Aviseringar
Rensa alla

Har vunnit en miljon


Ämnesstartare

Jag köpte en triss lot igår och vann en miljon jag är överlycklig men vet ej vad jag ska spendera pengarna på några förslag? 


   
Citera
Ämnesetiketter
Exner

Grattis. Köp bostad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja du kanske har råd med ett skjul av nåt slag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Ja du kanske har råd med ett skjul av nåt slag. 

Har iaf råd med din morsa 


   
SvaraCitera

Köp en traktor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Make-it-rain-gif.gif


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har väl bl a följande alternativ att välja på.

1. investera dom superbra typ i någon bra aktie eller aktiefond och om några år har värdet stigit till 10 miljoner (om du har tur).

2. förutsatt att du INTE bor i någon av våra storstäder - köp ett eget hus alt en bostadsrätt.

3. lev upp pengarna och lev i nuet. En jordenruntresa skulle ju inte sitta helt fel och du kan säkert vara ute och resa ett år.

Btw, nu tror jag iof sig inte att du vunnit 1 mille men vi kan ju leka tanken rent allmänt - vad skulle du göra om du vann 1 miljon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle ta med några stycken och rest till ett varmt land i ett par veckor. Troligtvis
Florida, Sydafrika eller Thailand.

Kosta på sig någon häftig upplevelse i sommar, som att hoppa fallskärm och åka sportbil på en racerbana. Glad


   
SvaraCitera

Köp en båt !!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp inte en bostadsrätt!

Köp en villa eller silver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
Grattis. Köp bostad.

Exner:
Grattis. Köp bostad.

Exner:
Grattis. Köp bostad.

Exner:
Grattis. Köp bostad.

Exner:
Grattis. Köp bostad.

Exner:
Grattis. Köp bostad.

Exner:
Grattis. Köp bostad.

Exner:
Grattis. Köp bostad

Exner:
Grattis. Köp bostad.

Exner:
Grattis. Köp bostad.

börja genast överväga om du vet vart du vill bo.

alla andra fall: överväg hur du gör ditt liv bättre långsiktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad nära jag var på att vinna en miljon på Bingolotto. kommer aldrig kunna släppa det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1 mille e väl inget. min pappa vann 99 mille för några veckor sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude: Köp inte en bostadsrätt!

Köp en villa eller silver.

Givetvis är en egen fastighet där man är lagfaren ägare till även marken ett bättre alt än att köpa en bostadsrätt.
Problemet vad beträffar både fastighet och BR i storstäderna är att man inte får mycket till varken fastighet eller BR för en miljon idag och att köpa en fastighet eller BR för kanske 4 miljoner och betala 1 miljon kontant och ta 3 miljoner på lån är väl kanske inte någon lysande affär idag när räntorna bara kan ta en enda vändning dvs UPPÅT.

Väljer man däremot landsbygden och vill ha ett väldigt billigt boende så är ett fastighetsköp en lysande affär förutsatt att man tänker bo där och inte tänker sälja inom överskådlig framtid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Investera i ngt som stiger snabbt i pris. 


   
SvaraCitera