Aviseringar
Rensa alla

Hårfärg


Ämnesstartare

Hej! 
Jag har för tillfället svarta slingor och svart lugg i mitt annars röda hår.
Jag funderar nu på om jag ska avfärga det, har haft färgat sedan juli.
Någon som vet hur resultatet efter avfärgning på svart blir? Jag vill få det så likt min övriga hårfärg som möjligt.
Snapchat-1903192194088870488-1~2.jpgHåret i fråga ser ju ut något sånt där^


   
Citera
Ämnesetiketter

Ingen aning om vad avfärgning gör men bra att du vill vara rödhårig


   
SvaraCitera

En hårskötare/frisör kan nog hjälpa dig bra, men kanske onödigt kostsamt. Du kan nog få ut färgen hemma själv men jag kan ingenting om det tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:
Ingen aning om vad avfärgning gör men bra att du vill vara rödhårig

Avfärgning gör som det låter- avfärgar..Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis:
En hårskötare/frisör kan nog hjälpa dig bra, men kanske onödigt kostsamt. Du kan nog få ut färgen hemma själv men jag kan ingenting om det tyvärr.

Vet vad priserna ligger på "normalt" sett? Hos frisör, alltså.


   
SvaraCitera

svart är ett helvete att bli av med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rhffgc:
svart är ett helvete att bli av med

Har hört det.. En kompis gav mig tipset att ha uppsatt hår och mössa tills jag kan klippa av det.


   
SvaraCitera

Använde ett medel som heter "Colour b4" när jag bestämt mig för att låta min egna hårfärg växa ut, och tycker det fungerade väldigt bra. Det tar bort all hårfärgning utan att slita någonting på håret. Du kan ju läsa lite mer om det på nätet! Finns på ÖoB och City gross. Måste dock nämna att det luktar ruttet ägg om avfärgningen..


   
SvaraCitera
Exner

Jungman: men bra att du vill vara rödhårig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lunatic:
Använde ett medel som heter "Colour b4" när jag bestämt mig för att låta min egna hårfärg växa ut, och tycker det fungerade väldigt bra. Det tar bort all hårfärgning utan att slita någonting på håret. Du kan ju läsa lite mer om det på nätet! Finns på ÖoB och City gross. Måste dock nämna att det luktar ruttet ägg om avfärgningen..

Har hört att det är bra (och att det stinker som f-n)
Befinner mig för tillfället lååååångt ifrån ett ÖoB, så har mixtrat med lite olika "DIY" blekningar (alltså typ citron) nu under kvällen. Får se hur stor skillnaden är imorgon.. Är väl medveten om att det kommer ta längre tid än en "riktig" avfärgning, men aja.


   
SvaraCitera

Boobymon:

Har hört att det är bra (och att det stinker som f-n)
Befinner mig för tillfället lååååångt ifrån ett ÖoB, så har mixtrat med lite olika "DIY" blekningar (alltså typ citron) nu under kvällen. Får se hur stor skillnaden är imorgon.. Är väl medveten om att det kommer ta längre tid än en "riktig" avfärgning, men aja.

Jaha.. Testade också citron, även krossade C-vitamintabletter, fast det gjorde inte någon större skillnad på mitt hår. Hoppas det går bättre för dig!


   
SvaraCitera

Boobymon:

Har hört att det är bra (och att det stinker som f-n)
Befinner mig för tillfället lååååångt ifrån ett ÖoB, så har mixtrat med lite olika "DIY" blekningar (alltså typ citron) nu under kvällen. Får se hur stor skillnaden är imorgon.. Är väl medveten om att det kommer ta längre tid än en "riktig" avfärgning, men aja.

Finns väl fortfarande ÖoB i närheten av Coop Forum?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Finns väl fortfarande ÖoB i närheten av Coop Forum?

Jo det gör det, men jag är i Värmland över vinterlovet..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lunatic:

Jaha.. Testade också citron, även krossade C-vitamintabletter, fast det gjorde inte någon större skillnad på mitt hår. Hoppas det går bättre för dig!

Citron gjorde lite skillnad, ungefär som jag förväntat mig.
Tack Glad


   
SvaraCitera

Boobymon:

Jo det gör det, men jag är i Värmland över vinterlovet..

Ah, okej


   
SvaraCitera