Aviseringar
Rensa alla

Harakirigubben.


Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Jo alltså han borde vara trevligare mot folk absolut. Nej men han misshandlar inte folk för det minsta lilla, då har du fått för dig det eller nått. Fan man ska ju inte skålla någon, vilka idioter. Gillar man inte honom eller att han inte gillar en så är det bara att gå någon annanstans, enkelt.

Alltså om du kollar på alla videor om honom på Youtube så ser du att han är arg och otrevlig mot sina kunder på exakt alla videor. Annars hade de knappt funnits där ju.  Konstigt att det finns så många dryga personer som stöttar för honom pågrund av hans sätt att vara mot sina kunder. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Peter94:
Alright, jag hittade inte just den specifika scenen som jag tänkte på, men jag hittade en ANNAN scen där han OCKSÅ slår någon emot ansiktet, och dessutom träffar den personen:

Och kom inte med något skitsnack i stil med "aa men han får väl skylla sig själv höhö";
jag såg en gång en berusad person som pissade på golvet på ett tåg, och inte ens han fick värre skäll från konduktörerna än att de strängt sa åt honom att stiga av tåget.
De började inte slåss och lacka ur som apor, som korvgubben jämt gör.

Alltså alla kunder som står inför vagnen och beställer någonting har ju druckit alkohol. Men det betyder fortfarande inte att korvgubben behöver slå kunderna i ansiktet. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh: Det kan inte vara så att du är någon släkt med korvgubben bakom skärmen och på så sätt blev påverkad av denna tråden? 😉

Hur menar du nu?

vincebruh: Startade denna tråden eftersom korvgubben inte verkar ha mycket vett i skallen.

Alltså, du är medveten om att det finns dom som medvetet går dit och provocerar, antingen för att dom gillar hela "grejen" eller för att försöka hamna i ett av hans youtube-klipp eller både och?

vincebruh: Det verkar som att du har någon speciell relation med honom.

Det har jag inte. Har inte ens hört honom nämnas annat än första gången jag hörde talas om honom innan den här tråden. Du och peter verkar dock ha svårt att greppa mina och andras svar. Eller så gillar ni inte bara svaren som inte idiotförklarar den här personen. Eller både och.

vincebruh: Men det betyder fortfarande inte att korvgubben behöver slå kunderna i ansiktet. 😛

vincebruh: Har han ens anmälts för misshandel eller något annat brott?

.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Hur menar du nu?
Alltså, du är medveten om att det finns dom som medvetet går dit och provocerar, antingen för att dom gillar hela "grejen" eller för att försöka hamna i ett av hans youtube-klipp eller både och?
Det har jag inte. Har inte ens hört honom nämnas annat än första gången jag hörde talas om honom innan den här tråden. Du och peter verkar dock ha svårt att greppa mina och andras svar. Eller så gillar ni inte bara svaren som inte idiotförklarar den här personen. Eller både och.

.

Hjärta

Du citerar dina egna svar som att du inte har något bättre att komma med. Du skrev om korvgubben hade fått några polis anmälningar och det vet jag inte. Men det finns ju någon anledning till varför han tvingades lägga ner som det sägs på Youtube eller hur ;)?  Sitt inte och skriv massa grejer för att försöka försvara den sura korvgubben, bara för att du själv inte kan köpa en chilikorv på den närmsta matbutiken lille vän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh: Du citerar dina egna svar som att du inte har något bättre att komma med.

Eller för att inte skriva om samma sak om och om igen.

vincebruh: Du skrev om korvgubben hade fått några polis anmälningar och det vet jag inte.

Exakt.

vincebruh: Men det finns ju någon anledning till varför han tvingades lägga ner som det sägs på Youtube eller hur

Som någon redan skrivit så går hans tillstånd ut och det blir inte förnyat. Detta är iofs också obekräftat men ja, han lägger ju inte ner pga kundbrist (konkurs) - vilket han ju borde göra om hans sätt varit ett problem. Och han hade gått i konkurs - om hans sätt och hans vagn inte varit en youtube-grej med massa tittare.

vincebruh: Sitt inte och skriv massa grejer för att försöka försvara den sura korvgubben

Ahh, jag hade uppenbarligen rätt när jag skrev detta:

Storchen84: Eller så gillar ni inte bara svaren som inte idiotförklarar den här personen.

Du vill att man ska hålla med dig eller inte svara dig alls helt enkelt. Det visar du även på sättet du försöker hävda dig här:

vincebruh: bara för att du själv inte kan köpa en chilikorv på den närmsta matbutiken lille vän.

Sover

Hjärta


   
SvaraCitera

vincebruh:

Alltså alla kunder som står inför vagnen och beställer någonting har ju druckit alkohol. Men det betyder fortfarande inte att korvgubben behöver slå kunderna i ansiktet. 😛

Jepp, men som sagt, även om kunder beter sig drygt så ska det kunna hanteras på ett vettigt sätt.
Om nån full typ missköter sig på en bar så får han/hon en sträng tillsägelse eller blir alternativt ledd ut från klubben helt enkelt, och möjligtvis polisanmäld om situationen var tillräckligt allvarlig.

