moçambiques flagga.

Det var dock typ 5 år sedan.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag hade ett land med en skitsnygg flagga. Den hade en AK och en osthyvel - lite som Moçambiques flagga.

Det var dock typ 5 år sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelade det för en hel del år sedan, men glömde snabbt av det. Skapade precis ett nytt land. Ska bli trevligt att se hur det här utvecklar sig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissingNo:

Hade det funnits som app hade jag kunnat tänka mig spela det.

Det går ju att logga in med mobilen också, det gör jag! Och en genväg till sidan är ju nääästan en app.

Cointoge:

Skapade precis ett nytt land. Ska bli trevligt att se hur det här utvecklar sig [smile]

Good man! Ska bli spännande att läsa!

Åtta:

Jag hade ett land med en skitsnygg flagga. Den hade en AK och en osthyvel - lite som Moçambiques flagga.

Det var dock typ 5 år sedan.

Give it another go! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Och en genväg till sidan är ju nääästan en app.

Men vill liksom ha att det plingar till när det händer saker osv.[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissingNo:

Men vill liksom ha att det plingar till när det händer saker osv.[no-no]

Men det händer bara saker någon gång runt 07:30 och 19:30, ganska lätt att hålla reda på! [wink]

Following new legislation in Islands of Bob, membership in the state-owned Church of Islands of Bob is mandatory and all other faith organisations are banned.

[love][bigsmile]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det intresse för en UM-region kanske? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

Finns det intresse för en UM-region kanske? [cute]

Det låter intressant, helt klart! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såhär långt, en riktig förtryckarstat. [smile]

http://w​ww.nationstates.net/nation=berber_restoration_of_the_caliphate


   
SvaraCitera