Aviseringar
Rensa alla

Håret blev orange/gult/svart!


hur långt hår har du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Butterscotch:

hur långt hår har du?

Jag har ganska långt.. kanske en dm från axlarna eller längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

därför folk inte ska färga och skit

den enda rätta färgen är svart, går omöjligt att faila med den [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Heh.


   
SvaraCitera

Apelsin2:

Jag har ganska långt.. kanske en dm från axlarna eller längre.

använde du bara ett paket blekning/avfärgning? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Butterscotch:

använde du bara ett paket blekning/avfärgning? [cute]

Ja, bara ett paket.


   
SvaraCitera

det blir nog bra att färga med mörkbrunt eller vad du vill ha om några dagar och kanske färga om senare med samma färg om det inte blir helt helt jämnt.


   
SvaraCitera

och eftersom du har rätt så långt hår räcker nog inte ett paket, använd två nästa gång!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du ska bleka håret så gör allt i slingor. Gradvis. Efter en blekning ska du helst vänta en vecka till att bleka håret igen... Blek inte allt hår på en gång för då blir det orange/piss gult. Du har ganska långt hår så skulle nog rekommendera folieslingor. Gå till en hårfrisör dom kan nog sånt bäst. [crazy] Om du har tänkt på att blondera ditt hår igen...

Sen om ditt hår är väldigt slitet efter din blekning skulle jag nog vänta ett tag och färga om det... lägg i hårinpackning och låt håret själv torka. När det inte känns så slitet längre så kan du nog färga om det igen och köp då en bra hårfärg... om det inte är slitet så är det nog ingen större risk att färga det imorgon. Köp då två paket med hårfärg och använd allt. Speciellt på cirkeln där det nästan är vit... [cute] Sen använd en bra hårinpackning så inte håret blir slitet och torrt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Apelsin2:

Vad i hela friden ska jag göra nu? Blir det bra om jag färgar det mörkbrunt hemma igen? Kan jag göra det imorgon?

Du går till frisören. Man ska aldrig bleka håret hemma om man haft det färgat mörkt innan. Gå till frisören och låt dem avfärga, samt slinga ditt hår. Det kommer antagligen att bli bra 🙂 men ganska dyrt.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera