Aviseringar
Rensa alla

hårfärg ^^


Ämnesstartare

Tjena umare, I´m back! ^^ Ialla fall för att be er om hjälp. [cute]

Alla säger att jag inte skulle passat i någon annan hårfärg än den jag har (mörkbrunt, dock har jag fixat lite askblonda slingor i det), de kanske har rätt ......

... MEN, jag är en trotsig snorunge [badgrin]

Så bestämde mig förra året att jag någon gång ska färga håret blått och sedan övergå till blont [cute]

Så nu har jag lite frågor [smile]

1. Vet ni någon bra inte-så-jätte-dyr frisör i lunda/malmö trakten som skulle kunna bleka mitt hår och färga/intensivtona det ljusblått?

2. Som inte tar så högt pris för att fixa utväxten sen?

3. Hur svårt lär det bli att få det blont sen efteråt?

4. Har ni några erfarenheter av lite annorlunda hårfärger? [love]

Och alla ni som tycker det är asfult och att jag är grymt omogen, ni får tycka det [love]


   
Citera
Ämnesetiketter

Cooco:

Tjena umare, I´m back! ^^ Ialla fall för att be er om hjälp.

hej du!

jag har ingen aning och kan inte svara på dina frågor men coolt om du färgar det blåt [bigcheers]


   
SvaraCitera

Cooco:

3. Hur svårt lär det bli att få det blont sen efteråt?

Det är skitsvårt. Går knappt. Du kan glömma det, om du även vill ha någorlunda vettig kvalitet på ditt hår efter't. Jag började bleka min pluppkalufs en gång för länge sedan, det blev sjöskumsfärgat, ba'. Inte fint. Jag har en bild på det någonstans. Jo, hittade den.

sjöskum!.PNG


   
SvaraCitera

Notera att delar av håret är vitt, medan det blå/gröna (minns inte vilken färg jag hade innan jag blekte, måhända var det grönt) envist biter sig fast.


   
SvaraCitera

dessutom är det ju svårt att få blått till en första början eftersom håret måste vara näst intill vitt innan färgning.


   
SvaraCitera

Har haft turkost, var skit snyggt ett tag.. sen blev det sjögrönt. precis som

Ögon i en plåthink:

Ögon i en plåthink

färg. Den färgen var mindre kul att bli av med kan man säga. Blekte sönder det, fick det nästan vitt som jag ville ha det men det blev stört jävla slitet. Hade det så över sommarn, sen klippte jag av hela skiten så är numera korthårig[bigsmile](har nu istället problem med att bli av med en gammelrosa nyans jag lyckats få i håret, men det är en annan histora)


   
SvaraCitera

Såhär var ett tag mellan blekningarna, inte sådär jätte fancy. Så ska du verkligen ha turkost/blått hår så får du helt enkelt vara beredd på att ha det ett tag, och bleka och färga om när färgen börjar bli ful. Det är mitt tips iaf.

MOBIL MAJ 137.JPG


   
SvaraCitera

Detta borde vara avskräckande.

MAJ 2011 001.JPG


   
SvaraCitera

..

MOBIL MAJ 171.JPG


   
SvaraCitera

MEN, om du verkligen vill, go for it![smile]


   
SvaraCitera

haha, roliga färger [bigsmile] skaffa blått som på bilderna, och ha det så, hehe


   
SvaraCitera

När jag väl hade blått var det assnyggt! Men att bli blond efteråt är det inte tal om, om man inte skall fräta sönder sig helt.

Själv hade jag kritvitt -> pluppblått -> mörkgrönt -> mörkgrönt/mörkbrunt -> svart. Sedan fick det vara svart ett bra tag.

Mindre avskräckande bild:

fängelsebete.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, ska lyssna på er, ska inte försöka färga blont efteråt. [cute]

Men blev liiiite avskräckt, dock vill jag ha blått hår väldigt gärna, så har bestämt mig för att vara förnuftig och fundera ett litet tag till, sen får vi se. [love]

Tack för att ni la er tid på att leta upp bilder och sånt [cute] Och om det slutligen blir blått så lägger jag upp en bild på um! [y]

Vill ju inte så gärna har grönt hår sen en låång tid framåt och vänta tills mitt hår växt ut, så funderar lite på hur jag skulle kunna färgt mitt hår till en "naturligare" färg sen..? Skulle väl bli svart isåfall... Skulle dock nog inte passat i det [n][confused]

Jaja, får ta och fundera lite till som sagt [love]


   
SvaraCitera

Cooco:

Vill ju inte så gärna har grönt hår sen en låång tid framåt och vänta tills mitt hår växt ut, så funderar lite på hur jag skulle kunna färgt mitt hår till en "naturligare" färg sen..? Skulle väl bli svart isåfall... Skulle dock nog inte passat i det

Mörkbrunt eller svart kan du färga över med. Dock vet jag inte hur svårt det är att bleka ur ljusblått, jag hade ju konblått, så...


   
SvaraCitera

NEMI:

Detta borde vara avskräckande.

Det där var snyggt, ju.


   
SvaraCitera