Aviseringar
Rensa alla

Hårfärg och hårförlängning clips-on


Ämnesstartare

Jag har nu färgat mellanbrunt permanenr(efter att nån dag innan ha tagit en toning i samma färg) resultatet blev lite ojämnt, antingen var jag för slarvig eller också beror det på att jag hade blonda slingor (i mörkblont hår) innan.
Är det så att färgen, även om den är permanent, kommer bli märkbart ljusare efter första duschning? tänkte att det kanske sitter kvar lite färgmedel som inte försvunnit. För i så fall vill jag ju vänta med att köpa hårförl.(clips-on) så att överhåret sedan inte blir ljusare.
Och sen nästa gång man färgar, kan det då bli lite mörkare än gången innan eftersom det då redan har färgats en gång??

Förresten, angående hårförl. hörde jag av en kompis att hennes kompisar tydligen tappat hår och blivit "skalliga" vid hårförl. (clips-on) kanske av all tuppering??
men på taj mahals hemsida (tror jag det var) stod det att de rekommenderade clips-on av den anledning att det var skonsammare för håret?


   
Citera
Ämnesetiketter

Spara ut ditt egna hår istället? Mycket billigare, naturligare och snyggare. Det är ute med hårförlängningar! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa fast det går tyvärr inte. Skulle det ha fungerat så skulle jag garanterat ha gjort så istället för att köpa hårförl. Mitt hår bli inte längre än axellångt och det är väldigt slitet och ska klippas.. Olika människor har ju olika maxlängder på håret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

även permanent hårfärg försvinner med tiden, speciellt efter första duschningen. det blir inte nödvändigtvis mörkare om du färgar med samma färg eftersom ljust hår drar åt sig mörka färgen mkt mer. välj ist en mörkare ton. när jag var mörkhårig valde jag alltid en ton mörkare än vad jag egentligen ville ha eftersom färgen försvinner efter ett tag.

vet inte hur man skulle kunna bli skallig av clips? det är ett utav de mest skonsamma sätten att förlänga håret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt hår var en bit längre än nedanför armbågarna, jag ångrar så himla mkt att jag klippte det 🙁 fast nu har det växt jätte mycket och är ner till brösten.

Mycket bättre med naturligt hår [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jamen erat verkar ju växa iaf! Klart naturligare är bättre.
Alltså, jag tänker inte fixa fjortis-hårförlängning dä man tydligt ser skillnaden mellan sitt eget och hårförl. utan jag tänker klippa, se till att få exakt samma färg osv, så att det ser naturligt ut!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera