Aviseringar
Rensa alla

Hardcore reactor blir det mycket tuffare än så här?


Old news is OLD...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Old news is OLD...

Old news is still news


   
SvaraCitera

trolltyg:

du byter knappast hårdvara varje dag.

Så du menar att datorn är till för hardcore entusiaster, men man ska inte byta delar i den? Det låter ganska dumt.
Jag tycker det känns som att dom vänder sig mot folk som tror att dom behöver allt som lyser och kostar 40000spänn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Så du menar att datorn är till för hardcore entusiaster, men man ska inte byta delar i den? Det låter ganska dumt.

hur lyckas du feltolka en mening på 6ord? Jag sa att man byter inte delar _varje_ dag, det är inte samma sak som att säga att man inte ska byta delar i den

aristoteles:

Jag tycker det känns som att dom vänder sig mot folk som tror att dom behöver allt som lyser och kostar 40000spänn.

Då tycker vi inte likadant helt enkelt.


   
SvaraCitera

trolltyg:

hur lyckas du feltolka en mening på 6ord? Jag sa att man byter inte delar _varje_ dag, det är inte samma sak som att säga att man inte ska byta delar i den

Om jag är en entusiast vill jag kunna byta flera gånger om dan för till exempel recensioner av olika hårdvara och dylikt.

trolltyg:

Då tycker vi inte likadant helt enkelt.

Ja, uppenbarligen, jag skulle då aldrig betala så mycke för en burk med olja i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Om jag är en entusiast vill jag kunna byta flera gånger om dan för till exempel recensioner av olika hårdvara och dylikt.

Ja då är det upp till dig om du tycker det är värt å bada i olja flera gånger om dagen helt enkelt.

aristoteles:

Ja, uppenbarligen, jag skulle då aldrig betala så mycke för en burk med olja i.

Då tycker jag inte du verkar vara en sådan entusiast, eller har jag fel?


   
SvaraCitera

trolltyg:

Då tycker jag inte du verkar vara en sådan entusiast, eller har jag fel?

Jag är inte en entusiast, och har aldrig påstått det. Men jag har varit, men bara för att man har intresse betyder det inte att man är korkad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag är inte en entusiast, och har aldrig påstått det. Men jag har varit, men bara för att man har intresse betyder det inte att man är korkad

Jag håller helt med dig, "bara för att man har intresse betyder det inte att man är korkad" jo det är helt korrekt påstående.

min poäng var helt enkel om du nu inte är en entusiast så kommer du inte ha problemet med "oljebadandet" och ifall nu en entusiast har råd med att köpa all hårdvara för att testa dem X antal gånger per dag som du påstår att dem gör så har han nog råd att köpa oljebadsmaskinen och ett par handukar extra. Eller denna entusiast kanske bara gillar att testa hårdvara som han kan ha råd med?

Sen har vi ju "normalt" folk (om man nu vågar använda den termen) som varken är entusiaster eller för den delen har råd å köpa den här maskinen men som klarar av att uppskatta teknolegin bakom det hela.


   
SvaraCitera

trolltyg:

råd med att köpa all hårdvara

Vanligen så får recensenter låna ny hårdvara för det är bra reklam. Men kunde ju inte du veta.


   
SvaraCitera

Jag ser inte riktigt nyhetsvärdet. Passiva kylsystem har väl ändå funnits länge? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Jag ser inte riktigt nyhetsvärdet. Passiva kylsystem har väl ändå funnits länge? [confused]

ja det har det, men inte datorer som helt och hållet ligger i olja vilket denna gör


   
SvaraCitera

trolltyg:

men inte datorer som helt och hållet ligger i olja vilket denna gör

Har också funnits länge.


   
SvaraCitera

Den var ganska ball, särskilt hot swap-diskarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns bättre passiva utan fläktar än det systemet. Så varför betala 4000dollar när du kan få nåt bättre med lite hemmabygge.


   
SvaraCitera

tror också det har funderat över det


   
SvaraCitera