Aviseringar
Rensa alla

Håret blev orange/gult/svart!


Ämnesstartare

Hjälp! Jag gjorde nyss en otroligt smart grej. Försökte färga från mörkbrunt/svart till blont. Nu ser jag ut som en tigerkaka i håret, mot rötterna är det så ljust så man kan tro att jag har tappat hår (vilket jag först var rädd för) och jag har som en jätteljus cirkel vid hjässan. Resten är orange med svarta fläckar.

Vad i hela friden ska jag göra nu? Blir det bra om jag färgar det mörkbrunt hemma igen? Kan jag göra det imorgon?


   
Citera

coolt


   
SvaraCitera

Men så är det ju alltid. tro inte att det räcker med en blekning :S


   
SvaraCitera

Apelsin2:

färgar det mörkbrunt

testa


   
SvaraCitera

Höhö, been there, done that. Du kan antingen bleka nån gång i veckan i ett par veckor framöver (och se ut som en mupp under tiden) eller färga över. Du verkar vilja färga över. Färga över.


   
SvaraCitera

Thihi. Skadeglädje är fint.


   
SvaraCitera

Apelsin2:

Vad i hela friden ska jag göra nu?

Färga/fortsätta blekningsprocessen/gå till frisören.

Apelsin2:

Blir det bra om jag färgar det mörkbrunt hemma igen?

Ja, det blir det. Men om det var meningen att du ville få blont hår borde du inte ge upp nu för att du fått orange hår, för det är helt normalt. Får man inte orangegult hår efter första blekningen (och då har mörkt från början) så är det snarare onormalt. Man måste bleka ett antal gånger för att få blont hår, en blekning räcker inte.


   
SvaraCitera

Apelsin2:

Vad i hela friden ska jag göra nu? Blir det bra om jag färgar det mörkbrunt hemma igen? Kan jag göra det imorgon?

Borde gå bra. Blir det kvar gult i håret är det ju bara att du färgar en omgång till. [smile]


   
SvaraCitera

därför folk inte ska färga och skit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag blev less nu. Vilken normal färg som helst bara det inte är såhär. Hur ska jag göra för att få allt hår i samma färg när jag färgar mörkbrunt? Eftersom allt hår är mörkorange utom en cirkel som är nästan vit?

Och när kan jag färga igen?


   
SvaraCitera

Tjockt med sniggt. [rolleyes]


   
SvaraCitera

[cheers]


   
SvaraCitera

pics or gtfo [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Behöver svar på dessa frågor snarast!

Hur ska jag göra för att få allt hår i samma färg när jag färgar mörkbrunt? Eftersom allt hår är mörkorange utom en cirkel som är nästan vit?

Och när kan jag färga igen?

[sad]


   
SvaraCitera

en gång drömde jag att exakt det där hade hänt mig............


   
SvaraCitera