Aviseringar
Rensa alla

Hardcore reactor blir det mycket tuffare än så här?


Ämnesstartare

http://www.maximumpc.com/article/features/hardcorepc_reactor?page=0%2C0
aldrig sett något liknande och ny sitter man här å dräglar på skärmen efter en.

Verkar det som något å ha? 😉 Även fast alla ny hårdvara kommer komma något senare till den eftersom de måste specialmoddas (till en del)

/discuss


   
Citera
Ämnesetiketter

Vilken jävla grej [bigsmile]


   
SvaraCitera

trolltyg:

Verkar det som något å ha? 😉

ush ney[confused] vad är det som är så bra med den mer än att dina lättlurade och cs-skadade känslor blir beredda att betala dubbelt så dubbelt så mycket för en dator bara för att det sitter en blå lampa i den?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gugge_heter_jag:

bara för att det sitter en blå lampa i den?

BARA EN BLÅ LAMPA?! det är ett helt nytt kylsystem, har du ens läst artikeln än?


   
SvaraCitera

gugge_heter_jag:

en blå lampa i den?

tror någon missa att läsa artikeln...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anyhow, inser ni hur stor potential det här systemet har, med lite finslipning så sitter vi snart på helt passivt kylda datorer som ligger på rumstemperatur (inge mer oväsen från fläktar och don) visst så kan de bli lite kletigt om den läcker men den risken är nog minimal. den ända nackdelen är ju att det blir ett litet projektarbete av att byta hårdvara men det är ett pris jag är villig å betala


   
SvaraCitera

trolltyg:

BARA EN BLÅ LAMPA?! det är ett helt nytt kylsystem, har du ens läst artikeln än?

so? det är alltså mindre risk att den blir överhettad och den går lite tystare? är det värt 4000 dollar, och att antagliggen bli fråntagen all form av uppgraderingsmöjligheter, och att vara tvungen att börja blaska med olja såfort du vill titta innuti den?[confused] och alla komponenter som sitter i den som säkert är jättehäftiga idag, kommer du garanterat kunna köpa en normal variant av för typ 200 kr på claesohlsson om 2 år.

dessutom börjar det bli ganska så ute med stationära datorer[no-no]


   
SvaraCitera

Miramithe:

tror någon missa att läsa artikeln...

förlåt[blush]

trolltyg:

men den risken är nog minimal.

det stod ju i artickeln att den inte ens klarade av att stå på sidan då den isåfall skulle börja läcka[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gugge_heter_jag:

det är alltså mindre risk att den blir överhettad och den går lite tystare? är det värt 4000 dollar

Där har du ett argument som har en poäng. Är det värt det? Ja det är det skulle jag säga.

gugge_heter_jag:

ch att antagliggen bli fråntagen all form av uppgraderingsmöjligheter

Schyst spekulation men nej du har fel, du kommer fortfarande kunna upgradera din dator och hålla den up2date bara att hårdvaran kommer komma ut lite senare än den kommer ut till de andra.

Och om jag ska komma med en spekulation så kommer nog de flesta datorer ha samma kylsystem i framtiden eftersom att den har så många fördelar ijämförelse med vanlig luftkylning.

gugge_heter_jag:

att vara tvungen att börja blaska med olja såfort du vill titta innuti den

varför du nu skulle vilja titta innuti den stup i kvarten är för mig ett mysterium, det finns ett fönster annars 😉

gugge_heter_jag:

kommer du garanterat kunna köpa för typ 200 kr på claesohlsson om 2 år.

nej det kommer du inte, och om 2år så har de säkerligen kommit ut me nytt material och uppgraderat systemet mer

gugge_heter_jag:

dessutom börjar det bli ganska så ute med stationära datorer[no-no]

säg du och vilken marknasundersökning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gugge_heter_jag:

det stod ju i artickeln att den inte ens klarade av att stå på sidan då den isåfall skulle börja läcka

hade du tänkt å ställa den på sidan?


   
SvaraCitera

trolltyg:

hade du tänkt å ställa den på sidan?

jag hade inte tänkt köpa den över huvud taget. dock anser jag att 4000$ är väldigt mycket för en dator som är såpass dåligt byggd att man inte ens kan placera den på vilket sätt man vill utan att det skulle börja rinna ut olja över hela skrivbordet.

trolltyg:

Är det värt det? Ja det är det skulle jag säga.

jag skulle säga att du isåfal är dum i huvudet, om du inte är fruktansvärt rik förstås.

trolltyg:

hårdvaran kommer komma ut lite senare än den kommer ut till de andra.

och troligtvis kosta dubbelt så mycket och behöva specialbeställas från andra sidan jorden.

trolltyg:

kommer nog de flesta datorer ha samma kylsystem i framtiden eftersom att den har så många fördelar i jämförelse med vanlig luftkylning.

haha nej, detkommer de inte, då uppskattningsvis 99% av befolkningens prestandabehov med lätthet kan uppfyllas utan att ha en dator som behöver hålla lika tätt som ett båtskrov, riskera att spruta olja, vara betydligt ömtåligare, och kosta 4 gånger så mycket.

trolltyg:

varför du nu skulle vilja titta innuti den stup i kvarten är för mig ett mysterium,

man kanske vill byta ut någon komponent i den?[zzz]

trolltyg:

nej det kommer du inte, och om 2år så har de säkerligen kommit ut me nytt material och uppgraderat systemet mer

vad jag syftade på var att datorn som du köper IDAG, inte kommer att kosta så mycket om två år. och därför är ganska onödigt att köpa en dator för 40 000 kr[zzz]

trolltyg:

säg du och vilken marknasundersökning?

då laptops redan idag mycket väl klarar av att tillfredställa en normalanvändares behov, så börjar det snart sakna mening att betala lika mycket, för en dator som har i stort sett samma prestanda, men som väger typ 20 kilo och inte går att flytta på utan en säckkärra[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om vi skulle ta och summera allt du sa och slippa och spendera så mycket av min tid till att citera all den idioti som du spyr ut.