Jag skulle väldigt gärna vilja se en servitris eller kassör står och skrika "bögjävel" och slå med knytnäven mot ansiktet på folk så fort de blev arga över någonting. Mycket glad
Eller i och för sig så hade jag inte velat det, eftersom folk hade kunnat råka illa ut och det vill jag ju inte, men ni fattar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Eller för att inte skriva om samma sak om och om igen.
Exakt.
Som någon redan skrivit så går hans tillstånd ut och det blir inte förnyat. Detta är iofs också obekräftat men ja, han lägger ju inte ner pga kundbrist (konkurs) - vilket han ju borde göra om hans sätt varit ett problem. Och han hade gått i konkurs - om hans sätt och hans vagn inte varit en youtube-grej med massa tittare.
Ahh, jag hade uppenbarligen rätt när jag skrev detta:

Du vill att man ska hålla med dig eller inte svara dig alls helt enkelt. Det visar du även på sättet du försöker hävda dig här:
Sover

Hjärta

Alltså du får tycka vad du vill. Har inte ens skrivit vad du får tycka. Det jag skrev innan var att du har så lite vett i skallen, att du tror att man som en korvsäljare ska få misshandla sina kunder när de har betalat 100 kr för en vanlig korv med bröd och en knytnäve i ansiktet. 😛


   
SvaraCitera

vincebruh:
Alltså om du kollar på alla videor om honom på Youtube så ser du att han är arg och otrevlig mot sina kunder på exakt alla videor.

Det har jag aldrig sagt emot. Ibland kan jag förstå Jesper, ibland inte. Det gäller att försöka sätta sig in i hans situation lite också.

vincebruh Annars hade de knappt funnits där ju.  Konstigt att det finns så många dryga personer som stöttar för honom pågrund av hans sätt att vara mot sina kunder. 😛

Ja jo, kan hålla med. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Peter94:

Jepp, men som sagt, även om kunder beter sig drygt så ska det kunna hanteras på ett vettigt sätt.
Om nån full typ missköter sig på en bar så får han/hon en sträng tillsägelse eller blir alternativt ledd ut från klubben helt enkelt, och möjligtvis polisanmäld om situationen var tillräckligt allvarlig.

Jag skulle gärna vilja se en servitris eller kassör står och skrika "bögjävel" och slå med knytnäven mot ansiktet på folk så fort de blev arga över någonting. Mycket glad
Eller i och för sig så hade jag inte velat det, eftersom folk hade kunnat råka illa ut och det vill jag ju inte, men ni fattar.

Aa precis. Förstår ej hur *Stosen*' eller vad han hette tänker när han går försvarar en surgubbens sätt att vara mot sina kunder. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh: Alltså du får tycka vad du vill.

Uppenbarligen får jag inte det, för när jag försöker förklara vad skillnaden mellan harakirigubben och någon annan skulle försöka bete sig som honom är får jag bara infantila svar som:

vincebruh: du har så lite vett i skallen

och

vincebruh: bara för att du själv inte kan köpa en chilikorv på den närmsta matbutiken lille vän

Sover

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:

Uppenbarligen får jag inte det, för när jag försöker förklara vad skillnaden mellan harakirigubben och någon annan skulle försöka bete sig som honom är får jag bara infantila svar som:
och
Sover

Hjärta

Vi gör ett försök till;
föreställ dig att korvgubben fick för sig att slå någon i ansiktet och träffade så pass allvarligt att personen blev medvetslös, och att han gjorde det utan att personen ens själv hade varit våldsam.
De andra kallar på ambulans så att den nedslagna personen kan tas in för vård.
Detta är ett fullt möjligt scenario som korvgubben nästan har gjort sig skyldig till vid flera tillfällen.

Du tycker alltså att det scenariot är helt i sin ordning och inte alls någonting som är värt att reagera på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Peter94: Vi gör ett försök till;

Jag gör ett försök till:

Storchen84: han lägger ju inte ner pga kundbrist (konkurs) - vilket han ju borde göra om hans sätt varit ett problem. Och han hade gått i konkurs - om hans sätt och hans vagn inte varit en youtube-grej med massa tittare.

Storchen84: Alltså, du är medveten om att det finns dom som medvetet går dit och provocerar, antingen för att dom gillar hela "grejen" eller för att försöka hamna i ett av hans youtube-klipp eller både och?

.

Peter94: Detta är ett fullt möjligt scenario som korvgubben nästan har gjort sig skyldig till vid flera tillfällen.

Men han har inte det. Och för det han gjort sitter han ändå inte i fängelse. Du verkar ha lika svårt att förstå och greppa helheten som vincebruh.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

 Och för det han gjort sitter han ändå inte i fängelse. 

Hjärta

Eftersom att ingen vågar anmäla honom kanske? 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

Eftersom att ingen vågar anmäla honom kanske? 😉

A jo, så är det säkert. Precis. För han är såååååååå farlig

Rullar ögonen

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

A jo, så är det säkert. Precis. För han är såååååååå farlig

Rullar ögonen

Hjärta

Du är så rädd för honom att du försvarar han bakom skärmen. Dör av skratt xD


   
SvaraCitera