Aviseringar
Rensa alla

Hårdvaruproblem på din dator?


Ämnesstartare

Har du problem med hårdvaran på din PC? Om du vet vad för olika delar så som CPU eller GPU och har problem med dem så se här och berätta vad du har för problem. Jag ska hjälpa dig lösa dina problem. Glad


   
Citera

vet knappt vad hårdvara är och alltså inte om jag har problem med den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:

vet knappt vad hårdvara är och alltså inte om jag har problem med den

Du vet de där små och stora chippen osv som sitter i din dator Blink


   
SvaraCitera

Tråd finns.. 

Eller är den endast till för datorrelaterade köp tro? 


   
SvaraCitera

4highground:

Har du problem med hårdvaran på din PC? Om du vet vad för olika delar så som CPU eller GPU och har problem med dem så se här och berätta vad du har för problem. Jag ska hjälpa dig lösa dina problem. Glad

Och hur hjälper detta vederbörande i situationen undrar jag?!

 Vet man med sig vilken specifik hårdvara i en dator det är som orsakar problem, då tror jag att man är fullt kapabel till på egen hand att åtgärda det problemet också..

 

  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ber om ursäkt för att jag inte tänkte riktigt ordentligt när jag skapade den här tråden. Min förklaring är att jag är ny här, samt att jag är trött. Jag ville se hur det blev bara. Jag är en Newf** som man säger på 4chan.


   
SvaraCitera

4highground:

Jag ber om ursäkt för att jag inte tänkte riktigt ordentligt när jag skapade den här tråden. Min förklaring är att jag är ny här, samt att jag är trött. Jag ville se hur det blev bara. Jag är en Newf** som man säger på 4chan.

Här är du klassad som troll tills dess att motsatsen bevisats


   
SvaraCitera

Min dator suger.

Hejdå!


   
SvaraCitera

Mitt wifi-kort i min laptop kopplar ner sig med jämna mellanrum, i dmesg ser det ut som om firmware hänger sig och laddas in på nytt. Vad är felet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Mitt wifi-kort i min laptop kopplar ner sig med jämna mellanrum, i dmesg ser det ut som om firmware hänger sig och laddas in på nytt. Vad är felet?

Have you tried turning it off and on again? Nä, skojar baraHar du provat med att leta upp nya drivrutiner? Prova det och se om det händer igen. Jag har nämligen haft ett liknande problem och det funkade för mig.


   
SvaraCitera

4highground:

Have you tried turning it off and on again? Nä, skojar baraHar du provat med att leta upp nya drivrutiner? Prova det och se om det händer igen. Jag har nämligen haft ett liknande problem och det funkade för mig.

lol Galen


   
SvaraCitera

4highground: Have you tried turning it off and on again? Nä, skojar baraHar du provat med att leta upp nya drivrutiner? Prova det och se om det händer igen. Jag har nämligen haft ett liknande problem och det funkade för mig.

Har de senaste som kommer med min pakethanterare. Och ja det händer ofta, ungefär varje 10 minuter. 


   
SvaraCitera

För ca ett halvår sedan inköpte jag mig en laptop, jag såg snart till att servera dennas tangentbord en rykande hett kopp starkt, svart kaffe, därför fungerar numera bara hälften av tangentbordet och jag får köra på ett extern tangentbord. Lös det problemet du computer boy.


   
SvaraCitera

dazed:
För ca ett halvår sedan inköpte jag mig en laptop, jag såg snart till att servera dennas tangentbord en rykande hett kopp starkt, svart kaffe, därför fungerar numera bara hälften av tangentbordet och jag får köra på ett extern tangentbord. Lös det problemet du computer boy.

Byt ut det eller försök att ta isär det och rengör kontaktytorna.

aristoteles: Har de senaste som kommer med min pakethanterare. Och ja det händer ofta, ungefär varje 10 minuter.

Testat att flasha om frimewaren?


   
SvaraCitera

dazed: Lös det problemet du computer boy.

Vanligtvis kan man byta tangentbordet på en laptop utan jättestora problem. Men det beror ju förstås på modell.


   
SvaraCitera