Först å främst så vill jag påstå att dina argument inte håller, de flesta är uppbygda på rena spekulationer och har inge fakta att bygga upp på över huvutaget.
För det andra, du är naiv och blundar för dagens utveckling...

förlåt men jag orkar inte ens argumentera med dig om det här, det käns som man slår på en stubbe med en hammare i hopp om att stubben ska förstå vad man säger.

Visst jag sa att jag inte skulle citera den men jag måste nog avsluta med den här

gugge_heter_jag:

haha nej, detkommer de inte, då uppskattningsvis 99% av befolkningens prestandabehov med lätthet kan uppfyllas utan att ha en dator som behöver hålla lika tätt som ett båtskrov, riskera att spruta olja, vara betydligt ömtåligare, och kosta 4 gånger så mycket.

HAhAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAAHHAHAHAHAHAHAAH LEV KVAR I STENÅLDER DÅ PUCKO!
ok.. förlåt det där var elakt det är inte ditt fel att du är för naiv för att förstå att vi behöver utveckla våran teknik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej du jag orkar visst argumentera

gugge_heter_jag:

dåligt byggd att man inte ens kan placera den på vilket sätt man

bara för att du köper en bil för 1miljard så betyder du inte att du kan sitta i baksätet ä köra den.

gugge_heter_jag:

jag skulle säga att du isåfal är dum i huvudet, om du inte är fruktansvärt rik förstås.

jag skulle säga att jag är i behov av det, det är som att en fotograf inte ska köpa den bästa kameran för att han kan bygga en själv av kottar.

gugge_heter_jag:

haha nej, detkommer de inte, då uppskattningsvis 99% av befolkningens prestandabehov med lätthet kan uppfyllas utan att ha en dator som behöver hålla lika tätt som ett båtskrov, riskera att spruta olja, vara betydligt ömtåligare, och kosta 4 gånger så mycket.

ett seriöst svar från mig den här gången... du har ingen som helst koll på dagsläget eller hur? Dagens befolkning är inte ens i närheten av att få sina "prestandabehov" uppfyllda, visst om man inte har några som helst större planer än att användar word så kanske man inte behöver smälla på med det bästa som dagens samhälle har att erbjuda men det är knappast den målgruppen som hardcorepc vänder sig till med den här datorn. Deras företag skulle fallera om det inte vore så att deras koncept var hållbart. Det krävs inte ett snille för att förstå att det finns ett behov för den här tekniken.

gugge_heter_jag:

man kanske vill byta ut någon komponent i den?[zzz]

du byter knappast hårdvara varje dag.

gugge_heter_jag:

vad jag syftade på var att datorn som du köper IDAG, inte kommer att kosta så mycket om två år. och därför är ganska onödigt att köpa en dator för 40 000 kr[zzz]

Jag förstog precis vad du menade och jag svara likadant som förra gången, du har fel.

gugge_heter_jag:

då laptops redan idag mycket väl klarar av att tillfredställa en normalanvändares behov, så börjar det snart sakna mening att betala lika mycket, för en dator som har i stort sett samma prestanda, men som väger typ 20 kilo och inte går att flytta på utan en säckkärra[zzz]

det klarar dem inte alls och vi är knappast normalanvändera som är ute efter den här datorn för den delen heller


   
SvaraCitera

trolltyg:

Först å främst så vill jag påstå att dina argument inte håller, de flesta är uppbygda på rena spekulationer och har inge fakta att bygga upp på över huvutaget.

på vilket sätt? det står i artickeln att den kostar ca 40 000 och läcker om man ställer den åt fel håll?[confused]

trolltyg:

jag orkar inte ens argumentera med dig om det här

slipp då[zzz]

trolltyg:

du är för naiv för att förstå att vi behöver utveckla våran teknik.

vår teknik utvecklas hela tiden, i den mån att den mycket väl lyckas tillfredställa våra prestandabehov, tro det eller ej utan att behöva göra hela datorn helt vattentät för att fylla den med olja[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gugge_heter_jag:

vår teknik utvecklas hela tiden, i den mån att den mycket väl lyckas tillfredställa våra prestandabehov, tro det eller ej utan att behöva göra hela datorn helt vattentät för att fylla den med olja[zzz]

om vi simplifierer det hela destu bättre kylning du har destu bättre delar kan du har i datorn och destu bättrer presterar de delarna
Vi är i desperat behov av förbättra våran kylning eftersom det är problemområdena i datorvärlden idag.

gugge_heter_jag:

å vilket sätt? det står i artickeln att den kostar ca 40 000 och läcker om man ställer den åt fel håll?[confused]

"dina argument" = plural
och om jag ska vara ärlig så klassar jag inte det där som ett argument ens, det ser ju ut som en 12åring har skrivit det där i hopp om att övertala sig själv om att han har rätt.


   
SvaraCitera