Aviseringar
Rensa alla

Håret


Papper
Ämnesstartare

Växer håret på huvudet lika snabbt som ansiktshåret?

Isåfall växer mitt hår c.a 2 cm per månad och man ska ju toppklippa sig varannan månad och då klipper dom ju typ det som har vuxit...
Är det verkligen så bra att klippa sig varannan månad om man ska spara till riktigt långt hår? Typ "hårdrockslångt".


   
Citera
Ämnesetiketter

[tard]


   
SvaraCitera

ja tror inte man måste toppklippa sig så ofta, det är väl bara o kolla om man har kluvna hårtoppar, om man inte har det så skit i det


   
SvaraCitera

Papper:

man ska ju toppklippa sig varannan månad

ska man? ser man inte söt ut annars?


   
SvaraCitera

Papper:

man ska ju toppklippa sig varannan månad


   
SvaraCitera
Papper
Ämnesstartare

Majsmollie:

ja tror inte man måste toppklippa sig så ofta, det är väl bara o kolla om man har kluvna hårtoppar, om man inte har det så skit i det

Ire_:

ska man? ser man inte söt ut annars?

...
Håret ska tydligen växa snabbare tror jag.


   
SvaraCitera
kachin

har inte klippt mig sen december [crazy]


   
SvaraCitera
Papper
Ämnesstartare

kachin:

har inte klippt mig sen december [crazy]

Hehe, antar att ditt hår är ganska kluvet?


   
SvaraCitera

Nej - klipp inte varje månad om du vill försöka få längre hår, klipp i så fall var annan, då klipper du inte bort det som har vuxit.

När jag hade långt, vanligt hår och försökte få det att bli längre så klippte jag bara när jag märkte att mina toppar blev för trassliga/trasiga, mer behövs icke!


   
SvaraCitera

Papper:

Håret ska tydligen växa snabbare tror jag.

Varför skulle det växa snabbare för att du klipper av lite längst ut? Ju mer du klipper det desto längre tid kommer det ta. Vill du då låta det ta lite längre tid och ha hyffsat hår under resan dit så säger jag inte att det är fel.


   
SvaraCitera
kachin

Papper:

Hehe, antar att ditt hår är ganska kluvet?

mjo.. men det är bara jag som ser! [cute]
fast ska klippa inom några veckor.


   
SvaraCitera
Papper
Ämnesstartare

Majsmollie:

ja tror inte man måste toppklippa sig så ofta, det är väl bara o kolla om man har kluvna hårtoppar, om man inte har det så skit i det

Melinka:

Nej - klipp inte varje månad om du vill försöka få längre hår, klipp i så fall var annan, då klipper du inte bort det som har vuxit.

När jag hade långt, vanligt hår och försökte få det att bli längre så klippte jag bara när jag märkte att mina toppar blev för trassliga/trasiga, mer behövs icke!

Okej, det låter vettigt, ska klippa mig när jag ser att det är kluvet. Tack för hjälpen.


   
SvaraCitera
Papper
Ämnesstartare

Ire_:

Varför skulle det växa snabbare för att du klipper av lite längst ut? Ju mer du klipper det desto längre tid kommer det ta. Vill du då låta det ta lite längre tid och ha hyffsat hår under resan dit så säger jag inte att det är fel.

Jag är inte säker men det sägs ju att ju oftare man rakar håret så snabbare växer det tillbaka, kanske är så med håret också.

kachin:

mjo.. men det är bara jag som ser! [cute]
fast ska klippa inom några veckor.

[y]


   
SvaraCitera

Papper:

Jag är inte säker men det sägs ju att ju oftare man rakar håret så snabbare växer det tillbaka, kanske är så med håret också.

Jag är inte expert på hårväxt men om du rakar håret är du ju nere vid rötterna vilket kanske stimulerar mer återväxt, jag vet inte.

http://www.frisorguiden.se/blogg/?p=249


   
SvaraCitera
Papper
Ämnesstartare

Ire_:

Jag är inte expert på hårväxt men om du rakar håret är du ju nere vid rötterna vilket kanske stimulerar mer återväxt, jag vet inte.

http://www.frisorguiden.se/blogg/?p=249

Ah okej, ska kolla in länken.


   
SvaraCitera