Aviseringar
Rensa alla

Harakirigubben.


Ämnesstartare

Berit:
Har det inte redan klappat igen för hans tillstånd inte kunde förnyas? Har har en video om det på yt

Länk?


   
SvaraCitera

Den där korvgubben har ju för fasen misshandlat kunderna, eller försökt att göra det.
En välkänd incident var ju exempelvis när han uppenbarligen tryckte ned en killes händer i grillen (visserligen så kan man inte se det, men killen skriker i alla fall "AJ!" när han är i närheten av grillen och verkar plågas av smärtor efteråt - nånting var det i alla fall), och sen finns det också en TYDLIGT INSPELAD scen när korvgubben försöker slå en kund i ansiktet.
Jag tänker inte leta upp den videon eftersom jag inte orkar se den där gubben, men kolla igenom hans videoklipp från de senaste åren så hittar ni den nog ganska snabbt.

Jag skiter fullständigt i om kunderna är "dryga", man beter sig inte på det här sättet emot sina kunder.
Och att komma med någon ursäkt i stil med "män d3t är ju bar4 hanns gimmick fnizz" är bara absurt.

Sen fattar jag inte hur folk pallar äta hans jävla korvar, han har ju inte ens vett att använda servett när han lämnar över dem till kunderna, och han står säkert och kliar sig i röven och liknande också.
Han är ju sjukt skabbig rent allmänt, så varför inte liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Peter94:
Den där korvgubben har ju för fasen misshandlat kunderna, eller försökt att göra det.
En välkänd incident var ju exempelvis när han uppenbarligen tryckte ned en killes händer i grillen (visserligen så kan man inte se det, men killen skriker i alla fall "AJ!" när han är i närheten av grillen och verkar plågas av smärtor efteråt - nånting var det i alla fall), och sen finns det också en TYDLIGT INSPELAD scen när korvgubben försöker slå en kund i ansiktet.
Jag tänker inte leta upp den videon eftersom jag inte orkar se den där gubben, men kolla igenom hans videoklipp från de senaste åren så hittar ni den nog ganska snabbt.

Jag skiter fullständigt i om kunderna är "dryga", man beter sig inte på det här sättet emot sina kunder.
Och att komma med någon ursäkt i stil med "män d3t är ju bar4 hanns gimmick fnizz" är bara absurt.

Sen fattar jag inte hur folk pallar äta hans jävla korvar, han har ju inte ens vett att använda servett när han lämnar över dem till kunderna, och han står säkert och kliar sig i röven och liknande också.
Han är ju sjukt skabbig rent allmänt, så varför inte liksom.

Precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Peter94: man beter sig inte på det här sättet emot sina kunder

Peter94: Sen fattar jag inte hur folk pallar äta hans jävla korvar

Peter94: Han är ju sjukt skabbig rent allmänt, så varför inte liksom.

Peter94: Hade hans sätt varit ett problem hade han väl varit i konkurs pga kundbrist för länge sedan, inte blivit tvungen att stänga pga tillstånd.

För att inte nämna suttit i fängelse pga misshandel. Men konstigt nog gör han inte det. Gör om gör rätt.

Peter94: Jag tänker inte leta upp den videon eftersom jag inte orkar se den där gubben

Bra sätt att bevisa en poäng påBlink

Peter94: Gillar du inte denna personens sätt, gå inte dit. Problem solved.

Next.

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:

För att inte nämna suttit i fängelse pga misshandel. Men konstigt nog gör han inte det. Gör om gör rätt.

Bra sätt att bevisa en poäng påBlink
Next.

Hjärta

Du kan väl gå till hans sida och kolla igenom de videoklipp som han har postat under de senaste åren om du så himla gärna vill se scenen när han försöker slå någon i ansiktet med full kraft.
Jag GARANTERAR att den finns där, jag minns bara inte exakt vilken video det var.
Men jag kan väl leta reda på den om du nu så himla gärna vill se den.

Och ja, det är givetvis ett problem när han misshandlar eller försöker misshandla kunderna.
Och han gör det inte ens i självförsvar heller, utan enbart för att han är lite arg på någonting.

Tänk dig ifall någon som jobbar på restaurang skulle hamna i slagsmål med kunderna för minsta lilla grej hela tiden, det skulle fan inte funka alls, och det vet du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Peter94: Och ja, det är givetvis ett problem när han misshandlar eller försöker misshandla kunderna.

Peter94: Tänk dig ifall någon som jobbar på restaurang skulle hamna i slagsmål med kunderna för minsta lilla grej hela tiden, det skulle fan inte funka alls, och det vet du.

Peter94: För att inte nämna suttit i fängelse pga misshandel.

Peter94: Gör om gör rätt.

.

Hjärta


   
SvaraCitera

Alright, jag hittade inte just den specifika scenen som jag tänkte på, men jag hittade en ANNAN scen där han OCKSÅ slår någon emot ansiktet, och dessutom träffar den personen:

Och kom inte med något skitsnack i stil med "aa men han får väl skylla sig själv höhö";
jag såg en gång en berusad person som pissade på golvet på ett tåg, och inte ens han fick värre skäll från konduktörerna än att de strängt sa åt honom att stiga av tåget.
De började inte slåss och lacka ur som apor, som korvgubben jämt gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GrattisTumme uppNu behöver du bara hitta förklaringen till att han inte suttit i fängelse änBlink Har han ens anmälts för misshandel eller något annat brott? Finns liksom ett klipp på där han bråkar med två poliser såSover

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:
GrattisTumme uppNu behöver du bara hitta förklaringen till att han inte suttit i fängelse änBlink Har han ens anmälts för misshandel eller något annat brott? Finns liksom ett klipp på där han bråkar med två poliser såSover

Hjärta

Kan garantera dig att du skulle få stora problem om du gav någon ett hårt slag i ansiktet intill en polis om det slaget inte var uppenbart självförsvar i ett allvarligt läge.


   
SvaraCitera

vincebruh:
Ni alla känner säker till en här gubben som står i sin vagn och säljer korvar. Och en korv kostar ungefär 50 kr i Stockholm om jag minns rätt. Iallafall den här gubben är väldigt otrevlig mot sina kunder. Det sjukaste är att han spelar in videor live när han står och gapar mot sina kunder när de exempel bara frågat om ketchup eller senap. Och nu har jag en fråga om den här gubben har förlorat sitt jobb eller om han fortfarande är kvar? Det skrämmer mig lite att man får jobba som matsäljare och ha en sån otrevlig ton mot sina kunder. Han borde ju självklart söka vård också som många säger. Hur kan en korvsäljare ha så många kunder som bara ber så mycket om att få köpa en korv hos honom. Han brukar ha såna stark-korvar tävlingar när man är två som vill tävla och han är väldigt omogen mot de som tävlar om vem som kan äta upp korven först. Tänk er att ni försöker äta upp en stark korv och ni blir irriterad såfort någon försöker komma med ett ''ähh komigen ät up den förfan''. Den här gubben är  1000x värre. Anyway är det någon som har handlat hos den här surgubben, eller vet om han fortfarande säljer korvar, eller flyttat till en annan plats?

Jag tror att han äger kiosken som han och andra säljer korv i. Ja han kan vara onödigt otrevlig ibland men vissa människor lyssnar inte på honom då blir han irriterad, hade jag blivit också. Ibland gör han fel, ibland rätt som när han slog en kille rakt i ansiktet som kräktes upp sin korv eller vad det var på diskbänken (whatever), då förtjänar man en smocka i ansiktet. Korvgubben heter Jesper föresten, han flyttar runt, han står inte alltid på samma ställe men han är i Gamla stan mot Slussen tror jag och ibland på andra platser som jag inte känner till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
GrattisTumme uppNu behöver du bara hitta förklaringen till att han inte suttit i fängelse änBlink Har han ens anmälts för misshandel eller något annat brott? Finns liksom ett klipp på där han bråkar med två poliser såSover

Hjärta

Jag tror säkert att du hade varit lika glad som du är nu, om du såg din mamma i en livestream med 500 tittare hos gubben och beställde en korv med bröd för 50 spänn och sedan blivit tillsagd av gubben att ''dra åt helvete jävla kärring trasa, du får nt handla här mer.''. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Jag tror att han äger kiosken som han och andra säljer korv i. Ja han kan vara onödigt otrevlig ibland men vissa människor lyssnar inte på honom då blir han irriterad, hade jag blivit också. Ibland gör han fel, ibland rätt som när han slog en kille rakt i ansiktet som kräktes upp sin korv eller vad det var på diskbänken (whatever), då förtjänar man en smocka i ansiktet. Korvgubben heter Jesper föresten, han flyttar runt, han står inte alltid på samma ställe men han är i Gamla stan mot Slussen tror jag och ibland på andra platser som jag inte känner till.

Det spelar ju ingen roll om gubben äger stället eller inte. Man ska ju inte misshandla sina kunder osv bara för det lilla minsta. Inte konstigt att vissa ''kunder'' då kastar kokhet vatten på honom och sedan springer iväg. Pratar då om 12-13 åringar som fått syn på honom via nätet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh: Jag tror säkert att du hade varit lika glad som du är nu, om du såg din mamma i en livestream med 500 tittare hos gubben och beställde en korv med bröd för 50 spänn och sedan blivit tillsagd av gubben att ''dra åt helvete jävla kärring trasa, du får nt handla här mer.''. 🙂

Är det det du råkat ut för som fått dig att starta denna trådSkeptisk

Skämt åsido - du är inte riktigt ärlig nu, eller hur? För även om jag inte tittat på alla klipp med honom - på dom klipp som finns blir han alltid provocerad av något. Visa mig gärna något där han helt oprovocerat går till angrepp mot någon så ska jag ta en titt på det. Om inte så... nice tryBlink

Hjärta


   
SvaraCitera

vincebruh:

Det spelar ju ingen roll om gubben äger stället eller inte. Man ska ju inte misshandla sina kunder osv bara för det lilla minsta. Inte konstigt att vissa ''kunder'' då kastar kokhet vatten på honom och sedan springer iväg. Pratar då om 12-13 åringar som fått syn på honom via nätet.

Jo alltså han borde vara trevligare mot folk absolut. Nej men han misshandlar inte folk för det minsta lilla, då har du fått för dig det eller nått. Fan man ska ju inte skålla någon, vilka idioter. Gillar man inte honom eller att han inte gillar en så är det bara att gå någon annanstans, enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Är det det du råkat ut för som fått dig att starta denna trådSkeptisk

Sen så är du inte riktigt ärlig nu, eller hur? För även om jag inte tittat på alla klipp med honom - på dom klipp som finns blir han alltid provocerad av något. Visa mig gärna något där han helt oprovocerat går till angrepp mot någon så ska jag ta en titt på det. Om inte så... nice tryBlink

Hjärta

Startade denna tråden eftersom korvgubben inte verkar ha mycket vett i skallen. Det verkar som att du har någon speciell relation med honom. Det kan inte vara så att du är någon släkt med korvgubben bakom skärmen och på så sätt blev påverkad av denna tråden? 😉


   
SvaraCitera