Aviseringar
Rensa alla

Hare Krishna - hängivna, vad är det för människor? Nu reder vi ut alla fördomar!


Dödsguden:

Hare Krishna - hängivna, vad är det för människor? Nu reder vi ut alla fördomar!

Jag hade förväntat mig en kommentar vad beträffar mina inlägg där jag påvisat att Hara Krishna varit inblandade i grova sexuella övergrepp mot barn globalt och så även i Sverige, Norden och Europa. Jag beskyller inte dig för att vara pedofil och jag beskyller inte dig för att knulla småbarn och utnyttja småbarn sexuellt. MEN - eftersom du på UMs forum utåt presenterar dig som Hare Krishna anhängare och dessutom gör reklam för sekten så hade jag faktiskt förväntat mig någon form av reaktion på de övergrepp bevisligen Hare Krishna gjort mot barn under många många år. [sad] [mad]

Enligt svenska Wikipedia.

Efter Prabhupadas död 1977 har Krishnarörelsen varit inblandad i många misshälligheter. En mängd anklagelser för övergrepp mot barn ledde till att ISKCON självt lät utreda påståendena. De utredare som rörelsen anlitat kom fram till att sådana fysiska, psykiska och sexuella övergrepp systematiskt förekommit inom Hare Krishna. ISKCON försökte komma till rätta med frågan internt, men ett antal före detta elever inom rörelsens amerikanska internatskolor gick samman och stämde rörelsen för övergreppen i barndomen. I maj 2006 avslutades processen och ISKCON dömdes att betala 9,5 miljoner USD i skadestånd till 550 målsägande från flera länder.

I Sverige

Demografiskt har Almviks gård kommit att bli det tempel som attraherat flest barnfamiljer - här har även tidigare drivits enskild skola på grundskolenivå. Tyvärr har vissa av barnen farit illa i den före detta skolan. "Sandra", vars historia berättas i Esséns "Sektbarn", är ett före detta svenskt Hare-krishna-barn, som tilldömdes skadestånd i USA-processen. Krishnarörelsen har vidtagit åtgärder för att skydda barn till medlemmar.

Kommentar Dödsguden ???


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Jag tror inte på muppar...

Bra. Då är vi två som inte tror på dig och ditt struntprat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daddy Cool:

Kommentar Dödsguden ???

Varsågod, här har du ett officiellt svar - vilket jag fullständigt håller med om - kring dina funderingar:

http://www.harekrishna.nu/barn.html [y]

Pedofiler och andra sexförbrytare finns tyvärr överallt, i alla föreningar, samhällsklasser, kulturer och länder, mycket tragiskt!

Såna sjukt syndfulla perversa aktiviteter, som skadar både syndaren och offren, ska bekämpas mycket hårt, eller hur!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommentar Daddy Cool?


   
SvaraCitera

huuummm mycket intressant[smile] Jag fick en bok av en snubbe på stan idag när jag gav honom 20 spänn, en bok som handlar om hare Krishna bland annat att John Lennon skulle vart med i den sekten. Är det en sekt eller religion?


   
SvaraCitera

jag är ändå sugen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RastaMan:
huuummm mycket intressant[smile] Jag fick en bok av en snubbe på stan idag när jag gav honom 20 spänn, en bok som handlar om hare Krishna bland annat att John Lennon skulle vart med i den sekten. Är det en sekt eller religion?

En andlig vetenskap!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:
jag är ändå sugen

På vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SVT-programmet om Hare Krishna, ny länk som fungerar:


   
SvaraCitera

Hare krsna är en monoteistisk hinduiströra inspirerad av de judiska och deras sekter (kristendom)
Det är fint att sjunga krsna's lov men monoteismen förstör grejen


   
SvaraCitera

Jag är halvt inne som kabbalist och tror starkt på den esoteriska läran om Människans dolda inre ljus och mörker
 och lite mer wide syn på det andliga och det vetenskapliga som bådar gott och ont. . . 
ntresserar oss för filosofi, psykologi, religion, vetenskap och kultur. Som esoteriker eftersträvar vi målen:1) individuation, 2) autonomi och 3) kreativitet. Med det filosofiska och metafysiska målet ’självdeifikation’ menar vi att eftersträva tillvarons yttersta kvalitativa principer. Är Enligt mig en mer komplett *religion än någon annan som har existerat . för den har funnits sen Babylon's tid där med den äldsta . 

Tack för mig . 


   
SvaraCitera

finns inget värre än jehovas vittnen...dom knacka på min grannes dörr och sa till henne "vill du veta vad som händer efter döden?".....min granne e 70 år och har cancer. hon blev riktigt arg och smällde igen dörren hårt. de 2 jehovas vittnen blev förvånade att min granne blev arg....det var två unga tjejer. muppar..


   
SvaraCitera

Vill du söka sanningen om tro , se det naturligt om oss ,vi Människor under alla generationer tbx där kunskap föddes   i harmoni med olika mästare . Följ inte avgudar eller religioner som sprider korruption eller som är direkt påhittad av mänsklighetens  delade sidor ljus&mörker i en maktbalans och kamp om Energi ! 


   
SvaraCitera

Soft, de tycks odla cannabis! Tumme upp

Svenska kyrkan 0 Hare Krishna 1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Soft, de tycks odla cannabis! Tumme upp

Svenska kyrkan 0 Hare Krishna 1

Odla cannabis?

Var har du fått det ifrån? Icke!


   
SvaraCitera